Zahraniční smečku vede v Rusku Ford

Nejprodávanějším zahraničním vozem na prudce rostoucím ruském trhu se vloni stal poprvé v historii americký Ford. Ten odsunul na druhé místo jihokorejský Hyundai a na třetí příčku japonskou Toyotu.
AKTUALITY, 17.01.07 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Ford Focus

Ford FocusVčera tuto zprávu zveřejnil ruský deník Vědomosti s odvoláním na studii Asociace evropského podnikání. Podle této studie se v Rusku vloni jen těsně nepodařilo zahraničním automobilkám zdolat v prodeji milionovou hranici - prodalo se celkem 967 671 osobních vozů zahraniční provenience. To je o 71 procent více než v roce 2005.
Fordu se vloni v Rusku opravdu dařilo - jeho prodej se meziročně zvýšil o 92 procent na téměř 116 tisíc automobilů. Podle odborníků "to má na svědomí" dobrá cenová politika. Zvláště u nejoblíbenějšího modelu Ford Focus, kterého se prodalo skoro 75 tisíc kusů, a stal se tak nejprodávanějším zahraničním modelem v Rusku.
Tempu růstu Fordu nestačil Hyundai. I když jeho prodej stoupl o 15 procent a společně s Fordem se jako jediný ze zahraničních automobilek dostal v prodeji v Rusku přes hranici sto tisíc vozů za rok. Třetí Toyota, jíž prodej vzrostl o 58 procent, se této hranici s 95 689 vozy teprve blíží. Tato trojice již několik let v Rusku kraluje.
Oblíbené jsou však i japonský Nissan a francouzský Renault, který se umístil na pátém místě. Za to může zejména obliba modelu Renault Logan, který je po Focusu druhým nejoblíbenějším zahraničním modelem, a to díky své ceně. Poprvé za tři roky se do nejoblíbenější pětice značek nevešlo korejské Daewoo, které skončilo osmé, za Chevroletem a Mitsubishi.

TIP: Ruská střední třída začíná utrácet

Daří se i Škodě Auto

Škoda 
V loňském roce bylo v Británii prodáno přes 38 000 škodovek, ostrovní království je tak za Německem druhým největším dovozcem mladoboleslavských automobilů na světě.
V Rusku se daří také mladoboleslavské automobilce Škoda Auto. Ta zde v roce 2005 prodala 7,5 tisíce vozů, v loňském roce to bylo již zhruba 14 tisíc automobilů. Škoda má navíc v Rusku velké plány - staví společně s mateřským koncernem Volkswagen novou továrnu v regionu Kaluga, kde by se mělo vyrábět 115 tisíc vozů ročně. Část produkce, která by měla být zahájena ještě letos, budou tvořit vozy Škoda Octavia, později možná i fabie a superby.
Celkově se v Rusku v loni prodaly dva miliony osobních a užitkových aut, což znamená nárůst oproti předloňsku o 28 procent. "Rusko se stává pátým největším trhem s auty v Evropě, když svou velikostí předstihlo Španělsko," uvedla pro Reuters analytička Ewa Root z firmy Global Insight.
O tom, jak stoupá zájem Rusů o auta, svědčí i to, že ještě v roce 2001 za ně utratili okolo devíti miliard dolarů. Vloni to bylo již 30 miliard dolarů. Přitom z kvantitativního hlediska je růst mnohem mírnější - jen o sedm procent. Znamená to, že Rusové mění své zvyky - vzdávají se starých a levných vozidel, kterým dávali přednost v 90. letech, a stále více kupují modernější, i když dražší modely od renomovaných výrobců ze zahraničí.
Stále ještě platí, že největší automobilkou v Rusku je společnost Avtovaz, která vloni vyrobila přes 700 tisíc automobilů se značkou Lada. Také automobilka GAZ produkuje ročně 180 tisíc automobilů. A jsou zde i další.

Ruští výrobci ztrácejí
VýrobaJenže ačkoliv se tito výrobci snaží zuby nehty udržet svou dominantní pozici v Rusku, svůj tržní podíl navzdory velmi nízkým cenám ztrácejí.
Ještě v roce 2000 zahraniční automobilky vytvářely jen pět procent z celkového objemu prodeje, dnes je to již skoro půl na půl. A s tím, jak bude vzrůstat koupěschopnost ruského obyvatelstva, bude tento trend podle odborníků pokračovat. A zřejmě na tom nic nezmění ani úsilí ruské vlády, která se snaží před pár lety zprivatizované ruské automobilky znovu zestátnit a vytvořit z nich konkurenceschopného "supervýrobce".
Zvláště když Rusům je celkem lhostejné, jestli jejich zahraniční vůz bylo opravdu vyroben v cizině nebo v továrně, kterou si cizí automobilka v Rusku postavila. V současnosti jsou v Rusku tři takové - Ford má továrnu v Leningradu, Renault v Moskvě a Chevrolet v Togliatti. Brzy se přidají i další - Kia, Toyota, Hyundai a také Volkswagen se Škodou Auto.



Autor: TZS


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist