Porsche Cayenne turbo

Před dvěma lety jsem se rozhodl koupit si Porsche Cayenne, protože jsem toužil po SUV. Měl jsem možnost otestovat i jiná SUV jako např. BMW X5, ale Cayenne mi přišel skoro ve všech směrech o fous lepší.
RECENZE UŽIVATELŮ, 22.10.07 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
Značka:Porsche
Model:Cayenne
Typ:turbo
Karoserie:kombi, VAN, MPV, SUV
Obsah motoru:4500
Palivo:benzín
Rok výroby:2005
Typ řazení:automat
Najeto km při koupi:0
Najeto km nyní:44000
Koupen jako:nový
Jak dlouho vůz využívám:2 roky
Průměrná spotřeba:18
Poruchy:bez závad
Předchozí vozidlo:Mercedes-Benz třídy E
Před dvěma lety jsem se rozhodl koupit si Porsche Cayenne, protože jsem toužil po SUV. Měl jsem možnost otestovat i jiné SUV jako např. BMW X5, ale Cayenne mi přišel skoro ve všech směrech o fous lepší. Už při pouhém usednutí na vás dýchne preciznost zpracování a ušlechtilost materiálů.

Než jsem si vůz koupil, nechal jsem se svézt na předváděcí jízdě. Vlastnosti vozu a síla motoru mi téměř vyrazily dech. Mým snem vždycky bylo Porsche 911, ale manželku a tři děti do tohoto sporťáku prostě nedostanu. Cayenne tak splňuje mé představy o pořádném autě. Vyniká dostatkem prostoru a dynamikou, zároveň přitom myslí na bezpečnost pasažéra. Za dobu užívání auta se zatím nevyskytla jediná závada, když nepočítám jedinou drobnost, jíž byla prasklá žárovka u osvětlení SPZ.

Vlastníte vůz značky Porsche? Podělte se s ostatními o své zkušenosti ZDE !

Jediné, co bych autu vytknul, je enormní spotřeba oleje. Výrobce uvádí spotřebu 1l na 1000km - bohužel pravdivý údaj. Další nemilou, ale vzhledem k povaze a obsahu motoru celkem předpokládanou vlastností, je velmi značná spotřeba pohonných hmot. Přesto se mi ve městě daří udržet čtyřapůl litrového „jedlíka“ na uzdě a tak si motor nevezme víc než 18 litrů.

Jen pro zajímavost – pokud natankuji obyčejný 95-ti oktanový benzín, vyleze spotřeba zhruba na 21 litrů, nehledě k tomu, že to pocítíte na výkonu.

Nyní bych rád trochu popsal zkušenosti z provozu. Auto budí respekt a okolojedoucí řidiči to dávají najevo tím, že většinou sami uhnou z levého dálničního pruhu, za což jim patří dík. Ovšem docela často se pochopitelně setkávám i s docela opačným chováním. Nejednou se mi na dálnici stalo, kdy mi řidič supící Felicie schválně vjel přede mě i když před ním nic nejelo. Ale na tyto situace pramenící z frustrace některých pánů jsem si už zvykl a počítám s nimi.

Pokud si to mohu dovolit, tak rychlostní limity zrovna nedodržuji. Síla motoru je nevídaná, auto zrychluje téměř z volnoběžných otáček, takže žádný turboefekt se nekoná. Převodovka pracuje bez sebemenšího škubání, zařazený stupeň poznám pouze na displeji. Famózní je reakce na kickdown, což rád předvádím neznalým spolujezdcům. Při prudkém sešlápnutí akcelerátoru, lhostejno v jakékoliv rychlosti, se asi vteřinu nic neděje. Vzápětí to však přijde. Všech 450 koní zařve a ručička plnícího tlaku turbíny letí prudce nahoru. Skvělý adrenalinový zážitek! Z taktických důvodů palubní počítač neuvádí okamžitou spotřebu, ale pouze průměrnou. Při častém využívání kickdownu spotřeba stoupne ke dvaceti litrům, jinak při běžné jízdě, kdy se ručička otáčkoměru líně povaluje mezi 1500-2000 ot/min se vejdu do 18-ti litrů, jak již zaznělo o pár řádků nahoře. Podvozek se dá nastavit ve třech režimech. Většinou volím možnost Comfort, protože Normal i Sport se mi zdají na našich silnicích příliš tvrdé. Brzdy se dávkují dobře, možná bych uvítal ostřejší nástup. Docela často se dostává ke slovu ABS, ale to přičítám spíše hmotnosti vozu. Vždyť brzdy krotí téměř dvě a půl tuny. Na možné vině mohou být i kola. Nyní používám 20-ti palcová, jinak standard činí 18-ky a na těch to brzdí dost odlišně.

Drobnou výtku mám ke složitosti některých běžných úkonů, jako např.výměna kola nebo autobaterie. I s takovými prkotinami musíte do servisu, neboť méně zručný člověk (jako já sám), těžko podobné věci zvládne.

Když bych měl celkově zhodnotit auto, je jasné,že se jedná spíše o rychlého společníka na dálnici, než na obratného šplhouna do horských serpentin. Ale myslím, že Porsche jakožto výrobce zejména sportovních vozů, se za Cayenna rozhodně stydět nemusí.

V anglickém tisku se o něm mluví jako o nespolehlivém kostitřasu, ale z jejich strany mi to spíše ukazuje na závist, neboť jejich domácí Range Rover není dle mne zdaleka tak dobrý. Uvádím pouze svůj osobní názor a vlastní zkušenost, takže doufám,že se najdou nějací oponenti, neboť o věci klidně rád podiskutuji..
KladyZápory
síla motoru spotřeba oleje
jízdní komfort opotřebení brzd.destiček
úroveň zpracování  
image  
  





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
3
 
Cena náhradních dílů
3
 
Dostupnost náhradních dílů
2
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano


hodnocení
brzdy
2
design
2
dílenské zpracování
1
dynamika motoru
1
jízdní komfort
1
ovladatelnost
2
prostornost
2
pružnost motoru
1
řazení
1
řízení
2
sedadla
1
spotřeba
3
výhled z vozu
2
zavazadelník
2
celkové hodnocení - průměr:
1.64
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


1/8
2/8
3/8
4/8
5/8
6/8
7/8
8/8


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist