Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

Volvo S40 T5 - stylové svezení

Testy
Karel Směšný | 17.01.2005
dalších 12 fotek
foto: autor
Volvo S40 je nejmenším modelem švédské automobilky. My jsme měli možnost vyzkoušet tohoto zástupce nižší střední třídy s označením T5 čítající zážehový pětiválcový motor a šestistupňovou manuální převodovku.

Volvo S40 je nejmenším modelem švédské automobilky. My jsme měli možnost vyzkoušet tohoto zástupce nižší střední třídy s označením T5 čítající zážehový pětiválcový motor a šestistupňovou manuální převodovku.

Vzhled - charakteristické tvary nepřekvapí
Základní linie jsou podobné se staršími modely S60 a S80. Že se jedná o Volvo poznáte podle klasické mřížky chladiče s výrazným znakem, přední kapoty s prolisem a klasicky tvarovaných zadních svítilen. Přední světla byla u testovaného vozu bi-xenonová s čirým krycím sklem. Sportovnější nádech dodala vozu i příplatková sedmnáctipalcová kola. V zadní části upoutala dvojice koncovek výfuku, které by na první pohled mohly být na ráně při couvání k obrubníku, jsou však umístěny v dostatečné výšce.

Interiér - dominuje středová konzole
Uvnitř nové S40 je dostatek místa ve všech směrech. Horní hrana dveří pod skly vyhlíží velmi masivně a připomíná, že Volvo si zakládá na bezpečnosti pasažérů i při bočním nárazu. Méně místa je na zadních sedadlech v případě, že se na těch předních usadí vyšší cestující. Vadily nám malé odkládací schránky v předních dveřích, v zadních pak nejsou žádné - místo zde zaplnila příplatková audiosoustava. Na volantu s masivním věncem jsou umístěna ovládací tlačítka tempomatu a autorádia. Jen bych uvítal ovládání autorádia na levé straně volantu.
Plastový klíč se vkládá do spínací skříňky, která je uložena netradičně výše a dále od volantu.
Řadící páka se ovládá příjemně a jednotlivé rychlostní stupně jsou přesné, i když nepatrně delší dráhy jsou u dopředu řazených rychlostí 1,3 a 5. Zajímavostí jsou čidla zapnutých bezpečnostních pásů na všech sedadlech kromě prostředního místa vzadu.
Samostatnou zmínku pak zasluhuje středový panel, který je nejvýraznějším prvkem celého interiéru. Na této ovládací centrále najdeme prvky klimatizace a autorádia. Většina z ovladačů má více funkcí, ale vše je logické a rychle se zorientujete. Středová konzole může mít čtyři různé vzhledy, podle přání zákazníka. V našem případě byl panel vyveden v leštěném hliníku, což dodalo interiéru hodnotnější ráz. Za 2cm širokým středovým panelem se pak nachází schránka na menší věci, která je dostupná z obou stran.
Detailem, který potěší, je příplatkový kompas ve zpětném zrcátku, který digitálně zobrazuje světovou stranu, na kterou je nasměrována příď vozu.
Zavazadlový prostor je ve své třídě je spíše podprůměrný s objemem 404l.

Motor - T5 turbo je nejsilnější v nabídce
S pětiválcovým napříč uloženým motorem o objemu 2,5 l a výkonu 220 k je model T5 nejsportovněji laděným Volvem ve své řadě. V nejbližší době se u této motorizace počítá také s pohonem všech čtyř kol.
Při jízdě oceníte tichý chod motoru, pokud máte rádi sportovnější jízdu, je třeba držet motor nad 3000 ot./min. Řízení je přesné a do volantu se nepřenášejí žádné vibrace od podvozku. Ten je shodný s modely Mazda3 a Ford Focus. V porovnání s předchozím modelem S40 byl rozšířen rozchod a prodloužen rozvor. Obecně se vůz chová velmi klidně a nastavení tvrdosti podvozku přesně koresponduje s výkonným motorem. Stabilizační systém zasahuje až v opravdu krizových situacích, v ostatních případech se podvozek s fyzikálními zákony vypořádá sám a na výbornou. Celkově řidič ocení lehkou ovladatelnost i dostatečnou porci výkonu při předjíždění.
Vůz za jízdy vynikal také tichým interiérem, tomu určitou měrou přispěly i stěrače, které jsou při nečinnosti ukryty pod převisem přední kapoty. Při jízdě jsem se cítil velmi bezpečně - dojem robustnosti je znát nejen z interiéru vozu, ale také z chování motoru. Volvo S40 s testovaným motorem není žádné sportovní náčiní, vůz je určen spíše pro vyrovnanou jízdu i na delší vzdálenosti, v případě potřeby ale vždy disponuje dostatkem výkonu. Při klidné jízdě jsme dosahovali kombinované spotřeby 8,3 l/100km, při sportovnější jízdě se rychle dostanete nad 10 l/100km.

Nejlevnější S40 s benzínovým motorem 1,8l seženete od 707 000 Kč. Testovaný model s označením T5 v nejlepším stupni výbavy stojí 1 158 000 Kč.
Celkově lze nový sedan S40 zhodnotit kladně. Jednou z mála nevýhod je vyšší sazba povinného ručení spadající těsně do kategorie "nad 2500 ccm" vyplívající z papírového obsahu motoru 2521ccm. Výhodou naopak fakt, že v posledním zveřejněném kole nárazových testů bylo Volvo S40 ohodnoceno největším počtem hvězdiček - tedy pěti.

Technický popis
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)
4468
Šířka (mm)
1770
Výška (mm)
1452
Rozchod kol vpředu (mm)
1535
Rozchod kol vzadu (mm)
1531
Provozní hmotnost (kg)
1433
Maximální hmotnost (kg)
1930
Objem zavazadlového prostoru (l)
404
Motor
Počet válců
5
Zdvihový objem (ccm)
2521
Max. výkon kW (k)/ot./min.
162/5000
Max. kroutící moment Nm/ot./min.
320/4800
Spotřeba
Kombinovaná
8,7
Palivová soustava
Objem nádrže (l)
62
Výkony
Max. zrychlení (0-100km/h) s
6,8
Max. rychlost (km/h)
240
Převodovka
Typ převodovky
Manuální
Počet rychlostních stupňů
6
Přenos hnací síly
Pohon
Předních kol
Zavěšení kol
Vpředu
McPherson
Vzadu
Multi-link
Brzdy
Vpředu
Kotoučové
Vzadu
Kotoučové
Hodnocení článku
Hodnoceno: 0x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Nejčtenější články předchozích 7 dnů