Majitel Passatu: s automatem jsem spokojen

Passat s benzínovým motorem 1.6 a automatickou převodovkou není zcela běžným modelem. Podle jeho uživatele jde však o dobrou volbu, Passat je pro něj spolehlivým polykačem kilometrů.
RECENZE UŽIVATELŮ, 01.04.08 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Volkswagen Passat
Značka:VW
Model:Passat
Typ:B5
Bližší označení:Variant
Karoserie:kombi
Obsah motoru:1600
Palivo:benzín
Rok výroby:1998
Typ řazení:automat
Najeto km při koupi:110000
Najeto km nyní:160000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:2 roky
Průměrná spotřeba:8
Poruchy:výměna jednoho ramena přední nápravy, jeden čep řízení, homokinetický kloub.
Předchozí vozidlo:Škoda Octavia 1.9TDI

Toto auto hodnotím jako poměrně spolehlivý, prostorný, relativně pohodlný a bezpečný polykač kilometrů. Výkon motoru 100 PS sice neumožňuje vozu zrovna brutální zrychlení, avšak spolu s automatickou převodovkou, která je pro tento motor poměrně dobře naladěna není problém s tímto vozem dosahovat slušných průměrů.

Vlastníte vůz značky Volkswagen? Podělte se s ostatními o své zkušenosti ZDE!

Jezdím s vozem denně cca 150 km v obsazení pouze řidičem a dlouhodobá spotřeba se ustálila na 8l/100km (dle pal. poč. i dle tankování) což považuji za velmi slušný výsledek. Ze závad jsem řešil pouze 1 x čep řízení (500 Kč), 1 x horní rameno (2000 Kč), 1x homokinetický kloub (2500 Kč) a pravidelné výměny olejů a filtrů po 15 000km.

Před měsícem jsem uvažoval o omlazení vozového parku, ale po prostudování nabídky ojetých vozů jsem dospěl k názoru, že v cenové relaci cca do 180.000 Kč a od r.v 2000 koupit vůz s nevystřelenými čtyřmi airbagy, automatickou klimatizací, ABS, bez mechanických a elektrických závad, rozměrů a prestiže Passata je poměrně obtížné. Proto budu ještě nějakou dobu využívat služeb tohoto dělníka. Investice, které s těmito službami budou bohužel spojené jsou rozvody, výfuk, nové letní pneu, asi brzdové destičky.

Pro všechny případné zájemce o tento typ vozu doporučuji kontrolu vůlí přední nápravy, stav výfukového potrubí, ložiska zadních kol. Automatické převodovky bych se určitě nebál - naopak. Ani s negativní pověstí přední nápravy to není tak strašné, alespoň ne u této motorizace. Nedotáčivost se u tohoto vozu na hraně také neprojevuje, je to zřejmě nižší hmotností motoru oproti TDI. Vůz se chová neutrálně. Na náledí vcelku příjemně a včas varuje lehkým zavlněním (podobně jako defekt pneu). Užitečné jsou drobnosti jako osvětlení prostoru nastupování při otevření dveří, klimatizovaná schránka, držáčky nápojů atd. Vím že dnes je to běžné, ale bavíme se o vozu z roku 1998.

KladyZápory
vnitřní prostor vlažnější brzdy (oproti Octavii)
spotřeba kratší životnost přední nápravy
bezpečnost menší dynamika 1.6
spolehlivost  
pohodlí  

Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
3
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano



hodnocení
brzdy
2
design
2
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
3
jízdní komfort
2
ovladatelnost
2
prostornost
1
pružnost motoru
3
řazení
1
řízení
1
sedadla
2
spotřeba
2
výhled z vozu
2
celkové hodnocení - průměr:
1.92
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist