Mazdu 323 nebo Nissan Almeru?

Dnes poradíme naší čtenářce, který japonský vůz zvolit z jejího výběru. Přála by si spolehlivý vůz, zhruba pět let starý a aby zavazadlový prostor pojmul i kočárek.
PORADNA, 11.09.06 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Nissan Almera, Mazda 323

Dotaz: Dobrý den, pokud mohu, prosím o radu. Rozhoduji se mezi Mazda 323 a Nissan Almera r.v. 2000/2001. Který vůz byste mi spíše doporučil? Ráda bych, aby byl spolehlivý, vydržel pár let a měl zavazadlový prostor, kam se vejde kočárek. Nedaří se mi najít údaje k objemu a rozměrům zavazadlového prostoru u obou aut. Dále nevím, jestli je lepší varianta 1.5, 1.6 nebo 1.8 a zda u Mazdy 323 variantu F nebo Comfort a v čem se liší. Děkuji moc Marcela Janovcová


Mazda 323 BJ (1998-2003)

Devátou generaci modelové řady 323 Mazda postavila na stejné podvozkové plošině jako větší řadu 626, tudíž třidvatrojka je velice prostorná. S rozvorem 2610 mm může ve své třídě směle konkurovat i dnešním vozům. Mazda uvedla tuto poslední generaci "třidvatrojek" označovanou písmeny BJ v roce 1998, o tři roky později prodělala lehký facelift a dostala nové motory. O další dva roky později se přestala vyrábět a byla nahrazenou současnou Mazdou 3.

Mazda 323 BJOd roku 1998 byly k dostání hned tři karosářské verze a postupně až 8 motorů. Jednalo se o klasický čtyřdveřový sedan, třídveřový a pětidveřový hatchback. Provedení kombi v nabídce chybělo, a tak tuto variantu úspěšně suplovala pětidveřová verze. Naopak třídveřová verze byla pro neúspěch v roce 2001 stažena z nabídky. Verze sedan do zavazadlového prostoru pojmula 416 litrů zavazadel a pětidveřová verze označovaná písmenem F „jen“ 356 litrů v základu. Ovšem díky posuvné zadní lavici lze tento prostor zvětšit na hodnotu 421 litrů, což se občas může hodit. Navíc přední sedadlo spolujezdce lze sklápět, tudíž lehce můžete vytvořit stoleček. Jelikož budete převážet i kočárek je volba předem jasná - 323F, která je variabilní a nemá úzký průchod do kufru jako sedan.

Mazda 323 BJOd počátku byla k dostání benzínová třináctistovka s výkonem 54 kW / 73 koní, dále patnáctistovka (z předchozí generace) s výkonem 65 kW / 88 k a osmnáctistovka s 84 kW / 111 k. Ze vznětových motorů jmenujme dvoulitr s výkonem 52 kW / 71 koní, který nemohu doporučit. Navíc vymizel z nabídky v roce 1999, kdy byl nahrazen silnější turbo-verzí (2.0 TD) s výkonem 66 kW / 90 k. Motory 1.3 a 1.5 nahradily při faceliftu v lednu 2001 nová benzínová šestnáctistovka s 70 kW / 95 k a taktéž benzínový dvoulitr s 96 kW / 131 k. Lehce byla pozměněna i třináctistovka - výkon klesl o 1 kW. Ze vznětových motorů přišel opět dvoulitr 2.0 DiTD poskytující výkon 72 kW a točivý moment 230 Nm při 2000 otáčkách což zaručovalo dobrou spotřebu při slušném výkonu.

Z pohonných jednotek volíte správně benzínovou verzi. Všechny se vyznačují klidným chodem, slušným výkonem na svůj objem a přijatelnou spotřebou. Pro běžné klidné ježdění postačí třináctistovka a pro rodinné výlety bych volil raději šestnáctistovku. Benzínový dvoulitr poskytuje možnost rychlého svezení a dodával se výhradně ve výbavě GT, označované Sport.

Střední výbava vozu označovaná GLX (později Elegance) je vcelku bohatá. Ve voze naleznete automatickou klimatizaci, systém ABS, elektricky ovládaná okénka, čtyři airbagy, centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a další prvky. Základní verze byla označovaná LX (Comfort) a vrcholná GT (Sport).

Mazda 323f BJSpolehlivost třidvatrojek je nadprůměrná, což je všeobecně známo. Pokud bych měl vyjmenovat slabší místa, tak mezi ně patří zpracování interiéru, což se na nekvalitních silnicích projevuje různými pazvuky, dále náchylnost na kvalitu silnic – zejména klouby stabilizátoru přední nápravy odcházejí velmi brzo (častěji na pravé straně), dále je nutné zkontrolovat tyčky stabilizátorů, celistvost manžet na poloosách a výfukovou soustavu, kde poslední díl koroduje již po třech až čtyřech letech provozu. Dále se vyskytují zvlněné přední brzdové kotouče.


(+) nadprůměrná spolehlivost
(+) prostornost a variabilita interiéru
(+) jednoduchý, odolný a funkční interiér
(+) výbava
(+) asymetricky dělená a sklopná zadní sedadla
(+) sklopné sedadlo spolujezdce
(+) u modelu F posuvná zadní lavice
(+) tiché a kultivované benzínové motory
(-) nevýrazný design karoserie
(-) přemíra šedého plastu v interiéru (do faceliftu)
(-) pazvuky v interiéru
(-) horší dieselové motory (2.0 D a 2.0 TD)

TIP: PORADNA Nissan Almera

Nissan Almera

NISSAN Almera (N16)Jen stručně, jelikož Almeře (N16) s rokem výroby 2001 a mladší jsme se věnovali před časem v této poradně. V roce 2002 prošla Almera taktéž faceliftem. Almera má velmi dobré jízdní vlastnosti díky zadní nápravě multilink. Avšak právě na zadních sedadlech dospělý člověk nenajde dostatek prostoru na kolena. Může za to průměrný rozvor 2535 mm. V interiéru je také přemíra šedivých plastů jako u většiny japonských aut té doby. Komfort cestování je dobrý, avšak podvozek je naladěn spíše sportovněji. Přejíždění nerovností se odvděčuje rázy, které nejsou zrovna příjemné. Navíc nepotěší pernamentní hluk od předních kol a při vyšších rychlostech obtěžuje vyšší hladina aerodynamického hluku. Pohodlí si během dlouhých cest v sedačkách příliš neužijete. Benzínová patnáctistovka je pro Almeru ideální volbou. Poskytuje výkon 66 kW s adekvátní spotřebou. Osmnáctistovka je pro sportovně založené řidiče.

NISSAN Almera (N16)Spolehlivost benzínových Almer je nadprůměrná. Motor díky rozvodovému řetězu vydrží doopravdy hodně, jen vyžaduje pravidelnou výměnu zapalovacích svíček. Na přední nápravě odcházejí tyčky stabilizátoru zhruba po 60-80 tisících kilometrech. V interiéru se mohou vyskytnou drobné nedostatky v podobě nefungujícího ovládání elektricky štelovatelných zrcátek, apod.

Závěrem se přikláním i díky vlastní dlouhodobé zkušenosti k Mazdě. Efko sice vzhledem zapadne do průměru, avšak poskytne skvělou variabilitu, výbavu, spolehlivost a to vše za velmi dobré peníze. Pokud však trváte na Nissanu, doporučil bych prostornější variantu Almery - nafouklé Tino s osmnáctistovkou pod kapotou.

(+) spolehlivost
(+) prostornost
(+) dobré jízdní vlastnosti
(+) benzínové motory
(+) zadní náprava typu multilink
(-) hluk od předních kol
(-) šedý interiér
(-) méně místa na zadních sedadlech v podélném směru
(-) vrzající interiér
(-) poruchovější vznětové motory



Autor: Petr Šikl
"výkonu není nikdy dost..."


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist