Mitsubishi Pajero - na co si dát pozor při nákupu 4. generace?

Čtvrtá generace tohoto poctivého off-roadu se přestala prodávat teprve před třemi roky. Ceny ojetin tedy začínají být zajímavé pro řadu příznivců tohoto auta s robustním technickým základem.
PORADNA, 07.08.15 | 00:00
hodnocení článku 5.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Mitsubishi Pajero

DOTAZ: Dobrý den na tipcars. Rád bych koupil Pajero do 500 tis. Kč. Jaký motor doporučíte? A jsou tam nějaké závady, na které bych si měl dát pozor? Preferuji diesel. Děkuji. O.M.


ODPOVĚĎ: Dobrý den. Pajero čtvrté generace se dnes na tuzemském trhu ojetin vyskytuje pouze s jedním motorem, a to čtyřválcovým dlouhozdvihovým dieselem 3.2 DI-D o výkonu 118-147 kW. V nabídce TipCars.com jich najdete ke dni přípravy tohoto článku celkem šestnáct s cenovým rozpětím od 300 do 700 tis. Kč. Vozy mají nájezdy 100-160 tis. km. Za Vámi udávaný rozpočet dnes koupíte ročníky 10-11 s kilometrovým proběhem kolem 120 tis. km. Rozvody doporučovaného dieselu jsou řetězové, takže se o ně nemusíte bát. Zkontrolujte ale, kdy se měnil olej v automatické převodovce - těch je na trhu více než polovina a olejová náplň by se měla měnit každých 80 tis. km. Zjistěte si také, jestli auto dříve jezdilo v terénu, majitelé je občas berou i na brod a v těchto případech se doporučuje častá výměna oleje v rozvodovce, případně i diferenciálech. U manuálních převodovek doporučuji zkontrolovat opotřebení spojky, která je velmi zatížena, zvláště pokud auto v minulosti tahalo vlek. Naproti tomu velkou výhodou vozů s manuálem je nepřítomnost DPF filtru až do roku 2011.

Pajero čtvrté generace se u nás začalo prodávat v roce 2007, k dispozici byla (kromě rozšířenější pětidveřové) i třídveřová verze. První dva roky měl diesel výkon 118-125 kW podle typu převodovky. V roce 2009 pak posílil na 147 kW. V roce 2012 pak pajero dostalo facelift a dieselový motor začal splňovat normu Euro 5. Osobně hodnotím čtvrtou generaci jako auto, které má mnohem lepší protikorozní ochranu než předchozí generace. Kdo se vydává do těžšího terénu, ocení možnost uzávěrky zadního i mezinápravového diferenciálu. Abych jen nechválil - je třeba míti na paměti, že pajero je kus auta, takže dynamika neoslní a spotřeba nepotěší. Kdo nejezdil s předchozí generací, musí se připravit na poměrně velkou hlučnost motoru a převodovky - však také technika této generace pochází už z roku 2000.

Nechci ale končit článek negativně. Jasným faktem je skutečnost, že pajero je stále poctivý off-road, kterých už v dnešní době mnoho nezbývá. A ceny ojetin jsou vzhledem k nezdolnosti auta na velmi dobré úrovni. Však také nové auto pod milion nepořídíte.



"originální stav ojetin je lepší než tuning"


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist