Nissan Primera (P12) – jaké jsou benzínové motory?

Na rozdíl od svého předchůdce nemá pověst spolehlivého vozu. Jak jsou na tom benzínové motorizace?
PORADNA, 07.08.15 | 00:00
hodnocení článku 3.5 b / 2x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Nissan Primera

DOTAZ: Mám dotaz na Nissan Primera P12. Řada lidí z mého okolí tuto generaci zatracuje. Prý není spolehlivá. Dle mých informací se ale většina problémů týká dieselů. Doporučíte mi koupi benzínu? A který vybrat? Děkuji, Máca


ODPOVĚĎ: Třetí generace primery je obecně označována za propadák. Ano, zákazníci poznali, že se u této generace začalo ze strany automobilky šetřit. Uvedena na trh byla v roce 2002 a hned od začátku prodeje bylo auto nabízeno se zážehovou jednaosmičkou (85 kW), což je podle mne nejlepší benzínový motor, který si můžete do primery pořídit. Benefitem jednotky je hlavně její spolehlivost a nízká spotřeba. Naopak silnější dvoulitr s výkonem 103 kW má výrazně vyšší spotřebu a jede zhruba stejně. Navíc se množí informace o nízké kvalitě zpracování - jinými slovy nevydrží tolik, co doporučovaný 1.8 16V. V roce 2003 se pod kapotu primery dostal ještě jeden benzínový motor, konkrétně 1.6 16V (80 kW), který nemá výraznější poruchovost, ale bohužel je na těžké auto dost slabý. Osobně bych tedy hledal auto mladších ročníků 2006/07 s 1.8 16V.

Je už na vás, kterou karosářskou variantu zvolíte. Pokud žádnou nepreferujete, rozhodněte se podle aktuálního technického stavu konkrétní ojetiny. Před koupí zkontrolujte hlavně fungování elektroniky, která byla svou poruchovostí v primeře vyhlášená. S podvozkem naopak problémy nebývají - zadní vlečná náprava i přední lichoběžníková jsou odolné až do dnešních dnů.

Ještě neco málo k interiéru. Sednete-li si dovnitř, tak vás na první pohled upoutá palubní deska, jakoby převzatá z nějakého MPV. Vše je umístěno do střední části, což hlavně u sdruženého přístroje není podle mě zrovna nejšťastnější řešení. Ačkoliv jsou budíky mírně natočeny k řidiči, tak jejich sledování je pořád obtížnější, než jsou-li umístěny přímo před řidičem. V dnešní době je ale toto řešení celkem obvyklé (má ho např. Citroen Xsara Picasso, Renault Espace aj.). Pod sdruženým přístrojem je umístěn velký monitor, který je v lepších verzích dokonce barevný a pod ním na první pohled nelogická změť různých ovladačů a tlačítek. Tento soubor zvaný N-FORM představuje další zvláštnost v ovládání vozidla. Prostřednictvím něj se ovládá topení/klimatizace, rádio, palubní počítač a v lepších verzích rovněž navigační systém. Na toto si lze po určité době zvyknout, přestože třeba starší generaci řidičů to může činit problémy i po delším užívání. Naopak prostorností P12 oproti předchůdcům výrazně získala a zejména ve svislém směru nabízí královský prostor. Po praktické stránce je nejhorší verze sedan, která má poměrně úzký vstupní otvor zavazadlového prostoru, který je u kombi dlouhý, ale zase nízký, optimálně se tak jeví verze s pátými dveřmi. Při jízdě se P12 chová jistě, ale nesportovně. Ta tam je sportovní tuhost podvozku a minimální náklony v zatáčkách. Zato je však velice komfortní a plavně překonává různé nástrahy silnic. Rovněž velmi nízká hladina vnitřního hluku podporuje pohodlné cestování.

+ Skvělá vnitřní prostornost

 

- Oproti minulosti zcela jiný charakter (nesportovní jízdní vlastnosti)

 

+ Komfortní chování na vozovce

 

- Není orientovaná na řidiče (ovládací prvky uprostřed)

 

+ Moderní prvky výbavy (kamera usnadňující couvání, ovládání N-FORM)

 

- Méně přesné řazení šestistupňové převodovky

 

+ Velmi nízká hladina vnitřního hluku

 

- Silentbloky a spodní čep spodního ramene nelze měnit samostatně (pouze vcelku za cca 7.800 Kč)

 

+ Bezpečné jízdní vlastnosti

 

- Ovládání funkcí, na které je třeba si zvyknout (N-FORM)

 

+ Kvalitní dílenské zpracování

 
 

+ Vysoká spolehlivost elektroniky

 



"originální stav ojetin je lepší než tuning"


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist