Nový vůz do 300.000 Kč

Rád bych koupil nové auto v ceně cca 300tis. s kufrem okolo 400 litrů. V této relaci se nabízí Logan, Thalie, Accent a ještě asi Fabie. Prosím o zhodnocení vozů v této kategorii z hlediska jejich kvality a užitné hodnoty/cena.
PORADNA, 01.08.06 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.

V současné době je nabídka tzv. "levných" sedanů velmi pestrá. Do Vašeho výběru jsem ještě přiřadil Hondu City, která dovede nabídnou atraktivní design, bohatou výbavu avšak za vyšší cenu. Pro objektivní srovnání jsem zvolil u všech vozů stejnou pohonnou jednotku.

srovnání vozů s benzínovými motory 1.4

 

Accent 1.4i

 

Logan 1.4

 

Thalia 1.4

 

City 1.4

 

Fabie 1.4 16V

 

rozvor (mm)

 

2500

 

2630

 

2472

 

2455

 

2462

 

objem zavazadlového prostoru (l)

 

390

 

510

 

510

 

500

 

438

 

max. výkon motoru (kW / ot.)

 

71/6000

 

55/5500

 

72/6000

 

61/5700

 

59/5000

 

max. točivý moment (Nm. / ot.)

 

125/4700

 

112/3000

 

127/3750

 

119/2800

 

126/3800

 

max. rychlost (km/h)

 

177

 

162

 

186

 

175

 

168

 

zrychlení 0-100 km/h (s)

 

12,3

 

13

 

11,2

 

13,7

 

14,1

 

kombinovaná spotřeba (l)

 

6,2

 

6,8

 

7,0

 

5,6

 

6,5

 

cena v základní výbavě

 

264.900

 

216.900

 

313.900

 

339.900

 

325.900

 

Hyundai AccentDíky srovnávací tabulce můžeme vyloučit Hondu City, která patří k nejdražším a zároveň poskytuje horší dynamické vlastnosti. Dále bych neuvažoval o příliš drahé Škodě a Renaultu Thalii. Mezi zbývajícími dvěma vozy je propastný rozdíl ve výbavě. Pokud začneme počítat je nutné si u Logana připlatit za ABS 16.000 Kč, za airbag spolujezdce 8.000 Kč, za posilovač řízení dalších 10.000 Kč, dále za centrální zamykání a další drobnosti. Pokud vše sečteme, zjistíme, že Loganu mnoho drobností oproti Accentu chybí a výsledná pořizovací cena bude téměř stejná. Přičteme-li lepší jízdní vlastnosti a zpracování Accenta, stává se pro mě jasnou volbou.

Dále mě napadá, že pokud by jste byl ochoten nějaký ten tisíc připlatit, nabízí se možnost koupě automobilu s dieslovým motorem. Dacia i Honda u svých "levných" sedanů vznětový motor vůbec nenabízejí. Proto připadá v úvahu jen Hyundai Accent s motorem 1.5 CRDi a Renault Thalia s motorem 1.5 dCi. Škodu Fabii sedan s vznětovou čtrnáctistovkou zde neuvádím z důvodů příliš vysoké ceny blížící se k čtyřset-tisícové hranici.

Accent vs Thalia (dieslové motory)

 

Accent 1.5 CRDi

 

Thalia 1.5 dCi

 

max. výkon (kW / ot.)

 

81/4000

 

50/4000

 

max. točivý moment (Nm. / ot.)

 

235/1900-2750

 

160/1500

 

max. rychlost (km/h)

 

176

 

167

 

zrychlení 0-100 km/h (s)

 

11,5

 

14,4

 

rozměr pneu

 

185/65 R14

 

175/65 R14

 

spotřeba město/mimo město/kombinace (l)

 

5,6/4,0/4,6

 

5,5/4,0/4,5

 

cena (Kč)

 

339.900

 

325.900

 

Renault ThaliaPro srovnání jsme zvolili vozy s téměř stejnou výbavou. U Thalie je nutné připlatit za elektrické stahování zadních okének (+4.000 Kč), za imobilizér a také za mlhovky atd. Accent má navíc na všech kolech kotoučové brzdy. Jinak u obou vozů dostanete oba přední airbagy, systém ABS+EBD, posilovač řízení, centrální zamykání, el. stahování předních okének, klimatizaci, palubní počítač a další různé vymoženosti.

Osobně byl volil opět Accenta, nejenže se mi více líbí, ale celkově mám z řízení "korejce" mnohem lepší pocity. Více o tomto Accentu se dočtete v našem brzkém redakčním testu. Naopak u tohoto nového korejce musíte oželit omezený zavazadlový prostor, což pro Vás bude nejspíše největší slabina.

Accent
(+) povedený design
(+) výkon motoru
(+) spotřeba
(+) komfortní naladění podvozku
(+) brzdy
(-) menší objem zavazadlového prostoru ve srovnání s konkurencí
(-) odskakující zadní část vozu v extrému
(-) tvrdý volant

Thalia
(+) velký zavazadlový prostor 510 litrů
(+) spotřeba
(+) podvozek dobře snáší špatné komunikace
(-) použité plasty v interiéru
(-) přední sedadla postrádající výraznější boční vedení a navíc jsou až příliš měkká
(-) méně místa na hlavu na zadních sedadlech
(-) malý vstupní otvor do velkého kufru
(-) nepřesné řazení
(-) design



Autor: Petr Šikl
"výkonu není nikdy dost..."


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist