Ojetý Mercedes G – na módní vlně za malé peníze?

Pokud chcete ojeté „géčko“, připravte se na malý výběr ojetin i na vysoké ceny. Pokud ale vyberete vhodnou motorizaci, odvděčí se vám spolehlivostí.
PORADNA, 17.07.15 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Mercedes-Benz Třídy G

DOTAZ: Chci koupit starší Mercedes-Benz třídy G (W 463). Za prvé dost často jezdím do terénu a za druhé je to moje srdcovka. Na auto mám 500 tis. Kč. Jen nevím, který motor vybrat. Najezdím toho docela dost, tak 35 - 40 tis. km/rok. Díky za vaše náměty.


ODPOVĚĎ: Mercedes-Benz třídy G se prodává už celých 25 let. V roce 1990 začínal se dvěma diesely (250 GD s výkonem 69 kW a silnějším 300 GD s 83 kW výkonu). O dva roky později zhýčkaná klientela přivítala i turbodiesel se 100 kW s označením G 350. V roce 2001 přišel na řadu facelift a nový motor – a ano, opět silnější, tentokrát osmiválec 400 CDI (184 kW), který jako jediný nedoporučuji. Je proslulý svojí poruchovostí a kazí se na něm téměř vše. Pojďme ale pokročit v historii dále. Dostáváme se do roku 2002 k uvedení motorizace 270 CDI (115 kW). Přesně tohle je motor, který bych vám doporučil hledat (hezky jede a má rozumnou spotřebu). Za vámi udávaný rozpočet se totiž nedostanete na mladší ročníky než do roku 2004. Další motor, který mohu každému zájemci o starší "géčko“ doporučit, je 320 CDI, případně 350 CDI (BlueTec se vstřikováním močoviny od roku 2012), což je šestiválcový třílitr s výkonem 155 nebo 165 kW. Ten se ale pod kapotu dostal až v roce 2004 a vydržel v ní dodnes, hlavně díky emisním normám, které nedávají moc prostoru pro osmiválec. Zatím majitelé nehlásí žádné závažnější poruchy, takže se zdá, že se motor povedl. Všechny zmíněné motory mají řetěz, který by měl vydržet po celou životnost vozu. Doporučená výměna oleje u CDI motorů je 15 tis. km. Zkontrolujte si také, zda byl pravidelně měněn olej v převodovce, doporučuje se toto provádět každých 60 tis. km. Tolik tedy k nabídce motorů.

Před koupí je třeba přijmout fakt, že ceny ojetin jsou i u starších ročníků s větším nájezdem velmi vysoké. A pokud se podíváte do nabídky inzerce, sám poznáte, že výběr je vcelku omezen (zvláště pokud se nebudeme zaměřovat na verzi s motorem 400 CDI). Na TipCars.com je v době přípravy tohoto článku lehce přes dvacet vozidel s cenovým rozpětím od 450 tis. Kč do 4 mil. Kč! Při výběru auta se zaměřte na korozi – zvláště u starších ročníků tu a tam něco kvete a je potřeba to řešit. Určitě se na auto podívejte na zvedáku. Řada z nich jezdila v terénu a mohou mít vůle na podvozku – vůle v zavěšení náprav nebo nefunkční tlumiče, popř. dochází k úniku oleje ze zadní nápravy nebo gufer poloos. Jakýkoli takový problém značí, že bude třeba investice. A je třeba mít na paměti, že ceny některých originálních dílů jsou opravdu vysoké, naštěstí existuje druhovýroba.

Abych vás nevystrašil, musím připomenout, že „géčko“ je samo o sobě velmi kvalitně postavený vůz, který vydrží i drsnější zacházení. A pokud jej půjčíte manželce, nebude škemrat, že z auta nevidí - výhled je skvělý. Navíc, pokud budete chtít časem auto prodat, úbytek hodnoty bude minimální, takže z tohoto pohledu vaši volbu rozhodně doporučuji. Možná bych ale vzhledem k vašemu nájezdu zvážil buď novější ročník za více peněz, nebo popř. zcela jiný vůz typu SUV, který bude na silnici jako doma a nezklame ani při občasných výletech mimo zpevněné vozovky.



"originální stav ojetin je lepší než tuning"
1/3
2/3
3/3


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - marketingové podmínky

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist