Ojetý Peugeot 3008 – motorová ruleta

Ceny ojetin dnes začínají na částce 200 tis. Kč, jen je třeba vědět, co přesně za tyto peníze vybrat. Ne všechny motorizace jsou totiž sázkou na jistotu.
PORADNA, 08.05.15 | 00:00
hodnocení článku 5.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Peugeot 3008

DOTAZ: Rád bych koupil ojeté, cenově dostupné vyšší auto, do kterého by se mi kvůli zdravotním problémům dobře nastupovalo. Nechci Dacii Duster, ale zaujal mne Peugeot 3008, který vypadá dobře, navíc Peugeot už jsem v minulosti vlastnil a nijak mne nezklamal. Poradíte, jaký motor koupit, pokud najedu cca 15 tis. km za rok na kratší vzdálenosti?


ODPOVĚĎ: Peugeot 3008 se u nás začal prodávat v roce 2009 se dvěma zážehovými motory 1.6 VTi (88 kW) a 1.6 THP (110, popř. 115 kW). V hledáčku zákazníků ale byly hlavně diesely, konkrétně 1.6 HDI (80 kW, později 82 kW a 84 kW) a 2.0 HDI (110 a 120 kW).

S Vaším nájezdem na kratší vzdálenosti bych v normálním případě doporučil benzínovou motorizaci, ovšem u 3008 to neudělám. Oba výše zmíněné benzíny jsou podle mého názoru tak problémové, že mi nezbývá, než Vás nasměrovat k dieselu. Co konkrétně mi na zážehových motorizacích vadí? 1.6 VTi se zdá některým majitelům příliš slabá a navíc ji koupíte pouze s pětistupňovým manuálem. Tím nejzásadnějším jsou ale u tohoto motoru velmi časté závady rozvodového řetězu. Oprava s výměnou rozvodů pak vyjde cenově kolem 10 tis. Kč. A ano, tohle je ten motor, který byl vyvinut společně s BMW. Silnější 1.6 THP je jízdně naprosto dostačující, sám jsem s ním měl v minulosti krátkou zkušenost. Pokud tedy jede, je vše v pořádku, obávám se ale, že by Vám v případě jeho koupě bezproblémovou jízdu narušily velmi časté a opakující se usazeniny karbonu ve spalovacím prostoru a v sacím potrubí. Je tedy třeba přidávat do paliva aditivum. Kromě toho osobně vím o závadách čidla teploty chladicí kapaliny (bylo v minulosti řešeno svolávací akcí), ale problémy jsou i s vytahanými rozvodovými řetězy a často zlobí i turbodmychadla.

Z výše napsaného asi sám usoudíte, že benzínové motory nebudou tou pravou volbou. Naopak diesely, zvláště ty novější ročníky, jsou na tom lépe, i když pro Váš menší nájezd se ne tak úplně vyplatí. Je u nich ale obecně doporučováno měnit olej častěji než po předepsaném intervalu 20 tis. km. Osobně bych se při koupi zaměřil na 2.0 HDI. Je agilní, spolehlivý a auto má s tímto motorem i lepší konstrukci zadní nápravy. Před koupí zkontrolujte, jestli byly /popř. kdy budou/ měněny rozvody – interval je po 150 tis. km. Zvolit lze i slabší jednotku 1.6 HDI - v tom případě doporučuji ročníky 2010 a mladší, kdy se podařilo vyřešit časté netěsnosti vstřikovačů.

V současné době je v České republice k mání zhruba 80 bazarových kousků tohoto modelu. Cenově se pohybují od 200 do 600 tis. Kč. V nabídce převažují naftové motory 1.6 HDI, problémových benzínů je poskrovnu.



"originální stav ojetin je lepší než tuning"


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist