Ojetý Peugeot 508 – vybírejte diesely

Ceny ojetin z počátku prodeje jsou velmi zajímavé. Radost udělají některé dieselové motory i výborná odolnost proti korozi.
PORADNA, 05.06.15 | 00:00
hodnocení článku 3.5 b / 4x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Peugeot 508

DOTAZ: Dobrý den, v rodině máme dva Peugeoty a chystáme se je pro jejich nevytíženost prodat a koupit jen jedno auto. Rádi bychom koupili starší Peugeot 508, který se dá sehnat už za cca 250 tis. Kč. Jakou má tohle auto pověst na trhu ojetin a který motor doporučíte? Lukáš C., Beroun


ODPOVĚĎ: Peugeot 508 se začal v tuzemsku prodávat v roce 2011. Přesto, že se již od počátku nabízel s dvěma benzínovými motory (1,6 THP 115 kW a 1,6 VTi 88kW), téměř všechny vozy byly prodávány s diesely. To odráží i nabídku na trhu ojetin. Na našem serveru je cca 130 ojetých "pětsetosmiček" a jen jedna z nich je s benzínem. To je ostatně pro kupující jedině dobře, protože benzínové motory byly velmi nespolehlivé a již jsem o nich psal v poradně Peugeot 3008. Zhruba dvě třetiny z nabídky ojetin tvoří kombíky, což je karosářská varianta, kterou mohu doporučit zvláště pro její lepší praktičnost.

Ceny začínají pod 250 tis. Kč. za první ročníky s motorem 1,6 HDI, který osobně hodnotím jako slabý a nepříliš úsporný - auto je zvláště ve variantě kombi docela těžké. Proto bych pod kapotu volil vznětový dvoulitr, který se nabízel ve dvou verzích (103 kW a 120 kW). Jde totiž o nejspolehlivější motor z celé nabídky, který skvěle jede a jeho spotřeba není o moc vyšší, než u 1,6 HDI. Naštěstí je těchto dvoulitrů mezi ojetinami dostatek a dá se tak vybrat slušné auto. Mějte na paměti, že rozvodový řemen by se měl měnit nejpozději po osmi letech, nebo 180 tis. km. V nabídce se docela často objevuje i motorizace 2,2 HDI (150 kW), která je ale bohužel vždy spojena s automatem a prodávala se jen ve verzi GT s tvrdším podvozkem. Zde je spotřeba výrazně vyšší ve srovnání s dvoulitrem a zase o tolik lépe nejede.

Pokud se ještě podíváme na zbytek auta, mechanika je odolná, podvozek taktéž - zadní náprava je čtyřprvková a zatím s ní nejsou žádné problémy. Pokud už v rodině Peugeoty využíváte, možná skousnete i uživatelskou nepřívětivost v interiéru. Dodnes si např. pamatuji, že jsem v autě neměl kam odložit svůj mobilní telefon. Naproti tomu - pokud bych měl zmínit pozitiva, nesmím zapomenout na dobrou odolnost vůči korozi, nebo i skvělé odhlučnění interiéru. Výhodou pro zájemce o ojetinu může být fakt, že auta pochází přímo od dealerů, nebo od soukromých majitelů. Firmy o tohle auto moc zájem neprojevovaly - hlavně kvůli rychlejší ztrátě hodnoty.




"originální stav ojetin je lepší než tuning"


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist