Pečujeme o své auto: světlomety (6. díl)

Většina vozidel má přední část světlometů z polykarbonátu. Ten ale díky působení času, teplotám, UV záření, nečistotám a mechanickému poškození postupně žloutne a tlumí tak intenzitu osvětlení.
NAŠE TÉMA, 19.10.17 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
U starších ojetin je zašlý plast světlometu častým problémem. Přitom rozdíl ve svítivosti mezi novým a zažloutlým polykarbonátem světlometu je poměrně markantní. Zažloutlý světlomet může negativně ovlivňovat parametry světelného kuželu a snižovat tak bezpečnost při jízdě za snížené viditelnosti. Jak tedy vrátit světlometu jeho svítivost?

Podívejte se na postup, s kterým budou vaše světla během pár hodin vypadat jako nová. Jako první krok doporučujeme důkladně očistit (ideálně autošampónem) vnější stranu světlometu a jeho okolí. To pak zalepte samolepící krycí páskou, aby při leštění světlometu nedošlo k poškození laku. Vůz by měl být při leštění odstaven ve stínu a krycí plast světlometu by měl být chladný. K leštění je vhodné použít ruční vrtačku, která umí regulovat otáčky. Do ní použijete unašeč s vybraným brusným kotoučem ze speciální renovační sady (prodávají se běžně na internetu s cenami od 250 do 1000 Kč). Domácí kutilové často vzhled polykarbonátu obnovují díky obyčejné zubní pastě, kterou rozleští po plastu za pomocí ruční vrtačky. V praxi ale tohle opatření nevydrží moc dlouho.

Jak jsem již zmínil, možností je zakoupit renovační sadu a postupovat dle návodu. Tyto sady nejčastěji sestávají ze sady brusných kotoučů a leštěnky. Pomáhá ale i broušení za mokra jemným brusným papírem. A jaký brusný papír použít? Pokud vynecháme renovační sadu, kde mají brusné papíry své vlastní označení, používá se jemný brusný papír o počtu 1000,2000 a 3000 zrn. Nejhrubším brusným kotoučem se nejdříve odstraní zoxidovaná UV vrstva. Broušení lze pak opakovat vícekrát, vždy s jemnějším brusným papírem, při broušení je třeba pravidelně plochu omývat od zbytků broušeného materiálu nebo ji utírat mikrovláknovou utěrkou. Finální úpravou je leštění povrchu světlometu za pomoci brusné pasty (měla by být určena speciálně na čiré plasty).
Další díly:
Pečujeme o své auto: huštění pneumatik (1. díl)
Pečujeme o své auto: ráfky a pneumatiky (2. díl)
Pečujeme o své auto: měníme pojistky (3. díl)
Pečujeme o své auto: lak karoserie (4. díl)
Pečujeme o své auto: kontrola motorového oleje (5. díl)
Pečujeme o své auto: jak na výměnu stěračů? (7. díl)
Pečujeme o své auto: jak a proč měnit vzduchový filtr (8. díl)
Pečujeme o své auto: kdy a jak měnit zapalovací svíčky? (8. díl)
Pečujeme o své auto: jak svépomocí měnit žárovky? (9. díl)




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - marketingové podmínky

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist