Peugeot 1007 – doporučíme nákup ojetiny?

Manželský pár hledá auto na víkendové výlety. Zalíbil se jim poměrně extravagantní model 1007. Jak tohle auto zhodnotíme?
PORADNA, 06.02.15 | 00:00
hodnocení článku 3.0 b / 5x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Peugeot 1007
Peugeot 1007 je takovým malým novátorem. Automobilka si chtěla najít zákazníky v segmentu malých MPV a tak se nebála zariskovat a vybavit malé auto posuvnými dveřmi. Ty dodávají třídveřovému mini MPV na originalitě, ale spolehlivostí zrovna nevynikají. Začněme ale od začátku.
Model 1007 se začal prodávat v roce 2005. V nabídce převažovaly benzínové motory. Nejstarší je 1.4 8V, který nemá v těžším autě valnou dynamiku a naopak má až příliš velký apetit. Naopak modernizovaná 1.4 16V s rozvodem DOHC je asi tím nejlepším motorem, s kterým můžete tohle auto koupit. V nabídce byla i 1.6 16V, ale ta je na trhu ojetin v menšině, a navíc je často ve spojení s poruchovou robotizovanou převodovkou 2-Tronic. Diesel 1.4 HDI 8V nabízí výkon 50 kW a uživatelé tenhle motor hodnotí vcelku pozitivně. Od roku 2007 se prodávala i 1.6 HDI (80 kW) s bohužel problémovým filtrem pevných částic. Pro Váš malý nájezd bych se tedy při koupi držel benzínových motorizací…
A co kromě motorů můžete od 1007 čekat? Auto je uvnitř docela variabilní. Zadní dvojice sedadel je samozřejmě sklopná (opěradlo sklopíte na sedák) a můžete je i posouvat (lze i z kufru). Tím lze zvětšit jinak poměrně malý zavazadelník (175 litrů). Škoda že zadní dvojici sedadel z auta nevyjmete úplně… Jak jsem již nastínil na začátku, posuvné dveře trpí častou nefunkčností, resp. dveře při zavírání nedojedou do konečné polohy (většinou vinou znečištění pojezdu) a nedokonalá řídicí jednotka napojená na elektromotor je začne zase otevírat. Pravdou je, že díky tomuto řešení dveří je nastupování velmi pohodlné.
Jízdní vlastnosti jsou obstojné, a to i díky vyšší výšce a úzkému rozchodu. 1007 má elektromechanický posilovač a v tomto případě jej francouzský výrobce nastavil na výbornou. Při jízdě si ale dejte pozor na boční vítr, který nemá vysoká karoserie ráda… Konstrukce přední nápravy je převzata z modelu C3 (McPherson), vzadu je pak klasická náprava s torzní tyčí.
Pokud si tedy při koupi pohlídáte stav elektrického pohonu dveří, vyhnete se dieselové motorizaci 1.6 HDI (kromě FAPu zlobí i dvouhmotový setrvačník) i robotizované převodovce, mohu nákup tohoto vozu doporučit. A ještě poznámka na závěr - zážehové motory mají ozubený řemen, doporučená výměna je po 120 tis. km. A právě tomuto nájezdu se blíží většina vozů v nabídce autobazarů…


"originální stav ojetin je lepší než tuning"


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist