Peugeot 306 TD - závada za závadou

Měsíc po výměně hlavy se při cestě s rodinou ozvala rána a vypadla ojnice. Tentokrát bude potřeba vyměnit celý motor, který se dá sehnat za patnáct tisíc komplet.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Peugeot 306
Značka:Peugeot
Model:306 TD
Typ: 
Karoserie:Kombi
Obsah motoru:1900
Palivo:nafta
Rok výroby:1998
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:125000
Najeto km nyní:145000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:2 roky
Průměrná spotřeba:6,5l
Poruchy:Chladič, vejfuk, rozvody, hlava motoru a potom celý motor
Předchozí vozidlo:Škoda 105, Forman, Felicia

Měl jsem předchozí zkušenosti pouze s vozy značky Škoda a chtěl jsem vždy vyzkoušet auto s dieslovým motorem. Když jsem před dvěma roky měl v kapse nějakých 100tis Kč a rozmýšlel se mezi Peugeotem a VW Golf, výběr padnul na 306 TD v provedení KOMBI. Když se podívám zpětně na koupi vozu, musím si přiznat, že to nebyl příliš dobrý kup. Akcelerace motoru byla sice výborná a spotřeba se v letních měsících příblížla k 5,5l, v zimě to pak bylo 6,5 - 7l. Auto jezdilo na začátku výborně, bylo potřeba minimálních investic, občas se ozvalo vrzání plastů v zatáčkách, ale nebylo to nic strašného. Po koupi jsem nechal auto prohlédnout, nechal jsem pro jistotu vyměnit všechny kapaliny a rozvody, oprava vyšla na šest tis. Auto najelo v pohodě 15tis km, když začalo stávkovat. Jako první mě upadl výfuk, cena i s opravou 4,5tis.Kč.

Vlastníte vůz značky Peugeot? Podělte se zde s ostatními o své dojmy a zkušenosti.

Nasledně mě začal téci chladič, výměna přišla na pět tis. Kč. V létě jsem si chtěl pustit klimatizaci, ale nefungovala. Nechal jsem si ji naplnit, ale zjistili mě, že mám špatný výměník. Originální - nový stojí 16tis Kč, ale na vrakovišti se dá sehnat za 1600Kč. Po další době se mě začala ztrácet chladící kapalina a auto šlo znova na opravu. Původně jsem počítal se skutečností, že bude potřeba vyměnit těsnění pod hlavou, ale bohužel byla prasklina v hlavě. Navštívení několika vrakovišť a hlava přišla na 7,5tis, výměna hlavy na další 3,5tis. Měsíc po výměně hlavy se mě při cestě s rodinou ozvala rána a vypadla ojnice. Tentokrát bude potřeba vyměnit celý motor, který se dá sehnat za 15tis komplet (při vypadnutí ojnice se dost často stane, že se poškodí i hlava motoru). Podle těchto oprav měl motor buď nalítáno mnohem více než je na tachometru, asi došlo k přetočení km, nebo jsem měl opravdu smůlu na stroj. Nebýt závad s motorem, jsem s Peugeotem 306 velmi spokojen a mám jej dosud. Náhradní díly se dají sehnat velmi dobře, stačí, když se spokojíte s replikami. Také vrakoviště jsou bohatě zásobené náhradnímí díly. Auto má výbornou akceleraci, je pohodlné na delší cesty, na silnici i v zatáčkách drží perfektně. Z těchto důvodů si před koupí dalšího vozu od Peugeotu odpočinu. Ale samozřejmě nevylučuji, že se někdy k této značce znova vrátím.

KladyZápory
Velmi dobrá spotřeba Velká četnost oprav
Dobrý výkon Vyšší hlučnost motoru
Pohodlné auto Vrzání plastů v palubni desce
Jízdní vlasnosti  
  





Spolehlivost
5
 
Provozní náklady
3
 
Cena náhradních dílů
3
 
Dostupnost náhradních dílů
3
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano



hodnocení
brzdy
2
design
3
dílenské zpracování
3
dynamika motoru
2
jízdní komfort
2
ovladatelnost
2
prostornost
2
pružnost motoru
2
řazení
3
řízení
2
sedadla
2
spotřeba
2
výhled z vozu
2
celkové hodnocení - průměr:
2.23
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist