Peugeot 407 SW a zkušenosti majitele po 118 tis. km

Největší slabinou interiéru je jeho malá výška (daň za nízký profil karoserie). Při své výšce 187 cm a seřízením sedadla do nejnižší možné polohy mám horní okraj čelního skla v polovině čela.
hodnocení článku 5.0 b / 2x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Peugeot 407
Značka:Peugeot
Model:407
Typ:SW
Bližší označení:2.0 HDi Premium
Karoserie:kombi
Obsah motoru:1997
Palivo:nafta
Rok výroby:2008
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:0
Najeto km nyní:118000
Koupen jako:nový
Jak dlouho vůz využívám:17 měsíců
Průměrná spotřeba:6,2 - 6,7
Poruchy:ne
Předchozí vozidlo: 

Specifikace: Peugeot 407 SW, motor 2.0 HDi 100 kW/320 Nm, ve výbavě Premium, jenž mimo jiné zahrnuje stabilizační systém (ABS, ESP, ASR, brzdový asistent atd.), 6x airbag, 16“ Al kola, automatické stěrače, el. sklopná zpětná zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci, panoramatické střešní okno, audio MP3 atd.

Design vozu, navíc ještě podtržený černou metalízou,splňuje mé představy o krásném autě a spíše než klasické kombi (předchůdce 406) se zde více hodí označení sportwagon. Nutno dodat, že design se povedl na úkor praktičnosti a velikosti vnitřního prostoru.

Prostor na a okolo předních sedadel je velký, zadní sedačky jsou na tom o něco hůř, ale dva dospělí si své pohodlí bez problému najdou. Sedadla jsou velmi příjemná i na dlouhých cestách, ale v ostrých zatáčkách chybí boční vedení. Opora pro levou nohu řidiče vedle spojkového pedálu je dostatečně velká. Umístění a výškové usazení střední loketní opěrky stejně jako dveřních madel je pro řidiče i spolujezdce velmi pohodlné. Zadní sedačky jsou sklopné v poměru 1/3 a 2/3 a nechybí loketní opěrka s uzavíratelnou schránkou a prostupem pro lyže nebo jiné dlouhé předměty. Odkládacích míst i schránek je v interiéru dost.

Tříramenný volant se velmi dobře drží a všechny důležité ovládací prvky jsou v dosahu řidiče, jen umístění tlačítka výstražných světel mi přijde nepraktické (je potřeba hledat ve chvíli, kdy toho času moc nemáte). Ovladač seřizování nivelety předních světel není podsvícený a to je někdy problém. Budíky přístrojové desky jsou výborně rozmístěné i podsvícené a nechybí ani teploměr oleje. Ovládání audia, klimatizace a palubního počítače je jednoduché a dostačující. Jen bluetooht se občas zasekne a nechce přepnou zpět na audio.

Největší slabinou interiéru je jeho malá výška (daň za nízký profil karoserie). Při své výšce 187 cm a seřízením sedadla do nejnižší možné polohy mám horní okraj čelního skla v polovině čela. Výška se podepsala i na využitelnosti zavazadlového prostoru, který je sice velký na plochu, ale směrem nahoru se jeho šířka rapidně zmenšuje. Úhel otevírání dveří a jejich velikost je velmi dobrá, stejně tak páté dveře zavazadlového prostoru. Ty jsou vybaveny i samostatným otevíráním skla (výborná věc, když funguje, bohužel často tomu tak není).

Výhled z vozu na všechny strany je dost tragický. Při své výšce vidím směrem vpřed jen spodní okraj čelního skla. Celá kapota je hluboko pod zorným polem a např. odhad pozice rohů auta (velký přední převis cca 1050mm) při parkování je opravdu „vyšší dívčí“. Výhled do zadu skrz zadní okno jsem dávno vzdal, zásadně jen na zpětná zrcátka, protože zadním oknem vidíte jen polovinu skutečné šířky auta a to díky dvěma párům trojúhelníkových oken u C sloupku. Jelikož nemám parkovací senzory, 3 ze 4 rohů auta se mi podařili škrábnout během prvních dnů ježdění a parkování.

Automatická dvouzónová klimatizace funguje bezchybně, rychle a k maximální spokojenosti ať už k chlazení, topení či ventilaci interiéru. Mám ji zapnutou pořád a vypínat ji nemá smysl, už jen kvůli mlžení oken. Jen jsem nepochopil, proč teplota na ovládacím display není uváděna ve C°, ale ve „stupních komfortu…“
Audio systém je podle mě jedna z nejvíce povedených věcí na autě (vedle designu a jízdních vlastností). Už základní verze v mé výbavě hraje výborně, s dostatečně detailním podáním ve všech pásmech. Jen občasnému dunění se nejde vyhnout jinak než přenastavením EQ.

Rejd předních kol je dostatečný, ale manévrování komplikuje velký přední převis a výše popsaný špatný výhled z auta. Je potřeba si dát pozor na velmi malý přední nájezdový úhel a malou světlou výšku znásobenou ještě dlouhým rozvorem. Na silnicích III.třídy a různých nájezdech není problém „chytnout“ podvozkem auta. Plastový kryt pod motorem se měnil už třikrát…Černý metalický lak je po 1,5 roce používání auta v dosti špatném stavu (hlavně okolo klik dveří) a myčka mu také nesvědčí (znatelné stopy po kartáčích).

Hlučnost v interiéru samozřejmě roste s rychlostí, ale do 90 km/h je na velmi nízké úrovni a i ve 170 km/h lze poslouchat rádio a bavit se.

Podvozek auta je nejvíce povedená věc a nutno říct, že je daleko rychlejší než motor. Vůbec není měkký a houpavý, tedy hlavně komfortně naladění jak bych čekal, ale spíše tvrdší a sportovněji laděný. V ostrých zatáčkách drží auto příkladně stopu a jede přesně tam, kam chcete, jste limitováni pouze pneumatikami. Při vysokých rychlostech (nad 170 km/h) je auto velmi stabilní, na čemž má zásluhu i dlouhý rozvor. Limity podvozku jsem částečně poznal až při ježdění na polygonu letiště u Příbrami a v běžném provozu je při respektování základních fyzikálních zákonů nepoznáte. ESP reaguje rychle a při smyku, který většinou začíná jako nedotáčivý, auto směřuje do mírně přetáčivého smyku, který se velmi dobře koriguje volantem. I brzdění na kluzkém povrchu, na povrchu s rozdílnou adhezí, stejně tak rozjezdy na kluzkém povrchu zvládá stabilizační systém (ABS, ESP, ASR…….) velmi dobře. Brzdy vybavené brzdovým asistentem jsou dostatečně účinné, ale snesl bych ostřejší. Brzdový asistent při aktivaci automaticky spouští i varovná světla, ale je zajímavé, že pouze při brzdění na povrchu s vyšší adhezí. Např. při prudkém brzdění na náledí se varovná světla nezapnou…Další nectností brzdového systému je, že po prudkém brzdění za spolupráce brzdového asistenta, kdy pustíte pedál brzdy, trvá ještě vteřinu než brzdy úplně povolí a kolo se protočí.

Od motoru jsme čekal trochu víc, hlavně podle papírových údajů 100kW / 320 Nm. Na vině je poměrně vysoká pohotovostní hmotnost, která se blíží 1700 kg a i celková charakteristika vozu (motor včetně jeho zpřevodování) je určená spíše na dálnici než na RZ.

Startování motoru v zimě při velkých mrazech (-19 C°) bez problému. Stačí jen počkat na kontrolku žhavení, motor má ovšem první vteřiny po nastartování poměrně nepravidelný chod (předpokládám u všech dieslů), který řeším mírným zvýšením volnoběhu (do 1400 ot./min) a po 5-ti vteřinách je vše ok. Největší slabinou je elektronický pedál plynu, který na všechny povely reaguje naprosto letargicky a s vteřinovým zpožděním. S tím je potřeba počítám při rozjezdech a předjíždění. Motor nemá zcela lineární zátah a od 1800 ot./min je citelně znát turboefekt (hlavně při sešlápnutí plynu na podlahu, kdy zafunguje i overboost), který trvá až do cca 2900 ot./min. točit motor přes 3000 ot./min nemá smysl, protože kromě hluku se ničeho jiného nedočkáte a těsně před 4800 ot./min zafunguje omezovač. Právě v rozmezí od 1800 do 2900 ot./min má motor největší sílu a bez problému, pružně a dostatečně zrychluje i udržuje vysokou cestovní rychlost (optimální je 150 km/h) na dálnici.

Šestistupňová převodovka je velmi dobře odstupňovaná, III. resp. IV. při 50 km/h točí 1900 resp. 1500 ot./min, V. při 90 km/h točí 1900 ot./min a VI. při 130 resp. 150 km/h točí 2400 resp. 2800 ot./min.

S přesností řazení je to ovšem o dost horší. Často se stane (bohužel ne zřídka), že nejde zařadit jednička nebo zpátečka a je potřeba dvakrát sešlápnout spojku. Dráhy řazení jsou spíše delší a ne moc přesné. Když je zařazená VI., řadicí páka chodí dopředu a dozadu podle toho jestli zrovna ubíráte nebo přidáváte plyn.

Nejčastěji jezdím ve dvou vč. zavazadel a to 60% dálnice (v průměru 140 - 160 km/h), 20% silnice ( do 130 km/h) a 20% Praha a ostatní popojížďky (ne stylem brzda plyn). Tankuju u Benziny verva diesel, méně často pak shell V-power diesel nebo agip diesel-tech. Co se spotřeby týče, vztaženo na 100 km, umím jezdit od 4,4 do 9,1 l/100km. Ale reálnou průměrnou spotřebu sleduju podle palubního počítače a za celou dobu se pohybuje v rozmezí 6,2 až 6,7l/100km ovšem vztaženo jako průměr na ujetých 10.000 km.

Auto je pravidelně servisováno v autorizovaných servisech peugeot, v současnosti má najeto cca 118.000 km a kromě tradičních garančních prohlídek (oleje, filtry, vyčištění klimatizace) byly prováděny jen následující opravy:

 Výměna brzdových destiček zadní nápravy
Oprava otevírání okna v pátých dveřích do zavazadlového prostoru (oprava v rámci záruky provedená 4x, ale i tak funguje otevírání sporadicky)
Výměna žárovek na zadní SPZ (jejich vinou vypne el. jednotka seřizující niveletu předních světel) a 2x výměna žárovky v levém předním světle
Výměna přední kapoty a pravého předního světla (ve 150 km/h na dálnici mě trefila ledová kra z návěsu kamionu, kapota je hliníková)
3x výměna plastového krytu motoru

Na závěr jen to, že Peugeot 407 SW je krásné a pohodlné auto, které má skvělý podvozek a je radost s ním jezdit. Kdybych měl možnost, volil bych znova 407 sw popř. jeho nástupce 408 sw, možná jen vybavený výkonnějším motorem (např. 2.2 HDi), automatickou převodovkou a parkovacími senzory.


KladyZápory
podvozek nepřesné řazení
desing výhled z auta
zpracování interiéru a pohodlí malá vnitřní výška
spotřeba  
motor  





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
1
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano



hodnocení
brzdy
2
design
1
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
2
jízdní komfort
2
ovladatelnost
2
prostornost
2
pružnost motoru
2
řazení
3
řízení
1
sedadla
2
spotřeba
1
výhled z vozu
4
zavazadelník
3
celkové hodnocení - průměr:
2.07
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


1/22/2


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist