Peugeot 407 SW - jak zabránit pískání v motorovém prostoru?

Pískání motoru je slyšitelné hlavně při volnoběhu, kdy ještě automobil není zahřátý na provozní teplotu.
TECHNICKÁ PORADNA, 12.06.09 | 00:00
hodnocení článku 4.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
Autor dotazu:milan
Značka, model:peugeot 407SW
Bližší označení:1.6
Rok výroby:2005
Palivo:diesel
Výkon v kW:80KW
Kód motoru:6E9HY 6E9HYB
Popis závady:Když nastartuji motor a nechám ho běžet na volnoběh je slyšet pískání.Když trochu přidám plyn pískání se ztratí. Myslel jsem,že je chycená nějaká kladka,tak jsem sundal řemen a znovu jsem nastartova,ale pískání se ozvalo znovu.

Na motoru je najeto 90 000 Km.
Kód chyby určené na diagnostice: 
Typ diagnostického přístroje: 
Kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: 


Odpověď: Bohužel tento nepříjemný zvuk je často slyšet jak ze starých, tak i z novějších automobilů. Závadu může způsobovat několik faktorů:

a) píská drážkový řemen, ale ten jste vyloučil, takže to nebudou ani kladky drážkového řemenu, protože pokud byl řemen demontován, netočily se.

b) nejpravděpodobnější bude pískání nějakého ložiska kladky na rozvodech. Většinou se to projevuje tak, že ložisko píská jen při studeném motoru na volnoběh a potom už ne. Odstranění této závady: jedině až při výměně rozvodů, protože kladky namazat nelze. Jsou totiž zapouzdřené.

c) někdy ještě hlavně u Citroenů a Peugeotů pískne i dvouhmotnostní setrvačník, pokud ho tyto vozy mají. Tyto značky mají s tímto setrvačníkem trochu problémy a někdy v určitých režimech jízdy pískne. Bohužel s tím také nejde nic udělat. Jen vyměnit, ale to se bavíme a ceně cca 20000 Kč neoriginál + práce. Lze také koupit místo dvouhmotnostního setrvačníku sadu: přítlačný kotouč, lamela spojky a ložisko. To vyjde o dost levněji, na tento model cca 6000 Kč neoriginál.





nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist