Peugeot 407SW: jak řešit závadu homokinetických kloubů?

Poradíme, jak postupovat při řešení záruční reklamace Peugeotu 407SW.
TECHNICKÁ PORADNA, 22.12.11 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
Autor dotazu:Milan Jaroš
Značka, model:Peugeot 407SW
Bližší označení:2,2 HDi 125 kW
Rok výroby:2009
Palivo:nafta
Výkon v kW:125 kW
Kód motoru:4HT (DW12BTED4)
Popis závady:Mám najeto 48 500 km a mám pocit, že se začínají ozývat homokinetické klouby (dříve jsem měl P309 a P406, tak ten zvuk už poznám). Nemáte informaci o nějaké tzv. vrozené závadě výrobní série?

Známý měnil klouby v 50 000km...
Kód chyby určené na diagnostice: 
Typ diagnostického přístroje: 
Kroky učiněné pro odstranění chyby + následky:Samozřejmě, že v servisu Peugeot (jsem ještě v záruce) tvrdí, že je vše v pořádku.

Díky předem za názor či radu, jak mám postupovat.


Odpověď:

Dobrý den,

informaci o vyloženě typickém problému s homokinetickými klouby u Peugeota 407SW nemám, ve Vašem případě doporučuji následující:

Zaprvé absolvování některého z mnoha kurzů asertivního chování, které jsou v nabídce vzdělávacích agentur, a poté opětovnou návštěvu servisu Peugeot. Pojďme se ale nyní na problém podívat seriózně.

Pokud Vám opravdu cvakají homokinetické klouby, auto máte v záruce a servis se s Vámi rozhodl „vyběhnout“ (čemuž nerozumím, protože zvuk je to opravdu typický a nelze jej víceméně zaměnit), lze postupovat takto:

Trvejte na opravě v rámci záruční doby (tedy komplet zdarma), absolvujte se zástupcem servisu zkušební jízdu, při které problém prokážete. Neměl by v tom být problém, stačí víceméně (jak sám víte) pár rozjezdů v plném rejdu na parkovišti. Nezapomeňte ani na rozjezdy na zpátečku.

Každopádně při odevzdání vozu do reklamačního řízení trvejte na pořízení zápisu (protokolu) o reklamaci vozu. Jak jsem již výše zmínil, cvakání homokinetických kloubů je natolik specifické, že prodejce jej jednoduše nemůže popřít, do protokolu jej ale samozřejmě zaneste. Prodejci předejte po sepsání protokolu vozidlo a pak musíte bohužel maximálně 30dní čekat. O dobu, kdy je vozidlo v reklamaci, se Vám prodlužuje záruční lhůta, zásadní je tedy ve Vašem případě reklamovat co nejdříve. Ideální by kvůli získání dalšího času bylo mít i zápis z předchozí reklamace, hádám ale, že žádný nemáte...

Další postup můžeme rozdělit na tři možnosti: první možností je odstranění závady, vše je v pořádku, spokojen odjíždíte a při rozjezdech si užíváte to ticho. Prodejce se k problému postavil čelem...

Druhá možnost je, že prodejce se k závadě vyjádří jako k nedůvodné. Prakticky tím na Vás přenáší servisní náklady, je to nejjednudušší způsob, jak toho docílit. Vy máte možnost obrátit se na soudního znalce, jenž Vám vypracuje znalecký posudek, a pokud vyzní ve Váš prospěch (jakože by měl vyznít ve Váš prospěch), vrátíte se s ním k prodejci a budete reklamovat znovu. Vzhledem k pravděpodobnému nedostatku času doporučuji začít o soudním znalci mluvit již při prvotní reklamaci a kontaktovat již předem takového znalce, jenž Vám přislíbí co nejrychlejší vypracování posudku, pokud by prodejce reklamaci neuznal. Pokud prodejce nebude brát ohled ani na znalecký posudek, obraťte se již na právníka, výzva k vyřešení reklamace mimosoudní cestou vypadá na hlavičkovém papíru právní kanceláře poněkud působivěji.

Třetí možnost je neodstranění závady (plus eventuální pohádky, omáčky atp.-víceméně se jedná o „soft“ verzi odmítnutí reklamace, kdy prodejce doufá, že potichu uplyne záruční lhůta). Zde je důležité nepodepsat prodejci dokument, kterým stvrzujete převzetí bezvadného vozidla, resp. vozidla s odstraněnou závadou, jež byla předmětem reklamace. V tomto momentě bych již rovněž oslovil právníka, neboť můžete začít postupovat obdobně jako u druhé varianty. Právník navíc může zkusit využít i možnost převézt neodstraněnou závadu do módu neodstranitelné vady a zde se již začínáte bavit o odstoupení od smlouvy, což by prodejce mohlo přesvědčit, aby se problémem začal zabývat s odpovídající pozorností.

Třešničkou na dortu je možnost požadovat po prodejci úhradu nutných prokazatelných nákladů spojených s (oprávněnou) reklamací. Takže Vám de facto v případě úspěšné reklamace náleží náhrada za náklady spojené s vypracováním znaleckého posudku i s právním zastupováním.





nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist