Pick-up za 400 tisíc korun: Navara nebo Amarok?

Náš čtenář vybírá mezi dvěma kandidáty na post ojetého pick-upu. Který z nich poslouží lépe?
PORADNA, 17.11.17 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Volkswagen Amarok, Nissan Navara
DOTAZ: Dobrý den vážená redakce, rád bych se informoval na dva vozy. Prvním z nich je VW Amarok, u kterého zvažuji dvoulitrové TDI. U Navary asi 2,5 dCi. Na auto mám asi 400 tisíc korun. Poradíte, co bude lepší volbou? S pozdravem Ehler.

ODPOVĚĎ: Dobrý den pane Ehlere, děkuji za Váš dotaz. Nejdříve k Amaroku. Ten se u nás začal prodávat v roce 2010 a až do roku 2012 šlo o vozy vyráběné v Argentině. Všechny tyto pick-upy měly šestistupňové manuální převodovky. Verze s osmistupňovým automatem přišly na trh až v roce 2012. Píšete o volbě v podobě 2,0 TDI. V Amaroku se objevují celkem tři verze. Nejslabší má výkon 90 kW, silnější 103 kW a pak tu máme dvolitrové bi-TDI, tedy motor se dvěma turby, který má výkon 120 nebo 132 kW. Doporučuji projížďku v každém z nich, ať můžete srovnat, zda výkon motoru dostačuje na účel, kterému bude vůz sloužit. U bi-turba bude samozřejmě větší riziko závad, ale pokud vůz před koupí důkladně zkontrolujete a budete mu dopřávat nešizený servis, může být spolehlivý. Osobně bych z hlediska budoucí spolehlivosti sázel na jednoturbovou variantu s výkonem 103 kW. Každopádně ale pozor na zakarbonovaný motor. Zkontrolujte hydraulická zdvihátka s ventily, případně je nechte preventivně vyměnit. A motorový olej měňte po roce nebo nejpozději 20 tis. km (při koupi udělejte pro jistotu kapkovou zkoušku). Pokud motor "žere" olej, na vině mohou být buď opotřebená turbodmychadla nebo netěsné podložky pod vstřikovači.

U Navary máte zájem o 2,5 dCi. Půjde o variantu s filtrem pevných částic, který se začal k této motorizaci přidávat od roku 2010. Za Váš rozpočet budete vybírat z vozidel roků výroby 2012-2013. Výkon byl u něj zvýšen na 140 kW, točivý moment na 450 N.m. Kromě vyššího výkonu je také tišší a na dlouhých cestách se nemusíte bát nedokončených regenerací filtru pevných částic. Doporučuji se ale podívat i na 3,0 dCi. Tento třílitr má výkon 170 kW a točivý moment 550 N.m. Motor pochází od Renaultu, jde o upravenou verzi agregátu V9X, který se vyvíjel společně s Nissanem, a který využívají i vozy Infiniti. Tento motor doporučuji zvolit hlavně těm, kteří za autem často tahají přívěs. V tomto případě totiž může mít hmotnost až 3500 kg. S tímto motorem se do vozu montovala vždy sedmistupňová automatická převodovka. Reálná spotřeba bude kolem hranice 10 litrů na 100 kilometrů. Navíc pojede mnohem lépe, než dvoulitr v Amaroku. Asi největší slabinou vozu je nekvalitní elektroinstalace. Konektory oxidují, kabely se lámou… Nebýt tohoto problému, těžko hledat nějakou vážnou slabinu. Tedy jedna by se našla. Začátkem tohoto roku se v médiích objevila zpráva o lámání zkorodovaného šasi mezi kabinou a korbou. Podle dostupných informací postihla tato závada přes 35 tisíc vozidel jezdících ve Velké Británii. Osobně bych při výběru ojetiny věnoval tomuto kritickému místu více času na detailní prohlídku.

Závěr: Při rozhodování by u mne zvítězil Nissan Navara. Za stejné peníze u něj dostanu lepší motor, auto může být ve srovnání s Amarokem mladší a může mít i méně najeto.



nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - marketingové podmínky

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist