Porsche Cayenne nebo BMW X5 za 500 tisíc korun?

Náš čtenář by rád velké SUV za cenu kolem půl milionu korun. Váhá mezi Porsche Cayenne a BMW X5.
PORADNA, 03.10.17 | 12:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Porsche Cayenne, BMW X5
DOTAZ: Dobrý den, právě dojíždím jedno nejmenované SUV a hledám nástupce. Buď bych šel do BMW X5 nebo do Porsche Cayenne, chci diesel. O provozních nákladech mám svou představu, auto bude firemní. Díky za komentáře a náměty. Jaroslav M.

ODPOVĚĎ: Dobrý den Jaroslave, za 500 tisíc korun seženete oba modely. V případě BMW X5 půjde o generaci E70. Dieselový třílitr je podle mne zdaleka nejprodávanější motorizací. Pokud koukáte po ojetině za tyto peníze, bude to nejspíše ročník 08/09, kde se tento motor označoval jako 3.0d a má výkon 173 kW. Pod kapotou X5 vydržel až do roku 2010, kdy byl po faceliftu modelu nahrazen třílitrem s novou konstrukcí a výkonem 180 kW. Ještě existuje možnost, že se v bazaru dostanete k výkonnější verzi 35d a 40d (210 a 225 kW), která má dvě turba a s hodně podobnou spotřebou jede o poznání lépe. Obě motorové varianty se u tuzemských prodejců ojetin vyskytují ve shodném počtu cca 50/50. Motor je to spolehlivý, i když starší koncepce s hliníkovým blokem. Skvělá je i spotřeba, kdy se v klidu vlezete do cca 8,5 litru nafty na 100 km. K motoru také dostanete výhradně šestistupňový automat, který řadí vcelku v pořádku, ovšem novější osmistupňová převodovka (od 2010) je svým projevem příjemnější.

Před nákupem bych se zaměřil na stav filtru pevných částic. V případě jeho nefunkčnosti je třeba najít příčinu problému, která nemusí být nutně ve filtru samotném. Rozhodně napojte auto na diagnostiku a nechte si načíst veškeré závady. Při vizuální kontrole zkontrolujte těsnost automatu a stav zavěšení předních kol. Problémová jsou i světla. Na předku praskají krycí plexiskla a do zadních lamp často zatéká.

K výši provozních a servisních nákladů se zde vyjadřovat nebudu, z vašeho dotazu vyplývá, že o to máte postaráno.

Porsche Cayenne: Za půl milionu dnes koupíte ty nejlevnější kousky první generace. S dieselem jej sice seženete, ale nedoporučuji ho. Jde o motor 3.0 V6 TDI (176 kW), který si zkazil pověst díky špatně rozprašujícím vstřikovačům. Ti, kdo si je nechali vyměnit, pak čekala další past - zhruba ve 200 tis. km odcházejí rozvodové řetězy (jsou vytahané). V motoru jsou celkem čtyři a oprava není levná, počítejte cca 20 tis. Kč. V případě zájmu o tuto motorizaci s takovými riziky počítejte.

Při provozu nepodceňujte pravidelnou výměnu olejových náplní a je také třeba pravidelně kontrolovat stav podvozku, který je poměrně složitý a pokud chcete zachovat ideální jízdní vlastnosti, kontrolujte pravidelně geometrii na obou nápravách. A nakonec je třeba vzít v potaz i fakt, že ani náhradní díly nejsou z nejlevnějších, i když to vás asi moc trápit nebude.

Závěr: V tomto případě bych dal přednost BMW X5. Má spolehlivé a úsporné diesely a při výběru budete mít větší výběr, navíc oproti Cayenne nemusíte brát to nejlevnější, na co v bazaru narazíte.



nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - marketingové podmínky

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist