Projeli jsme sedmou generaci VW Golf

Volkswagen Golf je jednou z automobilových ikon. Vždyť Němci po něm pojmenovali kategorii nižší střední třídy. Zapsal se tedy stejně jako třeba v jiných oborech lux nebo žiletka. Příchod každé nové generace tohoto vozu je proto pečlivě sledován. Ta letošní, už sedmá, je zatím nejvyváženější.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Volkswagen Golf

VW Golf (2013) 
Základní křivky vozu zůstávají po léta stejné. Novinka se liší hlavně detaily.
Volkswagen Golf je jednou z automobilových ikon. Vždyť Němci po něm pojmenovali kategorii nižší střední třídy. Zapsal se tedy stejně jako třeba v jiných oborech lux nebo žiletka. Příchod každé nové generace tohoto vozu je proto pečlivě sledován. Ta letošní, už sedmá, je zatím nejvyváženější. Designéři Golfu mají těžkou práci. Základní tvary vozu musí zůstat stejné, aby byl na ulici okamžitě rozpoznatelný. Na druhou stranu jim pak může být vytýkáno, že nedokážou vymyslet nic nového. Jenže na klasickém hatchbacku není potřeba obrysy příliš měnit. Naopak úpravy detailů, jako jsou světla, maska chladiče nebo nárazník, dodaly kýžený moderní vzhled, tlustý zadní sloupek zůstal jako pojící prvek napříč generacemi Golfu.
Interiér se ale patřičně posunul kupředu. Palubní deska se středovým panelem nakloněným směrem k řidiči vypadá dobře a je přehledná. Jen by to chtělo více místa pro pravé řidičovo koleno. Golf dostal také pěkný nový volant s tlačítky, která jsou hezčí než ta stará, ale možná se budou někomu s tlustými prsty hůře ovládat.
Volkswagen zapracoval na multimédiích. Ve vyšších výbavách dostanete barevný palubní počítač s pěknou grafikou, můžete si ale také pořídit navigaci s velkým dotykovým displejem. Má senzor, který pozná, že se k obrazovce blížíte prsty a zobrazí menu. Jeho ovládání se už blíží tabletům nebo chytrým telefonům. Například zvětšit nebo zmenšit mapu tak můžete jednoduchým gestem pomocí dvou prstů.
Golf stojí na nové platformě MQB, která se momentálně šíří modely různých značek koncernu. Už funguje v Audi A3 nebo Seatu Leon. Pro cestující znamená hlavně výrazné zvětšení prostoru. Více místa na zadních sedadlech oproti minulé generaci je vidět na první pohled. Dva dospělí tu nemají problém s prostorem před koleny, v bocích ani nad hlavou. Škoda jen, že prostřední páté místo je nepohodlné a zřejmě se nebude líbit ani dětem. Kufr se oproti dřívějšku zvětšil o 30 litrů na celkových 380 l. Dvojité dno umožňuje srovnat podlahu se sklopenými zadními sedadly a prahem. Navíc je možné v případě potřeby schovat kryt kufru pod podlahu.

Nové motory

VW Golf (2013) 
Na palubní desce najdete nové ovladače, budíky, volant i páčky. Vítanou novinkou je natočení středového panelu směrem k řidiči. Tlačítka na volantu jsou ale poměrně malá a budou vyžadovat zvyk.
Pod kapotou wolfsburského hatchbacku najdete řadu nových pohonných jednotek. Benzinový čtyřválec 1.4 TSI umí vypnout dva prostřední válce, a tím šetří palivo, nový je ale i naftový dvoulitr TDI, který HN testovaly. Přišel s upravenou konstrukcí, lehkým zvýšením výkonu a snížením spotřeby. Motor je velmi dobře odhlučněný a působí kultivovaně. V testovaném voze byl spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Ta řadila přesně, i když byl chod páky v kulise místy tužší. Zvyk chtěla také dlouhá dráha pedálu spojky s krátkým polem záběru. Díky ideálnímu nastavení rychlostí je Golf s dvoulitrem příjemně dynamický. Stovku zvládne překonat za 8,6 sekundy.
Nová platforma s sebou přinesla i citelné snížení hmotnosti, které se pozitivně podepsalo na spotřebě. Díky tomu může Golf v tabulce uvádět kombinovaný cyklus s hodnotou 4,1 litru. HN se během cest po Sardinii podařilo naměřit průměr 5,6 litru, což je skvělý výsledek. Faktem ovšem je, že na tomto italském ostrově není mimo sezonu příliš hustý provoz.

Diferenciál pomáhá
VW Golf (2013)Nový hatchback ale potěšil i jízdními vlastnostmi, za kterými stojí nejen zmiňované snížení hmotnosti, ale i sklonění motoru vzad a povedené řízení s elektromechanickým posilovačem. Všechny modely jsou navíc vybaveny elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS, která funguje překvapivě dobře. I za deště, který zalil ne příliš kvalitní ostrovní silnice, byla jízda s Golfem v klikatých serpentinách jistou záležitostí. Právě díky hbitým reakcím systému XDS šlo šikanami kroužit pod plynem. Místo, aby následoval nedotáčivý smyk, přední kola auto vytáhla ven. Navíc všechny Golfy s motorem s výkonem nad 90 kW disponují moderní víceprvkovou zadní nápravou, která také stojí za dobrými jízdními vlastnostmi. I na větších kolech tak vůz dobře překonával nerovnosti a větší výmoly. Jízda s ním by tedy měla být pohodlná i na českých silnicích.
Volkswagen Golf sedmé generace má silné argumenty, proč by se měl znovu stát bestsellerem ve své třídě. A k tomu přichází i s velmi zajímavou cenou. Se základním motorem 1.2 TSI a výbavou Trendline startuje na 339 900 korunách. V ceně už je kompletní bezpečnostní výbava, rádio nebo automatická dvouzónová klimatizace.
I ceny další příplatkové výbavy jsou příznivé. K vozu si za pár tisícovek můžete pořídit aktivní tempomat schopný i zastavit, asistent pro jízdu v pruzích nebo systém, který zabrání střetům v nízkých rychlostech.

Klady a zápory

+ dynamický a úsporný motor

 

- titěrná tlačítka na volantu

 

+ kvalitní zpracování interiéru

 

- zavěšení multi-link jen pro silnější motorizace

 

+ dobré jízdní vlastnosti i díky systému XDS

 
 

+ příznivá cena

 
 

+ dostatek prostoru i na zadních sedadlech

 
 



1/62/63/64/65/66/6


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist