První vlastní sporťák

hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.

Dotaz

Dobrý den.
Chci si pořídit můj první ojetý vůz. Jsem teprve na počátku rozhodování, ale již mám určité představy. Rodinu nevozím, na to jsem ještě mladý, takže se rozhoduji spíše srcem a svoje auto v sériovém provedení rozhodně nehodlám nechat. Mám pár tipů na které bych rád slyšel vaše názory ohledně kvality,
výdrže, poruchovosti, jízdy...atd. Byl bych za ně moc vděčnej, tak předem děkuji...

1) Toyota MR2 r.v. 1992 - zajímavá mě přišla kvůli motoru vzadu a 115kW...
2) Toyota Celica 2.0 125kW... r.v.1998 (4 kulaté světlomety)
3) Alfa Romeo 147 2.0T.S. Selespeed 114kW
4) 156 2.0T.S. Selespeed
5) Fiat Stilo Abarth Selespeed.


Co vy na to? Jakej myslíte že bude rozdíl mezi těma posledníma třema?
Převodovky pracují asi stejně ne?
Moc by ste mně pomohli,

děkuji... Pavel Novák


Odpověď

Váš výběr je zajímavý a začneme od konce:

5. Fiat Stilo Abarth 2.4 V5, 125kW

Brumlavý zvuk motoru dává tušit sportovní ambice vozu, výborný podvozek, špičkové brzdy, avšak nijak oslnivý motor s výkonem 170 koní. Dvaapůlitr se jeví výkonnostně jako slabší motor, leckterý dvoulitr Vám ujede. Na řazení páčkami pod volantem si řidič zvykne, ale při sportovní jízdě zklame převodovka svým chováním. Vteřinové prodlevy při přeřazení jsou zklamáním. O povaze motoru vypovídají udávané hodnoty zrychlení 8.5s na stovku a maximálka jen 215km/h. Na druhou stranu výbava Abarth je bohatá (8 airbagů, dvouzónová klima, tempomat, ABS+ASR, ESP aj.). Bezpečnost je na vysoké úrovni. Dalším mínusem je spotřeba. Při běžné jízdě mimo město počítejte s 10l, po městě s 15litry/100km a při sportovní jízdě spotřeby vyleze klidně i k 20 litrům, což je už opravdu mnoho. Za dobrou cenu se dá koupit špičkově vybavený automobil se sportovní charakteristikou, avšak žádný super-sport nečekejte.

4. Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark

Pro Alfu mluví skvělé jízdní vlastnosti, přímé řazení, poměrně tuhá karoserie a neotřelý design. Bohužel koupě Alfy je sázkou do loterie. Je nutné se zaměřit na funkci převodovky (často je nutná výměna a sáhnutí velmi hluboko do kapsy), dále díky charakteru vozu ,je třeba se zaměřit na opotřebení spojky a hlavně na náchylnou přední nápravu.

Novější motory s 110kW si žádají více paliva, než starší 114kW provedení. Twin Sparky se vyznačují dvojicí zapalovacích svíček v každém válci, ale nepatří k příliš odolným motorům. Je nutná pravidelná kontrola oleje, při hrubším zacházení si motor řekne až o litr oleje na tisíc kilometrů. I u málo jeté Alfy můžete narazit na silně opotřebovaný motor díky nedostatkům oleje. Nestačí se spoléhat na čidlo hladiny oleje, ale je nutné reálný stav oleje kontrolovat. Zřídka se vyskytnou problémy se škrtící klapkou vzduchu a olejovým chladičem.

Kontrolu si při koupi vozu zaslouží i brzdy, především je třeba zkontrolovat funkčnost ABS (problémy většinou zapříčiní nečistota v senzorech), dále může docházet k nesouměrnému účinku zadních brzd.

Dokonce Vás čas od času potrápí i palubní elektronika včetně klimatizace. . Počítejte s horším dílenským zpracováním, slabším topením a poměrně velkým poloměrem otáčení.

I přes tyto všechny problémy si fandové AR tyto vozu kupují a zmíněné chyby jim odpouštějí. Ovšem ve většině případů první majitelé prodávají 156 v době, kdy se začíná objevovat série problémů. Na případný nákup ojeté AR156 jedině s odborníkem!

TIP: OJETINY: Alfa Romeo 156 - Zpátky na výsluní

3. Alfa Romeo 147 2.0 Twin Spark

AR 147 sdílí stejný motor a problémy jako AR 156. Navíc podvozek díky kratšímu rozvoru má nedostatečnou energetickou rezervu. Mínusem jsou opět prodlevy při přeřazení, trhání a váhavost řazení. Jízdní vlastnosti má 147 velmi dobré a dokáže svému majiteli vykouzlit radost u srdíčka.

2. Toyota Celica 2.0

Celica je srdeční záležitostí a můžeme jí označit za čistokrevného sporťáčka. Dle technické průkazu nabízí 4 místa k sezení, ale v praxi není na zadních sedačkách příliš místa. Pokud budete vůz využívat sám, popř. ve dvou, je určen Vám. Stav tachometru není rozhodující pro koupi, zaměřte se na podvozek a stav motoru. Případná generálka vyjde draho.

Po Celice, bych se podíval také za hranice ČR (Švýcarsko, Itálie, Německo), kde se jich prodalo daleko více, a nabízí se bohatší výběr. Při koupi se zaměřte na spojku, jestli neprokluzuje a vyhněte se havarovaným vozům. Jízdní vlastnosti jsou pohodové a přesné, avšak poněkud neosobního charakteru. Výborně drží na silnici. Spotřeba je s tímto motorem trvale udržitelná na hranici 10litrů, ovšem při rychlé a dlouhé jízdě po dálnici, které Celice přímo svědčí se lze dostat k 15 litrům.

1. Toyota MR2

Bohužel s tímto vozem nemám žádné zkušenosti a vzhledem k roku výroby bych se do koupě ani nepouštěl. Navíc většina aut se do republiky dostala po těžké službě mladíků ze západních zemí a výběr na trhu není uspokojivý. Problémy mohou nastat také se sháněním náhradních dílů. Bezpečnostní výbava je nulová.

Závěr:

Toyotu MR2 bych vypustil z výběru ihned, nehavarovaná a dobře udržovaná Celica bude sloužit ještě řadu let a patří k horkým favoritům pro sportovní řidiče. Stilo bych také vypustil díky vysoké spotřebě a vlažnému motoru a Alfu Romeo bych pořídil jen v případě srdečné záležitosti a oblíbenosti těchto italských vozů. Vše záleží kolik peněz do ojetiny chcete vrazit.



"výkonu není nikdy dost..."


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist