Realita, nebo sci-fi? Passat GTE má spotřebu 1,6 litru na sto

Má výkon 218 koní a dojezd až 50 km v čistě elektrickém režimu. A k tomu tuhle pohádkovou spotřebu. Ve všem je ale háček...
AKTUALITY, 17.07.15 | 12:00
hodnocení článku 3.5 b / 2x
vaše hodnocení: 0 b.

Nový VW Passat GTE přijíždí jako hybridní zástupce střední třídy s možností externího nabíjení akumulátorů, jedná se tedy o plug-in hybrid. Výrobce se chlubí spotřebou paliva jako z říše snů, inu posuďte sami – v kombinovaném režimu podle metodiky EU spotřebuje pouhých 1,6 l/100 km a kombinovaná spotřeba elektrické energie činí 12,2 kWh/100 km (u provedení Variant je to 12,4 kWh/100 km).

Volkswagen Passat GTE Pohonné ústrojí vozu se skládá z motoru 1.4 TSI o výkonu 115 kW/156 k a elektromotoru, který přidává dalších 85 kW/115 k. Celkový výkon soustavy tedy činí 218 koní a hodnota točivého momentu vrcholí číslem 400 Nm. Passat GTE je sériově vybavený šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, která byla vyvinuta speciálně pro hybridní pohon, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy (Variant je o dvě setiny sekundy pomalejší). Nejvyšší rychlost je u obou verzí 225 km/h, v čistě elektrickém režimu „E-Mode“ může vůz jet až 130 km/h.

Možná zajímavějším parametrem je dojezd v čistě elektrickém režimu, kdy při plně nabitém akumulátoru lze bez lokálních emisí ujet až 50 kilometrů. Režim „E-Mode“ se proto hodí především při jízdách na krátké vzdálenosti.

Volkswagen Passat GTE Passat GTE je samostatná výbavová linie. Kromě jiného zahrnuje individuální prvky, které byly navrženy speciálně pro model Passat GTE. Jedná se o specifickou chromovanou masku chladiče s výrazným modrým pruhem, nově navrženým nárazníkem s charakteristickými světly LED pro denní svícení ve tvaru písmene C, koncepčně přizpůsoben novému pohonnému systému byl také interiér.

Inženýři a designéři upravili panel sdružených přístrojů a do sériově dodávaného informačního a zábavního systému vložili speciální menu se specifickými funkcemi a ukazateli hybridního pohonu. Stylistickými úpravami jsou například modré dekorační osvětlení, kůží obšitý multifunkční volant s modrým stehováním, specifická řadicí páka GTE a řada ozdobných prvků se vzhledem hliníku a leskle černým lakem.

Nový hybridní Passat GTE a Passat GTE Variant budou na evropský trh uvedeny na podzim letošního roku, na ceny si budeme ještě muset počkat.

Volkswagen Passat GTE – shrnutí:

• Nová plug-in hybridní verze
• Kombinovaný výkon 218 koní, extrémně nízká spotřeba 1,6 l/100 km
• Čistě na elektřinu ujede vůz až 50 km
• Prodej od letošního podzimu

Konkurence:

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo Vignale 2015 +reálněji dosažitelná spotřeba 4,2 litru na 100 km
-čistě elektrický dojezd 1,5 km
-cena od 762.990 Kč

Kia Optima Hybrid

Kia Optima 2015 -jedná s o mild-hybrid: elektromotor vozu pouze pomáhá ve specifických situacích, nelze jej využít pro jízdu čistě na elektřinu
-spotřeba 4,9 l/100 km
-cena 839.990 Kč



"na prvním místě je spokojený čtenář"
1/7
2/7
3/7
4/7
5/7
6/7
7/7


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - marketingové podmínky

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist