Renault Laguna Coupé - následovník Fuega

Renaultu dlouho chybělo ve střední třídě kupé. Až nyní francouzská automobilka přichází s kupé odvozeným od Laguny GT, ze které dostalo řiditelnou zadní nápravu.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Renault Laguna

Renault Laguna Coupé 3.5 V6Automobilka Renault vyrobila první kupé v roce 1971. Tehdy produkovala populární modely 15 a 17, které sjížděly z výrobních pásů dlouhých devět let. Rok 1980 znamenal příchod modelu Fuego, který se přes svůj odvážný vzhled nikdy nedočkal zásadnějšího prodejního úspěchu. Po čtyřech letech byla výroba zastavena a od té doby neměla francouzská automobilka ve střední třídě žádné kupé. Až nyní se objevuje atraktivní Laguna Coupé.

Karoserie: francouzská krasavice

Renault Laguna Coupé 3.5 V6Laguna Coupé působí velmi elegantně, moderně a zároveň honosně. Zdařilá karoserie působí jako celek harmonicky, zadní partie však mohou vzdáleně připomínat vozy Aston Martin. Správný sportovní nádech dodává dvojice koncovek výfuku a koncová LED světla. Zejména z bočního pohledu vynikne atraktivní silueta. Příď odkazuje asi nejvíce na současnou společnou designérskou řeč francouzské automobilky pro všechny modely a působí z celého vozu nejvíce zdrženlivě.

(+) design
(+) tuhost karoserie

TIP: Renault Laguna GT - Famózní řezání zatáček 

Interiér: neliší se

Renault Laguna Coupé 3.5 V6 - intKabina kupé vychází z běžné Laguny, díky čemuž je použita celá řada měkčených plastů a kvalitních materiálů. Po stránce rozmístění ovladačů tak mohu stejně jako u pětidveřové verze kritizovat umístění tempomatu nebo tlačítek vyhřívání sedadel. Prostoru má však posádka na předních sedadlech dostatek. Sportovně založení řidiči uvítají umístění volantu mezi nohy ve stylu Formule1. K tomu bych uvítal o něco níže položené sedadlo, jelikož vyšší osoby mohou mít problémy s nízkým stropem. I průměrně vzrostlý řidič vypadá při pohledu na vůz velmi stísněně. Hlava zalézá až do stropu. Díky zkrácenému rozvoru (téměř stejný jako u menšího modelu Megané) je v podélném směru místa stále ještě relativně dostatek.

Renault Laguna Coupé 3.5 V6 - intKufr pojme velmi solidních 423 litrů zavazadel. Samotný přístup do něj je omezen malým vstupním otvorem (vyklápí se pouze víko stejně jako u sedanu). Opěradla zadních sedadel se sklápějí zatáhnutím páčky umístěných na bocích zavazadelníku, což je rychlé a praktické. Po sklopení opěradel převezete uvnitř vozu delší předměty jako jsou lyže apod.

(+) zpracování a použité materiály
(+) objem zavazadelníku
(-) omezený přístup do kufru
(-) aerodynamický hluk při vyšších rychlostech /bezrámová okna/

Motor: utlumené charisma

Renault Laguna Coupé 3.5 V6 - motorPod kapotou Laguny Coupé může mít zájemce celkem čtyři pohonné jednotky. Dvě benzínové a dvě dieselové, přičemž je možné v obou případech volit mezi čtyřválci s manuální převodovkou a šestiválci s automatickou převodovkou. Vrcholná motorizace v podobě zážehového šestiválce má své kořeny v Nissanu 350Z. Ten poskytuje Laguně Coupé dostatek výkonu a pořádnou porci charisma, přičemž jeho zvukový projev je oproti Nissanu 350Z přece jen více utlumen, což je v případě kupé v pořádku. Přísun výkonu je lineární, jen je nutné počítat s pomalejší automatickou převodovkou, která se občas chová dosti nevyzpytatelně. Vyšší spotřebu paliva nelze vzhledem k počtu válců a zdvihovému objemu příliš vytýkat.

(+) příjemný zvuk
(-) vyšší spotřeba

Jak funguje systém řízení všech kol 4Control? - ve sloupku řízení je umístěn senzor, který odesílá informace o úhlu natočení volantu prostřednictvím sítě CAN do řídící jednotky. Ta registruje rychlost vozidla a stavy asymetrického brždění (na základě podkladů ABS a ESP). Řídící jednotka porovná v reálném čase data, která hodnotí a vysílá pokyn pro natočení zadních kol válci elektronického ovladače, který je umístěn na zadní nápravě. Do rychlosti zhruba 60 km/h je směr zatáčení zadní nápravy opačný (zvyšuje obratnost vozu). Při vyšší rychlosti je směr natočení všech kol shodný, čímž se znatelně zvyšuje stabilita. Úhel natočení zadních kol je ve většině případů menší než 2°, v kritických situacích se však kola mohou vychýlit až o 3,5°. Reakční schopnost systému je velmi vysoká (10 ms). Řídící jednotka a elektrický ovladač pocházejí od japonské firmy Aisin. 

Jízdní vlastnosti: 4Control

Renault Laguna Coupé 3.5 V6 - jizdaDnes testované Coupé stojí na zkráceném podvozku Laguny GT, která je obdařena systémem natáčení zadních kol (4Control). I průměrný řidič pozná, že se Laguna Coupé chová při průjezdu zatáčkou jinak. Nájezd do zatáčky je okamžitý bez sebemenších stop nedotáčivosti. Záď nemá tendenci být rychlejší a utržení vyžaduje doslova prasácké zacházení. Laguna jezdí jako po kolejích a k tomu dodává specifický pocit (někdy vůz zatáčí až moc, někdy zase málo). Řízení je strmé a relativně přesné, přesto zde vidím prostor pro zlepšení (zejména v oblasti citlivosti a přehnané lehkosti). Při parkování potěší nadprůměrný rejd.

(+) relativně přesné a strmé řízení
(-) pomalé řazení

Závěr: kam vlastně patří?

Renault Laguna Coupé 3.5 V6 - zadTělem se dnes testovaná Laguna Coupé tváří jako GT, ale tvrdostí podvozku míří spíše mezi sporťáky. Laguně se bohužel nepodařilo vyhranit, což je velká škoda. Tvářit se jako pohodlné kupé a chovat se jako tvrdý sportovní vůz nejde příliš dohromady. Navíc charismatický motor se chová díky nepříliš rychlé automatické převodovce buď příliš chladně, nebo divoce. Coupé se neumí pohybovat s noblesou svého kabátu.



hodnocení
brzdy
1
design
1
dílenské zpracování
1
dynamika motoru
2
jízdní komfort
2
ovladatelnost
1
prostornost
2
pružnost motoru
2
řazení
3
řízení
2
sedadla
2
spotřeba
4
výhled z vozu
3
zavazadelník
2
celkové hodnocení - průměr:
2
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).
technický popis
karoserie
typkupé (2+2)
rozměry a hmotnosti
délka (mm)4 643
šířka (mm)1 812
výška (mm)1 398
rozvor (mm)2 694
provozní hmotnost (kg)1 597 - 1 692
maximální hmotnost (kg)1 952
počet míst (os.)4
objem zavazadlového prostoru (l)423
motor
typzážehový
počet válců6
zdvihový objem (ccm)3 498
max. výkon kw (k)/ot./min.175 (240) / 6 000
max. kroutící moment nm/ot./min.330 / 4 400
výkony
max. zrychlení (0-100km/h) s7,4
max. rychlost (km/h)244
spotřeba
město15,0
mimo město7,4
kombinovaná10,0
co2 (g/km)238
převodovka
typ převodovkyautomatická
počet rychlostních stupňů6
palivová soustava
palivoNatural 95
objem nádrže (l)66
přenos hnací síly
pohonpředních kol
brzdy
vpředukotoučové s vnitřním chlazením (320 mm)
vzadukotoučové plné (300 mm)
pneumatiky a ráfky
pneumatiky225 / 45 R18
cena
cena nejlevnější verze v základní motorizaci (kč)789.900 (2.0T)
cena testovaného vozu bez příplatkové výbavy (kč)899.900
celková cena testovaného vozu (kč)899.900


"výkonu není nikdy dost..."
1/532/533/534/535/536/537/538/539/5310/5311/5312/5313/5314/5315/5316/5317/5318/5319/5320/5321/5322/5323/5324/5325/5326/5327/5328/5329/5330/5331/5332/5333/5334/5335/5336/5337/5338/5339/5340/5341/5342/5343/5344/5345/5346/5347/5348/5349/5350/5351/5352/5353/53


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist