Renault Laguna II – doporučíme koupi dieselu?

Paní Tereza by ráda koupila ojetý Renault Laguna druhé generace s dieselem. Bude s vozem spokojená, nebo by měla raději sáhnout po jiném autě?
PORADNA, 29.04.14 | 00:00
hodnocení článku 3.0 b / 2x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Renault Laguna

DOTAZ: Hezký den do redakce TipCars. Nedávno jsem v jednom autobazaru našla poměrně dobře vypadající Renault Laguna druhé generace s dieselem za dobrou cenu. Designem se mi auto velmi líbí, ale do technické stránky vozu příliš nevidím. Jediným vodítkem jsou pro mne zatím pouze názory známých, kteří mě od koupě spíše zrazují. Mohla bych vás tedy poprosit o objektivní názor na toto auto? Ročně najedu kolem 10 tis. km.

S pozdravem Tereza K.


ODPOVĚĎ: Hezký den, Terezo, souhlasím s Vámi, že laguna druhé generace je poměrně líbivé auto, já osobně bych ale její koupi nedoporučoval, tedy alespoň ne s naftovým motorem.

Jednak se pro Váš roční nájezd nehodí, a také by se Vám mohlo stát, že byste místo za volantem trávila více času v servisu, kde by po Vás chtěli mnohatisícové sumy. Nejdražší je asi výměna turbodmychadla, což u laguny není až tak výjimečný úkon. Dál tu máme choulostivé vstřikovače, větší namáhání spojky a také přední nápravy.

Laguna se ale nejvíce „proslavila“ poruchovou elektroinstalací. Ovládání oken, zrcátek, palubní počítač nebo karty, jež laguna používá místo klíčku – to vše po letech často nefunguje. Nepříjemné je vadné podsvícení panelu automatické klimatizace (nutno vyměnit celý panel za cca 25 tisíc Kč), hluk způsobující uvolněné tepelné štíty výfukového potrubí a servisní náklady zvyšují také poddimenzovaná spodní příčná ramena přední nápravy.

Často se také bezdůvodně vybíjely baterie a nefungovalo tlačítko startování motoru. Troufám si tvrdit, že ani Vámi vyhlédnutý vůz nebude mít funkční systém kontrolující tlak vzduchu v pneumatikách, ten nefunguje snad u žádné ojeté laguny.

Pokud nechcete jiný vůz, doporučuji Vám hledat benzínové verze. Slušně povozí osmnáctistovka nebo dvoulitr (vyhněte se však verzi s přímým vstřikem paliva s označením IDE). Průměrná spotřeba se bude pohybovat okolo 7,5 - 8 litrů Naturalu na 100 km, na druhou stranu s nimi ale nebývají problémy.

S dostupností náhradních dílů není problém. Přední brzdové kotouče stojí 3.500 Kč, brzdové destičky 1.200 korun a příčné rameno přední nápravy vyjde na 2 tisíce.

V inzerci TipCars můžete vybírat z více než 80 Renaultů Laguna s benzínovým motorem. Nejlevnější lze koupit za méně než 35 tis. Kč a vozy mají v průměru najeto 170 tis. km.



"originální stav ojetin je lepší než tuning"


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist