Renault Mégane Grandtour 1.6 16V - jak zvládl 200 tis. km?

Automobil, kterému bude brzy 15 let, používám jako druhý vůz v rodině. Recenzi jsem se rozhodl napsat jako odpověď na dosti rozšířené klišé o nekvalitě značky Renault.
RECENZE UŽIVATELŮ, 25.02.14 | 00:00
hodnocení článku 5.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Renault Mégane
Značka:Renault
Model:Mégane
Typ:Grandtour I
Bližší označení:1.6 16V
Karoserie:kombi
Objem motoru:1 600
Palivo:benzín
Rok výroby:1999
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:100 000
Najeto km nyní:205 000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:8 let
Průměrná spotřeba:7,5 l
Poruchy:více v textu
Předchozí vozidlo:neudáno
Automobil, kterému brzo bude 15 let, používám jako druhý vůz v rodině. Recenzi jsem se rozhodl napsat jako odpověď na dosti rozšířené klišé o nekvalitě značky Renault. Pokusím se být co nejvíce objektivní.
Vůz byl dovezen z Německa a měl jasně zdokumentovanou servisní historii. Důvody ke koupi byly hlavně nákup tehdy relativně bezpečného kombíku (4*), do kterého mohu umístit tři autosedačky. U automobilů podobného stáří ve verzi kombi nebyly bohužel tříbodové pásy na všech zadních sedadlech samozřejmostí. Vše bylo pochopitelně omezeno finančními možnostmi. Automobil je ve výbavě RT, což je v praxi manuální klimatizace, ABS, zrcátka a přední okénka v elektrice, dálkový centrál a rádio s DO.
Rozepisovat se podrobně o voze asi nemá smysl, informace lze nalézt na internetu v mnohem zajímavější formě, než bych svedl já. Přidám jen pár osobních postřehů.
JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Auto je pohodlné, podvozek celkem měkký a v zatáčkách se naklání. Značné vylepšení jízdních vlastností znamenalo přezutí na léto na nižší pneumatiky 195/50 R15 místo původních 185/60 R15. V zimě je naopak na původních pneumatikách výhodná docela solidní světlá výška.
MOTOR
Benzínová šestnáctiventilová jedna šestka je k tomuto vozu dle mého názoru ideální. Výkon je dostatečný i pro svižnou jízdu. Zrychlení 0-100 je za 10 s. Maximální krouticí moment je k dispozici v 3 750 ot./min, což je na pětku tachometrových 130 km/h. Nemá tudíž problém zrychlovat ani v táhlých dálničních stoupáních. Spotřeba na dálnici je okolo 7,5 l/100 km, při delších trasách mimo dálnici není problém držet ji okolo 6 l/100 km. Olej měněn vždy po 15 000 km, mezi výměnami nebylo nikdy třeba dolévat.
PROSTOR PRO CESTUJÍCÍ A ZAVAZADLA
Auto nabízí vzhledem ke své třídě dostatek prostoru pro cestování dvou dospělých a tří dětí. V rychlostech do 130 km/h je v kabině celkem ticho. Při přejetí větší nerovnosti či jízdě po kostkách se sice ozývá drnčení z přístrojové desky – vzhledem k věku vozu to ale neřeším. Sedadla jsou spíše měkčí, mně docela vyhovují. Kufr má objem 480 l po plato, má pravidelný tvar a nákladovou hranu v rovině s podlážkou. Vzhledem k tomu, že sklo pátých dveří je téměř kolmo k vozovce, lze úspěšně využít téměř celý půdorys kufru až pod střechu. Pro rozměrnější náklady oceňuji střešní příčníky, které výrobce sériově dodával.
ÚDRŽBA
Na autě byly většinou měněny pouze tzv. spotřební věci (kapaliny, svíčky, brzdy, výfuk, akumulátor). Spojka, tlumiče, ložiska kol jsou stále původní. Největší položkou byla výměna torzních tyčí zadní nápravy, které bohužel nejdou sehnat z druhovýroby – cena celkem za obě tyče cca 9.000 Kč. Zbytek dílů vyjma rozvodové sady byl z druhovýroby za příznivé ceny. Jezdím do osvědčeného neznačkového servisu.
ZÁVADY
Prasklé výfukové svody – přístup k nim je jak k penězům (jsou mezi motorem a kabinou). Po zjištění ceny nových svodů raději zavařeno (zatím to drží – asi 4 roky).
Občasný problém se startováním. Auto chytalo na druhý či třetí pokus. Vyřešeno během 5 minut vyčištěním snímače v motoru, tzv. motýlka.
Prasklá stahovačka předního okna.
Kolísání otáček volnoběhu studeného motoru – neopraveno, zkusil jsem vyměnit krokový motorek a vyčistit škrticí klapku, avšak bez úspěchu. Kašlu na to.
Záhadné úkazy v elektrice – při brždění svítí kontrolka mlhovky (naštěstí jen kontrolka). Taktéž nechávám tuto zvláštnost svému osudu.
Karoserie zatím bez koroze, podvozek už je místy „chycený“.

Závěrem musím konstatovat, že s autem jsem celkem spokojen. Nemohu říci, že by bylo zcela bez závad, ale nikdy mě nenechalo na cestě ve štychu. Možná jsem měl jenom štěstí, možná je to tím, že má relativně jednoduchý motor a není ještě tolik prošpikováno elektrikou jako novější modely.

KladyZápory
  
  
  
  
  





Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
3
 
Dostupnost náhradních dílů
2
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? ano



hodnocení
brzdy
2
design
3
dílenské zpracování
3
dynamika motoru
2
jízdní komfort
2
ovladatelnost
2
prostornost
2
pružnost motoru
2
řazení
3
řízení
2
sedadla
2
spotřeba
2
výhled z vozu
1
celkové hodnocení - průměr:
2.15
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist