Renault Megane - stav po 240 tis. km.

Po týdnu normálního ježdění mi odešlo topení. Tenkrát jsem se bál orig.servisu z důvodu ceny, tak jsem raději zajel do obyč autoopravny s dobrou pověstí.
RECENZE UŽIVATELŮ, 29.09.09 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Renault Mégane
Značka:Renault
Model:Megane
Typ:RT
Bližší označení:55kW
Karoserie:hatchback
Obsah motoru:1600
Palivo:benzín
Rok výroby:1997
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:180000
Najeto km nyní:240000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:5 let
Průměrná spotřeba:6,5l
Poruchy:elektronika
Předchozí vozidlo:seat ibiza

Koupil jsem si zhruba před 5 lety v bazaru Renault Megane. Na pohled nádherny auto svym čumákem a vínovou metalízou která na sluníčku dělala divy. Zamiloval jsem se a auto musel mít.
V bazaru tachometr a i prodávajíci tvrdili, že auto má najetou pouze 80tisíc km a že na něj ještě nebylo šáhnuto, že vše je původní atd, po krátké prohlídce jako lajk sem nic nepoznal. Motor byl vypucovany, spodek natřený aby nerezl, takže sem žadny rez a známky po rezu neviděl ani na kastli nikde nebyl ani škábaneček. Pán tvrdil: "mam ho tu chvíli a spousta lidí už ho chtělo" (no jejich dobrá strategie) a protože sem byl mladej a blbej, ihned sem běžel domů pro našetřené penízky a za 85tisíc sem měl Megánka doma. Po přechodu ze Seatu Ibiza do meganu to byl nadherný pocit a velky rozdíl. Auto je měkké a velmi tiché, přítelkyni které se ve všech autech dělalo špatně, tak zde vůbec, auto jako kdyby plulo po obloze, no svezení naprostá paráda, ale dost začátečnické a unáhlené chvály.

Takže ve zkratce teď: Po týdnu normálního ježdění (nejsem žádný drak a koupené věci si vážím a starám se o ni) mi odešlo topení, prostě přestalo foukat a to neštěstí nebyla zima. Tenkrát jsem se bál orig.servisu z důvodu ceny, tak jsem raději zajel do obyč autoopravny s dobrou pověstí. Tam mi řekli, že by museli vyměnit celou skříňku a že by to zbytečně moc stalo a tak mi udělali nahradní pojistky - tedy novou skřínku čistě jen na ventilátor a bylo po problému. Tento problém navždy vyřešen a za par korun. Zase jsem byl rád, že auto je v pořádku a tak jedu na myčku si auto hezky umýt. Po vyjetí z myčky nic netušíc odjedu domu před barak a táta na mne volá: "kdes to tak odřel?". Auto bylo prostě od kartáčů na jedné straně okolo zadních blatníků dost poškrábané, myčka zato nemohla, auto má prostě tenkou vrstvu laku, takže ruční mytí doporučuji více než myčku. Od té doby začalo auto hned reznout a že to byla rychlost. Bylo léto, tak jsem škrábance extra neřešil a hlavně nebyly peníze. Až před zimou jsem zajel do lakovny pro nový nástřik. Po skončení po 3dnech bylo auto opět jako nové, vypláznul jsem 7tisíc ze známosti a bylo mi řečeno ať s tim tam příště nejezdim, protože zevnitř blatníků je to prohnilé tak, že nebylo na co to nastříkat. Vycpali to tmelem atd, ale napohled jako nové. Tak sem jezdil dál a po dalším měsíci či dvou mi najednou problikával na palubovce trojúhelník. Říkal jsem si, že nejspíš půjde náky špatný kontakt, tak jsem s tim jezdil než zajedu do opravny ať mi to opraví. Byl jsem pár kilometrů od domova a trojúhelník svítil pořád. Jedu z kopečka a najednou při brždění ejha - noha na podlaze a nic, auto si to žene stále stejnou rychlostí, tak sem musel přibrždovat ručkou a tak dojet tentokrat raději přímo do autorizovaného sevisu Renault. Tam mi řekli, že mam prorezivělé trubky a brzdová kapalina tím pádem všechna postupně vytekla až tam nebylo nic. Nikdy sem se s tim nesetkal že by mi až takhle u auta odešly brzdy, takže sem nevěděl.

No nic jdeme dál, v servisu mi udělali komplet trubky plus naplň a já nevím co ještě, zkrátka vypláznul jsem nakonec přes 8tisíc. Auto dva měsíce jezdilo bez problému, jedu opět trochu dál za bydliště cca 50km a najednou mi Megane začne cukat jako kdyby docházel benzín, jenže stále zbývala polovina nádrže. Raději jsem tedy zastavil, kouknu pod kapotu zkontroluji vše co by mohlo závadu způsobit a nic. Tak jsem nastartoval a auto mělo divný zvuk a žádny tah. Došlo mi že jedu na dva válce, tak volam do servisu co s tím. Servis: "no přijedtě, jedte pomalu a přijedte", tak jedu pomalinku dorazim a odešla zapalovací cívka. Opět jsem byl 3 dny bez auta (než se to objedná, než se to namontuje a cenu už si nepamatuji ale pod 1000 kč to nebylo). Po výměně cívky jsem se raději rovnou domluvil na vyměně rozvodů a všeho důležiteho a tak sem zaplatil slušnou častku dejme tomu kolem 15tisíc za rozvody, řemen, vyměnu oleje, bylo před zimou tak i nemrznoucí směs. Po vyjetí ze servisu, nejenom že mi začaly blbnout otáčky (na volnoběh jsem tam měl 2000ot.),ale začalo mi i něco cinkat ve výfuku. Jedu opět do servisu, co to jako má být. A že prý po jejich vyhodnocení je auto v naprostym pořádku. Po další prohlídce (za kterou si samozřejmě účtují) zjistili, že se mi díky tomu že jsem jel na dva válce, stalo něco s katalyzátorem a vysypal se mi. Nový stojí 16tisíc, prý mi nic jiného nezbude a protože se mi to moc nelíbilo, nabídli mi demontáž za 3tisíce, s tím že po dokonání vymlácení keramickych vložek to bude mít hrubší zvuk ale ne nějak znatelný a že kousek té keramické vložky vlétlo do koncového výfuku, takže to občas bude cinkat. Už mi bylo do breku, jediné našetřené peníze a já narazim na takový brak. No nic, byl sem smířen s tim že na jiné auto zkrátka nemam, koupit ho zrovna nikdo nechtěl a auto jsem potřeboval na dojíždění do práce. Další zavady: v zimě mi se vypínal motor při přeřazování na větší či menší rychlostní stupeň a to klidně ve 100km rychlosti, zkrátka auto nedrželo otáčky. Jinak během zimy se nic dalšího nevyskytlo, jezdil jsem s Meganem na pravidelné prohlídky, vyměny oleje, destiček atd... ale nejezdil jsem už do orig. servisu ale do obyč.autoopravny.

Nyní mam auto 5tým rokem a za tu dobu jsem si k němu udělal takovy cit, že se mi těžko bude vyměnovat, od té doby to byly jen malé opravy jako motorek od steračů, prasklá pružina u předního kola, nesvícení palubovky (výměna žárovek), neustále blikání na přístrojové desce že nemam olej (na to jsem si zvykl, mám to do teď), hlavní je, že auto jezdí. Sice už můj Renault neni tak krásný jako dříve, je hlučnější a rezavější, tlumiče už taky mají doslouženo, ale auto jezdí teď už nějak bez investic. Bojím se ale další zimy a tak auto dávám pryč a protože se mi narodil kluk, koupím mu jiný kočár a to Seat Alhambra. Místa je v něm dost a ta spolehlivost snad bude lepší než u Meganu i když jak píši, od dob velkych oprav se nic dalšího nevyskytlo a já si na to auto tak zvykl, na tu jeho plovoucí jízdu a někdy i tichým motorem, že se mi ani nechce prodávat.

Vlastníte vůz značky Renault? Podělte se zde s ostatními o své dojmy a zkušenosti.

KladyZápory
tichý chod motoru časté závady na elektronice vozu
měkký podvozek špatná antikorozní ochrana
líbivý desing cena náhradních dílů
  
  





Spolehlivost
4
 
Provozní náklady
3
 
Cena náhradních dílů
4
 
Dostupnost náhradních dílů
3
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ne



hodnocení
brzdy
2
design
1
dílenské zpracování
1
dynamika motoru
2
jízdní komfort
1
ovladatelnost
1
prostornost
3
pružnost motoru
2
řazení
3
řízení
1
sedadla
2
spotřeba
2
výhled z vozu
2
celkové hodnocení - průměr:
1.76
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist