Renault Megane - zkušenosti po pěti letech

Megane jsem si koupil jako svoje první auto. Znal jsem ho, když jsem si ho někdy půjčil od známého a byl jsem s ním spokojený. Auto bylo dovozeno z Německa ve výbavě RT.
hodnocení článku 1.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Renault Mégane
Značka:Renault
Model:Megane
Typ:1.6
Bližší označení:RT
Karoserie:Hatchback, 5 dv.
Obsah motoru:1600
Palivo:benzín
Rok výroby:1996
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:83 000
Najeto km nyní:125 000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:5 let
Průměrná spotřeba:7 l/100 km
Poruchy:2 x propálené těsnění pod hlavou válců, vadná civka, regulátor otáček motoru, čep, tlumič
Předchozí vozidlo:- -

Renault Megane jsem si koupil jako svoje první auto. Znal jsem ho, když jsem si ho někdy půjčil od známého a byl jsem s ním spokojený. Auto bylo dovozeno z Německa ve výbavě RT (dva airbagy, přední okna v elektrice, posilovač, rádio, elektrické střešní okno, imobilizér, litá kola). Auto mělo v době pořízení osm let, dnes bych asi koupil mladší, ale je to o penězích. Letos jsem ho prodal a koupil pětiletý Ford Focus kombi 1.6.
KLADY: Nejprve bych se zmínil o kladných stránkách. Megane je na svou dobou a třídu velmi prostorný automobil. Měřím 180 cm a bez problému s velkou rezervou před koleny jsem si za sebe mohl sednout. Auto je laděno komfotně, a to jak sedadla, která jsou měkká (mně to nevadilo), tak podvozek, který bohužel nedává v zatáčkách tolik jistoty (a to nejsem žádný závodník). Celkově je ale cestování v meganu příjemné, nerovnosti překonává plavně, jak se na francouzské auto sluší. Vzhledově se mi auto také líbí, to moje bylo v jasně červené barvě. Bezpečnost (na dobu svého vzniku) na velmi slušné úrovni. Pod kabotou byl benzínový motor 1.6 o výkonu papírově nepřesvědčivých 55 kW. Auto samozřejmě nebylo žádný trhač asfaltu, ale díky zátahu z nízkých otáček se s autem dalo jet velmi svižně. Pouze při plném naložení bylo poznat, že mu chybí výkon. Spotřeba se na delších cestách vždy vešla do 7 l/100 km. Nejlepší naměřená byla 6,2 l/100 km. Poslední výhodou je cena vozu, který je v porovnání se stejně starými německými konkurenty výrazně nižší. Cena náhradních dílů také není tragická, ale nesmí se kupovat originální díly Renault.

ZÁPORY: Auto již od koupě mělo trochu orezlé lemy zadních blatníků, což se časem zhoršovalo. Slabinou je podvozek, který je příliš měkký a člověku nedává dost jistoty zvláště v krizových situacích nebo za zhoršených podpmínek. Každý rok bylo třeba něco opravit, byly to často drobnosti, ale auto potřebovalo neustále péči: výměněn výfuk, regulátor otáček, vzpěry pátých dveří, větrák, čep, tlumič, zadřená ruční brzda. Třikrát auto nedojelo do cíle cesty (2 x těsnění pod hlavou válců, 1 x cívka). To zapřičinilo, že jsme k němu s rodinou ztratili důvěru, protože jsme neměli jistotu že dojedeme. Naše návraty 'na laně' už byly tradicí. Tato skutečnost a rozrůstající se rodina vedli k jeho prodeji. Nyní máme Ford Focus kombi 1.6 a zatím 100 % spokojenost.
ZÁVĚR: Renault Megane je auto, které hodně nabízí, dá se pořídit za zajímavé peníze a může uživateli velmi dobře sloužit. Bohužel je třeba se smířit s nízkou spolehlivostí a podvozkem, který není pro závodníky.

KladyZápory
prostornost poruchovost
bezpečnost slabý podvozek
pohodlí  
spotřeba  
vzhled (individuální)  





Spolehlivost
5
 
Provozní náklady
3
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ne



hodnocení
brzdy
2
design
1
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
2
jízdní komfort
1
ovladatelnost
3
prostornost
1
pružnost motoru
1
řazení
2
řízení
2
sedadla
1
spotřeba
2
výhled z vozu
1
celkové hodnocení - průměr:
1.61
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


1/32/33/3


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist