Renault Scénic II - bezproblémový sluha pro každý den

Renault Scénic II jsem koupil v roce 2007 jako 3letý s najetými 50 000 km. Jedná se o 1,9 dCi 88 kW, 6stupňová převodovka, výbava Lux/Privilége, r. v. 2003, koupený od prvního majitele (koupeno v ČR v roce 2004, servisováno v autorizovaném servisu v ČR).
RECENZE UŽIVATELŮ, 07.10.08 | 00:00
hodnocení článku 2.7 b / 3x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Renault Scénic
Značka:Renault
Model:Scénic II
Typ:1,9 dCi 88 kW
Bližší označení:Lux/Privilége
Karoserie:VAN - 5 míst
Obsah motoru:1870
Palivo:nafta
Rok výroby:2003
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:50 000
Najeto km nyní:75 000
Koupen jako:ojetý v 2007
Jak dlouho vůz využívám:1,5 roku
Průměrná spotřeba:dle výrobce 5,8 l, reálná celoroční při každodenním ježdění po městě 6,7 l
Poruchy:jediná závada - zatuhlý bovden el. parkovací brzdy - vyměněno
Předchozí vozidlo:Fiat Punto 55S
Výbava již dnes asi nikoho neomráčí, ale v době vzniku se jednalo o opravdu špičkovou výbavu - například polokožené čalounění, 6x airbag (přední adaptabilní), klimatizace, rádio s CD měničem, elektronické systémy ABS s BA a EBV, ASR, ESP, automatická el. parkovací brzda, parkovací čidla vzadu, odemykací optická čidla v klikách - společně s čipovou startovací kartou, ISOFIX ve 3 sedadlech, sklopné stolečky, integrované protisluneční roletky v zadních dveřích, el. ovládání všech oken, el. sklopná, nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, loketní opěrky, bederní opěrka...

Vlastníte vůz značky Renault? Podělte se s ostatními o své zkušenosti ZDE!

Pro auto velikosti středního MPV jsme se rozhodli proto, že jak děti rostly, tak jsme se již těžko vešli do Fiatu Punto. Pro scénic II jsme se rozhodli proto, že v dané kategorii v plné výbavě a této motorizaci byl nejlevnější a jeho užitné vlastnosti nám přišly jako velice vyvážené. Na rozdíl od Citroënu Xsara Picasso, který byl z hlediska ceny největší konkurent, mi scénic II přijde hezčí a modernější. Další důležitý důvod pro scénic II byla jeho bezpečnost, protože v testu ENCAP dosáhl 5 hvězdiček. Ještě jeden důvod pro scénic II je nutné uvést, a to, že renaulty jsou z výroby docela dobře zabezpečeny proti krádeži a mezi zloději jsou málo oblíbené.
U ostatních zástupců v této kategorii mi kromě ceny vždy něco vadilo, buď horší variabilita interiéru, horší bezpečnost, nevýrazný design nebo horší motory (nebudu jmenovat konkrétně - zbytečně by to probudilo vášně). I když ve statistikách spolehlivosti francouzská auta nepatří mezi nejspolehlivější, z renaultu jsem žádný strach neměl, protože v rodině a mezi známými je mnoho renaultů a jiných francouzských aut a nikdo nemá výrazné problémy, které by nás odradily od koupě . Ze všech renaultů je dle statistik scénic II nejspolehlivější.
O oblíbenosti renaultů v ČR svědčí i to, že po škodovkách je na prvním místě mezi zahraničními auty v počtu registrací v ČR Renault Mégane.

Co nejvíce oceňujeme na scénicu II, je jeho prostorný a variabilní interiér se spoustou praktických a objemných přihrádek (před spolujezdcem je chlazená), které se nacházejí všude v autě. Velkou pochvalu si zaslouží 3 plnohodnotná posuvná, sklopná (dopředu i dozadu) a vyjímatelná zadní sedadla. Další plus vidím v naprosto rovné podlaze před zadními sedadly, nepřekáží zde ani prahy dveří, ani středový tunel. Zavazadlový prostor má u mne jedno velké plus (nízký práh zároveň s podlahou) a jedno velké mínus (dveře se otevírají pouze do výčky cca 180 cm - několikrát jsem se už praštil).
Design hodnotím jako výborný, je velice originální a extravagantní, nikoho asi nenechá v klidu, rozdělí lidi na ty, kteří ho milují (mezi ty patřím i já), a na ty, kteří ho nenávidí. Na začátku jsem měl trochu strach z digitálního displeje uprostřed palubní desky (nejsou zde vůbec analogové ukazatele), ale velice rychle jsem si zvykl, i když osobně dávám přednost přístrojům umístěným před řidičem. Zadní okno je daň za neotřelý design, díky nízké výšce je zadní stěrač velmi malý a stíraná plocha je nedostatečná. Má to i výhodu - slunce nesvítí tolik do interiéru.
Kvalita použitých materiálů je různá, od kvalitních měkčených plastů až po úplně tvrdé plasty - zde je prostor pro zlepšení, i výplně dveří jsou převážně vyrobeny z měkčených plastů, do kapes v předních dveřích se vejde 1,5l PET láhev a je zde malá uzavřená přihrádka na drobnosti. Volant a řadicí páka jsou obšity kůží, kůže je také použita částečně na všech sedadlech a loketních opěrkách (i ve výplních dveří). Při jízdě nic nevrže. Zde hodnotím dobrý, i když s hvězdičkou.
Jízdní vlastnosti hodnotím chvalitebně. Na to, že výška auta je vyšší než ostatní auta nižší střední třídy, se v zatáčkách minimálně naklání, zatáčky projíždí jistě (a to je ještě v záloze ESP). To je ale pravděpodobně vykoupeno 'tvrdším' podvozkem (na to, že je to 'francouz'). Na tvrdost podvozku mají také vliv pneumatiky 205/55/16. Při přejíždění nerovností je taky znát, že nemá vzadu víceprvkovou nápravu.
Řízení je mírně nepřesné, ale el. posilovač s variabilním účinkem mírně tuhne v závislosti na rychlosti a natočení volantu. Není to sportovní auto, je to MPV, nikdy jsem neměl pocit, že bych neměl kontrolu nad autem, takže hodnotím chvalitebně.
Brzdy hodnotím jako výborné, přední kotouče mají průměr 300 mm a vnitřní chlazení. Mají ostrý nástup a nevadnou, dokáží skoro 2tunové auto bezpečně zastavit. A ještě mají v záloze brzdový asistent pro krizové situace. Jednou jsem omylem na křižovatce prudčeji sešlápl brzdový pedál a stáli jsme 'na fleku'.
Řadicí páka je umístěna vysoko na středovém tunelu velmi blízko volantu, je hodně krátká, takový joystick, dráhy jsou krátké - velice příjemné, jen by mohly být přesnější a ovládací síla menší. 6. rychlostní stupeň je velice příjemný pro jízdu mimo město, pro jízdu na dálnici bych uvítal 7. r. stupeň, protože nízká spotřeba nafty dle počítače je při otáčkách motoru 2 000 až 2 500 za min. Středový tunel se nachází blízko plynového pedálu, ostatně všechny pedály jsou dost blízko u sebe, mám boty vel. 46 a uvítal bych více místa okolo pedálů. Zde hodnotím dobrý.
Motor mi přijde velice tichý a kultivovaný (na to, že to je diesel) s plynulým nástupem bez zbytečného 'nakopnutí' a brzkého 'zvadnutí'. Žádné chrochtání a vibrace. Vstřikování Common rail značky Bosch reaguje docela rychle na sešlápnutí plynového pedálu. Jízda s ním je velmi příjemná. Samozřejmě je velký rozdíl mezi studeným a teplým motorem, než se motor zahřeje, tak to není žádný drak, ale po zahřátí je s ním docela 'super' jízda (na dálnici až 190 km/h - ale ne v ČR). Takže hodnotím výborný.
Průměrná spotřeba je velmi závislá na způsobu jízdy. Při klidné jízdě po rovině se dá dostat i pod 5 litrů (dle počítače), při cestě do Chorvatska s rodinou (cca 950 km) při rychlostech +10 km/h nad povolenou rychlost byla spotřeba 5,3 l/100 km, to všechno s puštěnou klimatizací. Avšak při 14denním ježdění pouze po městě byla spotřeba mezi 7,5 a 8 l/100 km. Při namontovaných kolech na střeše je spotřeba o cca 1-2 l vyšší.

Co se týká mého známkování, je třeba vzít v potaz, že se jedná o střední MPV postavené na podvozku Renaultu Mégane II Grandtour, což je zástupce nižší střední třídy, technicky na úrovni například Škody Ostavia, se kterou má zkušenost skoro většina obyvatel ČR. Vzhledem k tomu, že se Škodou Octavia II 1,6 75 kW Ambiente jsem najezdil mnoho tisíc km jako se služebním autem, mohu docela dobře porovnávat. Až na prostornost a motor, který u octavie II hodnotím jako pouze dostatečný a jízdní vlastnosti naopak jako výborné (nad 150 km/h na dálnici ovšem už 'plave'), je zbytek parametrů u octavie II vyvážený - takže chvalitebně. Cenu a dostupnost náhradních dílů Renault nehodnotím, protože jsem neměl zatím dost možností to zjistit.
Pokud bychom chtěli porovnávat Renault Scénic II v plné výbavě s prémiovými auty vyšší třídy (měl jsem možnost strávit několik hodin jako spolujezdec v autech jako Audi A6 V6 a V8 nebo BMW 5 a 7 V12, tak výbavou, prostorem a komfortem se jim skoro vyrovná, výkonem, jízdními vlastnostmi a hlavně 'imidžem' ale výrazně zaostává.

Vím, že mnoho lidí naštvu, a taky vím, že mnoho lidí bude se mnou souhlasit, jinak to prostě nejde. Snažil jsem se o objektivní recenzi na auto, které používám denně 1,5 roku a najel jsem s ním cca 25 000 km. Nejsem profesionální řidič, jezdím hlavně soukromě, občas služebně, mám najeto cca 200 000 km po několika státech Evropy, takže si myslím, že můžu hodnotit a pomoci potenciálním zájemcům o koupi Renaultu Scénic II. Vím, že to není nejlepší auto na světě, vím, že není nejlepší ani ve své třídě, ale taky vím, že má vyvážené vlastnosti, že vyniká v prostornosti a variabilitě, má kvalitní motor, poměr cena/výkon je takřka bezkonkurenční a všem zájemcům ho vřele doporučuji.
Toto auto je hlavně určeno pro každodenní dopravování celé rodiny do zaměstnání a do školy, sem tam na výlet a párkrát ročně na dovolenou, tyto požadavky bezproblémů splňuje. Ti, kteří hledají střední MPV s jízdními vlastnostmi sportovního auta, chtějí kvůli sousedům auto s velkým 'imidžem' a nevadí jim, že si trochu a mnohdy zbytečně připlatí, tak ti se musejí poohlédnout jinde.

KladyZápory
  
  
  
  
  





Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
2
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano



hodnocení
brzdy
1
design
1
dílenské zpracování
3
dynamika motoru
1
jízdní komfort
2
ovladatelnost
2
prostornost
1
pružnost motoru
1
řazení
3
řízení
2
sedadla
1
spotřeba
2
výhled z vozu
3
celkové hodnocení - průměr:
1.76
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist