Renault Scénic - zkušenosti a srovnání s Octavií

Mé zkušenosti s tímto vozem nejsou špatné, některé mouchy však má. Po přesednutí z dřívější bezproblémové felicie překvapí velký vnitřní prostor a množství odkládacích schránek.
hodnocení článku 2.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Renault Scénic
Značka:Renault
Model:Scénic
Typ: 
Karoserie:kombi, VAN, MPV, SUV
Obsah motoru:1600
Palivo:benzín
Rok výroby:2000
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:149000
Najeto km nyní:172000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:2,5 roku
Průměrná spotřeba:8
Poruchy:pr. přední poloosa
Předchozí vozidlo:Škoda Felicia

Mé zkušenosti s tímto vozem nejsou špatné, některé mouchy však má. Po přesednutí z dřívější bezproblémové felicie (1,3 kombi LPG) překvapí velký (na daný typ auta) vnitřní prostor a množství odkládacích schránek, například do dveří dáte v pohodě 2l lahev. Máme střední výbavu, 4x airbag, manuální klima, 4x el. okna, dálk.centrál. Motor o výkonu 79kW je podle mě minimum, ve srovnání s naším druhým autem (octavií combi TDi 66kw r.v.03) nevím, kde ty koně jsou. Průměrná spotřeba je cca 8l, manželka jede 7km do práce a zpět, motor se rychle ohřeje ,ale jsou to jen cuky. Na dálku se lze dostat okolo 6l při rychlostech max 120km/h na dálnici, potom spotřeba rapidně stoupá. Pochválit lze: variabilitu interiéru (to je nesrovnatelné s octávií, v ní je místo vzadu tak pro děti) a systém zadních sedaček (škoda je představila jako novinku až v roomstreru), ovládaní rádia pod volantem, při každém startu se objeví stav hladiny oleje, výborná je antikorozní ochrana-nikde nic nekvete, dosud původní výfuk, super jsou brzdy (octavia znatelně horší vzadu jsou jen bubny), vždy startuje na první pokus. Co mě vadí: jsou příliš měkké sedačky (Chorvatsko 2x s Felicií-OK), ze scénika jsem tak tak vylezl (octavia také OK), světla vypadají že svítí super, ale opak je pravdou - bez mlhovek je to bída (octavia opět lepší). Dále mi vadí klepající opěradla zadních sedaček, nástup topení srovnatelné s octavií. Na displej rádia není při sluníčku vidět, oranžové podsvícení vypadá dobře, ale při delších cestách unavuje daleko více jak zelená. Ovládání zadních oken je poměrně nelogicky umístěno vlevo dole a při jízdě se to špatně hledá.
Od začátku špatně ukazuje pal. pc. vše okolo spotřeby, což mě mrzí, protože je to naše první auto s pc, v octavii ho nemám (výbava classic).
Auto se chová poměrně dobře i na sněhu (při použití zimních pneu), má solidní průchodnost -znatelně vyšší než octavia, solidní rejd, při otevřeném okně jde vítr minimálně na hlavu řidiče, to v octavii by mě to umlátilo.
Ceny náhradních originálních dílů jsou šílené, origo poloosa 12500Kč, replika 2900Kč, zatím funguje bez problémů, ukáže to čas. Co jde si dělám sám. Olej měním po 10tis, nebere ani hlt, vyjímka byla Chorvatsko - dlouhá cesta a vysoké otáčky, na 2tis jsem dolil asi 3dc. Manželka je s ním spokojená a měnit ho nechce, protože nás bude za chvilku pět, což si v octavii neumím představit. Já jezdím raději octávií, jezdím sám s nářadím delší trasy, spotřebu mám 5l/100km a jsme spokojeni oba.

Vlastníte vůz značky Renault? Podělte se zde s ostatními o své dojmy a zkušenosti.

KladyZápory
variabilita a velikost prostoru slabé topení
desing nepřesné řazení
super brzdy slabé světlomety
nezájem zlodějů měkká sedadla
  





Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
3
 
Cena náhradních dílů
4
 
Dostupnost náhradních dílů
2
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano



hodnocení
brzdy
1
design
1
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
3
jízdní komfort
3
ovladatelnost
3
prostornost
1
pružnost motoru
3
řazení
4
řízení
1
sedadla
4
spotřeba
3
výhled z vozu
1
zavazadelník
1
celkové hodnocení - průměr:
2.21
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist