Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

S jakým motorem koupit ojetý Fiat Ducato II?

Poradna
František Mašek | 10.05.2017
foto: tipcars.com
Vyplatí se koupit starší Ducato s dieselem? V této poradně se zaměříme na volbu motoru.
DOTAZ: Dobrý den, zeptám se narovinu. Nechci jít do úvěru, uvažuji o hotovostním pořízení starší dodávky. Slyšel jsem o velké spolehlivosti Fiatu Ducato. Koupím za 150 tisíc slušný kousek? Děkuju, Petr Chládek.

Odpověď: Dobrý den, Ducato druhé generace se představilo už před 23 lety, v roce 1994, a vyrábělo se do roku 2006. Nabízené ojetiny tedy už mají něco za sebou. Na druhou stranu se jejich cena dostala na zajímavé částky pohybující se od 30 do 180 tis. Kč. Aktuálně se jich na TipCars.com nabízí něco přes čtyřicet. Průměrný nájezd je přes 200 tisíc kilometrů, ale najdeme i kousky blížící se ke 400 tisícům ujetých kilometrů. Rekordmanem je vůz z roku 2001 s motorem 2,8 idTD, který má natočeno téměř 730 tisíc kilometrů. I to svědčí o nezdolnosti motoru i Ducata jako celku. Mezi ojetinami druhé generace v podstatě zbyly jen dva motory.

Prvním z nich je 2,3 JTD s výkonem 81 kW. Ten se pod kapotu dostal v roce 2003. Používá vysokotlaké vstřikování Bosch CP-3 a nebývají s ním zásadnější problémy. Někteří provozovatelé preventivně do nafty přidávají aditiva, která mají díky lepší mazivosti zamezit zadření křídlového podávacího čerpadla. I tak bych se při hledání koukal právě po něm.

Druhým hojně rozšířeným motorem v nabídce ojetin je 2,8 JTD o výkonu 94 kW. Motor se prodával od roku 2000, má však vyšší spotřebu a jeho jízdní projev není tak přesvědčivý. Při vyšších nájezdech u něj začíná často prosakovat olej z bloku motoru, což znamená jej složitě přetěsnit. Při koupi toto nezapomeňte důkladně zkontrolovat. Jinak je motor taktéž poměrně spolehlivý.

Před koupí samozřejmě prohlédněte i zbytek vozu (pozor na korozi), u ojetějšího Ducata mrkněte hlavně na podvozek. Konkrétně na horní uložení předních tlumičů, zkontrolujte stav silentbloků a podívejte se i na tlumiče na zadní nápravě. A také se podívejte na stav koroze výfuku, možná bude potřebovat vyměnit. Motorový olej měňte dle typu zatížení. Ti, kdo jezdí na kratší trasy s více zastávkami, by měli interval zkrátit klidně i na 10 tis. km/ nebo jeden rok. U druhé generace Ducata jsou vždy jen pětistupňové převodovky, u kterých může při větším nájezdu docházet k opotřebení soukolí pátého rychlostního stupně.
Hodnocení článku
3.7 z 5 (74%)
Hodnoceno: 14x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskuze
u článku není zatím žádná diskuze
vložit příspěvek do této diskuze
Nejčtenější články předchozích 7 dnů