Saab 9-5 SE

Saab 9-5 určitě není na silnicích v České republice k vidění často. Jaké jsou zkušenosti jednoho z majitelů po roce používání? Čím může saab zazlobit? Jaké jsou naopak jeho přednosti? Předčí svou německou konkurenci?
RECENZE UŽIVATELŮ, 23.05.07 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Saab 9-5
Značka:Saab
Model:9-5
Typ:SE
Bližší označení:LPT
Karoserie:kombi
Obsah motoru:2300
Palivo:benzín
Rok výroby:1999
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:88 000
Najeto km nyní:92 000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:rok
Průměrná spotřeba:10 l/100 km
Poruchy:Vadný zobrazovač PP a paměť stanic v autorádiu; problémy s netěsností zadních svítilen; nefunkční ostřikovač zadního skla
Předchozí vozidlo:Škoda Octavia
SAABy jistě patří k těm hezčím autům na našich silnicích, nicméně mnoho motoristů se jich coby ojetin obává, neboť náklady na servis a náhradní díly mohou dosáhnout závratné výše.

Vlastníte vůz značky Saab? Podělte se s ostatními o své zkušenosti ZDE!

V mém případě však výčet závad, které se na vozidle objevily po ročním používání, rozhodně není důvodem k panice a ani cena za roční prohlídky ve značkovém servisu se od těch ve „škodováckém“ příliš neliší.
Automobil byl přitažen z Itálie ve více než zachovalém stavu, nechyběla mu servisní knížka a faktury z absolvovaných servisních prohlídek. Na vozidle byly kromě pneumatik a dalšího spotřebního materiálu měněné i brzdové kotouče, vodní pumpa a čidlo polohy vačkového hřídele. Rozvodové ústrojí používá řetěz, takže o starost méně. A problémy typu váha vzduchu nebo lambda-sonda SAAB také nezná.
SAABy jsou citlivé především na pravidelnou výměnu oleje v motoru, která musí být udělána vždy po 10 tisících kilometrech. Problémovému displeji palubního počítače stačilo prohřát spoje páječkou a zadní svítilny utěsnit chemoprénem.
Pokud se motoru dostalo slušného zacházení, čili nevytáčel se za studena do maximálních otáček a nechalo se po rychlé jízdě 'vychladit' turbodmyhadlo volnějším tempem, odmění se vám dlouhou životností a hlavně fantastickým zátahem už od cca 1 800 otáček/min, kde má tato motorizace i maximální krouticí moment.
SAABy nejsou auta na popojíždění městem v kolonách, ale především luxusní dálniční expresy, libující si ve velkých rychlostech a nabízející vysoký jízdní komfort, bezpečnost, velmi příjemný interiér a hlavně pohodlné sedačky. Člověku, který zažil stísněný prostor v octavii I, připadá cestování v SAABu jako jako jízda v nejlepší limuzíně, kdy k maximálnímu požitku z jízdy chybí pouze vyhřívání sedadel, které se bohužel do jihoevropských zemí ani v rámci řady SE nedodávalo (kupodivu ani odvětrávání). Naprostou samozřejmostí je naopak tempomat, elektrické otevírání všech oken i nastavování zrcátek, TCS (ASR), dvouzónová klimatizace... A další nespornou výhodou je i nezájem zlodějů a vykradačů o SAABy, což se v případě koncernových vozítek rozhodně říci nedá.
KladyZápory
vysoká bezpečnost aktivní i pasivní vyšší ceny náhr. dílů
robustnost a spolehlivost drahé havarijní pojištění
kvalitní motory (zejména benzínové) atypické umístění spínací skříňky u řadicí páky
dynamika hůře dostupný centrální ovladač stahování oken
jízdní komfort nelze jednoduše odpojit čelní airbag u spolujezdce





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
3
 
Dostupnost náhradních dílů
2
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano



hodnocení
brzdy
1
design
1
dílenské zpracování
1
dynamika motoru
1
jízdní komfort
1
ovladatelnost
1
prostornost
1
pružnost motoru
1
řazení
2
řízení
1
sedadla
1
spotřeba
2
výhled z vozu
1
zavazadelník
2
celkové hodnocení - průměr:
1.21
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


1/3
2/3
3/3


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist