Saab 9-5 - zkušenosti po deseti letech

Tento text je doplňením mého článku o Saabu 9-5 z Listopadu 2007. Mezi listopadem 2007 a dubnem 2008 caab najel dalších cca 17 000 km, a tak doplňuji pár nových poznatků.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Saab 9-5
Značka:Saab
Model:9-5
Typ: 
Bližší označení:2.0T 110 kW
Karoserie:sedan
Obsah motoru:1998
Palivo:LPG
Rok výroby:1998
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:200 000
Najeto km nyní:220 000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:9 měsíců
Průměrná spotřeba:8,1 l benzinu nebo 9 l LPG
Poruchy:vynechávající SID displej, vadný kontakt stahování okna řidiče
Předchozí vozidlo:Škoda Favorit
Nové závady:
- SID displej po vlastoruční opravě opět začal vynechávat některé pixely, stále je však v pohodě čitelný a až nebude, tak opravu provedu znovu.
- dále se pokazilo stahování okna řidiče, a to tak, že po stáhnutí šlo okno obtížně vytáhnout, po delším laborování s tlačítkem se to ale povedlo. Dočasně jsem závadu řešil tím, že jsem stahoval ostatní okna, jen ne to řidičovo. Pak jsem vyklipsoval modul ovládání oken ze středového tunelu, za použití běžných nástrojů jako nůž, šroubovák a selského rozumu jsem ho rozebral, zjistil, že závadou je špatný kontakt, ten jsem vyčistil, měděný plíšek jsem přebrousil pilníčkem, ohnul ho tak, ať lépe spíná, a asi za hodinu byla oprava hotova.
- v minulém článku jsem zmínil, že starý výfuk už to brzy bude mít za sebou, což se letos v březnu stalo - už prostě prorezivěl. Přes internet jsem od jednoho prodejce saabovských dílů objednal kromě oleje na výměnu a filtru i použitý výfuk ze Saabu 9-5 Aero, který byl v zánovním stavu a má výbornou antikorozní úpravu. Jeho cena byla 1 500 Kč a výměnu jsem zvládnul sám, stejně jako výměnu oleje a filtru.

Vlastníte vůz značky Saab? Podělte se s ostatními o své zkušenosti ZDE!

V minulém článku jsem rovněž zmínil, že prodám svou octavii a koupím si Saab 9-5 Aero. To první se stalo, octavii jsem skutečně prodal, ale místo aera jsem koupil okna do nového domu. Menželka mezitím půjde na mateřskou, a tak už saaba nepotřebuje - byl tedy přidělen mně (což mě učinilo velice šťastným), s tím, že jsme zatím koupili levné přibližovadlo v ceně jedné průměrné české hrubé mzdy, které bude během mateřské používat manželka na popojížďky.
Díky tomu, že najezdím poměrně velké porce kilometrů, jsem saaba nechal přestavět na LPG, a tak se mohu podělit i o zkušenosti s provozem na toto palivo.
Slušné plynaře jsem našel v Brně, nabídka vícebodového vstřikování (ne sekvenční) s toroidem na tento turbomotor byla 23 000 Kč, která po zmínce, že díky stavby domu nemám peněz nazbyt a že nepotřebuji žádný doklad, byla upravena na finálních 18 200 Kč.
Za těch pár set kilometrů, co jsem na plyn najel, mohu konstatovat, že rozhodnutí bylo správné. Spotřeba vzrostla asi o 0,5-1 l km, takže saab při dálničních jízdách 130-160 km/h spolyká maximálně 9 l plynu.
Nevýhodami jsou delší prodleva po sešlápnutí plynu (zde by asi pomohl dražší sekvenční vstřik) a dojezd jen kolem 350-400 km na nádrž plynu.
Jízda na plyn s sebou nese také rozsvícení kontrolky 'Check Engine', které je způsobeno pravděpodobně změnou paliva. Na samotnou jízdu na benzin ani na plyn to ale nemá žádný postřehnutelný vliv. Kontrolku lze zhasnout krátkým vysunutím pojistky číslo 17 z pojistkové skříně, ale cca po 300 kilometrech se rozsvítí znovu. Tak jsem si na to prostě zvyknul, maje na mysli, že úspora 1-1,2 korun na každý kilometr za to stojí.
Celkově shrnuto jsem se saabem víc než spokojený a doporučil bych ho každému, kdo najezdí více kilometrů po dálnici než po městě a pro koho je auto nejen dopravním prostředkem, ale také zdrojem pobavení.
Saabovská komunita a nejrůznější návody na internetu navíc podněcují majitelovy technické dovednosti a fakt je ten, že kromě prohlídky po koupi a vyvážení zimních pneu jsem veškeré opravy provedl doma (zatím výměna olejů každých 10 tisíc kilometrů, olejového filtru, vzduchového filtru, palivového filtru, výměna výfuku, oprava SID displeje a stahování okna řidiče).
Výhodou je také to, že auto má řetězové rozvody, které vyžadují výměnu až po přibližně 400 000 kilometrů.
KladyZápory
  
  
  
  
  





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
1
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
3
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano



hodnocení
brzdy
2
design
2
dílenské zpracování
1
dynamika motoru
2
jízdní komfort
1
ovladatelnost
2
prostornost
2
pružnost motoru
2
řazení
2
řízení
2
sedadla
1
spotřeba
2
výhled z vozu
2
zavazadelník
2
celkové hodnocení - průměr:
1.78
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


1/42/43/44/4


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist