Skandál Volkswagenu nabírá na obrátkách

Automobilový svět aktuálně žije aférou Volkswagenu. Automobilka podváděla při měření emisí svých dieselových motorů. „Podvodné“ motory jsou i pod kapotami škodovek.
AKTUALITY, 26.09.15 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.

Preciznost, kvalita dílenského zpracování, poctivost – na tom všem si německé automobilky v čele s Volkswagenem vždy zakládaly. Nebo to spíše doposud tvrdily, minimálně Volkswagen má ale tuto pověst silně poskvrněnou. Zprávy o jeho podvádění při měření emisí u TDI motorů obletěly celý svět.

Volkswagen CrossTouran 2.0 TDI CR Vše prasklo minulý pátek 19. září – v tento den byl Volkswagen obviněn americkou Agenturou pro ochranu životního prostředí (EPA) z použití nelegálního software, jehož prostřednictvím auta maskují produkci nadlimitního množství škodlivin ve výfukových plynech, konkrétně oxidů dusíku.

Podle amerických úřadů je tímto nelegálním software vybaveno přes 11 milionů vozidel, a to nejen značky Volkswagen, ale například i Audi nebo Škoda. V případě domácí automobilky se jedná o koncernové motory TDI s kódem EA 189, se kterými jezdí starší modely fabia, octavia, superb, rapid nebo roomster, vyrobené v letech 2009 až 2013.

Počet aut s nelegálním software nemusí být konečný, jelikož úřady nejen v USA, ale také v Evropě začaly tento skandál vyšetřovat. V sousedním Německu se budou zkoumat emise nejen volkswagenů, ale i jiných automobilek.

Už nyní má kauza na značku VW obrovské dopady – ze strany USA firmě hrozí sankce ve výši až 18 miliard dolarů (437 miliard Kč). EPA také požaduje stažení 482 000 prodaných vozidel, která porušují tzv. zákon o dýchání čistého vzduchu. Patří sem vozy modelových řad jetta, beetle, Audi A3 a golf vyrobených v letech 2009 až 2014, postižené jsou také passaty vyrobené mezi lety 2014 až 2015. Navíc klesá hodnota akcií společnosti, v pondělí se propadly o více než 18 % na tříleté minimum (v řeči peněz to znamená ztrátu asi 14 miliard eur, což je téměř 380 miliard korun).

O rozsahu průšvihu svědčí i rezignace výkonného ředitele společnosti Martina Winterkorna. Zdali bude hříšníků ještě více, ukáží pravděpodobně nejbližší dny.



"originální stav ojetin je lepší než tuning"


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist