Škoda Felicia Pick-up: ideál malých živnostníků pomalu vymírá

V prodeji jsou jich poslední kousky a jejich nájezdy jsou většinou i přes 200 tis. km. Vyplatí se pořídit si ojetý pickup od Škody za cenu jednoho platu?
PORADNA, 19.05.17 | 00:00
hodnocení článku 3.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Škoda Felicia Pick-Up
DOTAZ: Dobrý den, uvažuji nad pořízením Škody Felicia v provedení Picku-Up, která se u nás v bazaru prodává za 25 tisíc korun. Má motor 1,3i a najeto 241 tisíc kilometrů. Poradíte, zda ještě něco vydrží, případně kolik? Díky Adam M.

ODPOVĚĎ: Dobrý den Adame, nebudu schopen na dálku posoudit aktuální stav konkrétní ojetiny, ale pokusím se pro Vás i pro ostatní čtenáře zhodnotit Felicii Pick-Up z pohledu průměrné ojetiny, která se dnes v tuzemských autobazarech nabízí. Tenhle dvoudveřový pickup se v prodeji objevil v roce 1995 a má stejné motory jako Felicia (tedy 1.9D OHC, 1,3i a 1,6MPI. Po letech už ale v bazarech zbyl prakticky jen jeden, zážehová 1,3i s výkonem 50 kW. Aktuálně se jich prodává osm s cenami od 20 tis. korun až po 60 tis. Kč. S nájezdy je to ale hodně podobné, většinou za sebou mají všechny kousky cca 200 tis. km.
Motor má hliníkový blok a rozvod OHV s řetězem, který bych při koupi ojetiny doporučoval preventivně vyměnit. Je totiž docela pravděpodobné, že to před vámi ještě nikdo neudělal. U těchto motorů se také dost často propaluje těsnění pod hlavou válců. Na vině je poruchový termostat, který spíná ventilátor chlazení. Pokud selže, motor se přehřeje a těsnění se vypálí. Pick-up trápí také koroze podvozku, speciálně výfuku. Při koupi Vám také nesmí vadit, že spousta těchto aut je jen se základní výbavou, která často neobsahuje ani posilovač řízení. Na druhou stranu Pick-up má i v dnešní době minimální náklady na provoz, opraví jej téměř každý schopnější garážník a na každém vrakovišti seženete spousty levných dílů. Pokud si tohle auto pořídíte, dopřejte mu pravidelnou výměnu motorového oleje (nejpozději po 15 tis. km. nebo jednom roce) a po koupi nechte preventivně zkontrolovat ventilové vůle.
Bavíme se o užitkovém voze, takže na závěr zmíním i rozměry ložné plochy: její vnitřní délka je 1505 mm, šířka 1370 mm je v místech pro podběhy zúžená na 1020 mm.



nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist