Škoda Forman 135 GLX Silver-line a zkušenosti majitele

Dnes se jedná o vůz, který koupíte za pár korun a bude Vám sloužit x let. Samozřejmě že vyžaduje nějaké investice, ale u těchto vozů je s tím nutno počítat.
hodnocení článku 5.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
Značka:Škoda
Model:Forman
Typ:135glx silver line
Karoserie:kombi
Obsah motoru:1,3
Palivo:benzín
Rok výroby:1993
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:75500km
Najeto km nyní:105000km
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:1
Průměrná spotřeba:7
Poruchy:rychlé opotřebení čepu
Předchozí vozidlo:Škoda 120

Dnes se jedná o vůz, který koupíte za pár korun a bude Vám sloužit x let. Samozřejmě že vyžaduje nějaké investice, ale u těchto vozů je s tím nutno počítat. Co se týče dílenského zpracování, tak na tehdejší dobu bylo na úrovni, dnes už to neplatí. Můj Forman je novější typ, ale podléhá korozi stejně jako předešlé typy, ba i dokonce jako "stodvacítka". Má jednobodové vstřikování Bosh, takže při startování nejsou problémy. Když auto nenastartuje, tak to většinou spraví poklepání na kulisu u vzduchového filtru. A pokud ani to ne, tak je třeba hledat příčinu někde jinde.

Koroze
To je asi největší bolístkou auta. Nejčastěji podléhají korozi podběhy, lemy zadních ale i předních blatníků, trubky vedoucí brzdnou kapalinu. To nemají moc rádi na STK. Potom je to koroze výfuku, ale s tím bych si nedělal hlavu, nový stojí pár stovek.
U podvozku většinou odejdou čepy, auto potom vrže, ale i ty stojí pár korun. Tlumiče vydrží docela dost, ale nesmíte s nimi projet hluboké díry ve 120km/hod.

Interiér
Ten se mi vcelku líbí. Oproti první verzi formana nebo favoritu má hlavně lepši zpracování palubní desky, budíků a vyplní dveří. Sedačky jsou docela pohodlné, ale opěrky hlavy nestojí za nic.

Kufr je dostatečně velký a naložíte tam hodně věcí. Ale pozor - pokud píchnete, musíte vše vyložit z kufru ven, protože rezervní kolo je schválně pod podlahou kufru.

Motor
Ten můj má výkon 40kW. Je docela úsporný a málokdy se stane, že by stávkoval. Je nutné věnovat se kontrole hladiny oleje. Na žádné rychlovky to samozřejmě není. Docela riskantní je předjíždět při rychlosti nad 100km/h. Do 120km/h auto ještě jakžtakž zrychluje a to ještě musíte vytáčet kvalty. Po překročení této rychlosti ztrácí dech.

Výhody
Levné opravy, většinu si člověk spraví sám. Široká nabídka ojetin.

Jízdní vlastnosti
Auto se naklání do zatáček, někdy i dojde ke smyku přední nápravy většinou jsou na vině gumy, nebo plný plyn při projíždění prudké zatáčky.

KladyZápory
Spotřeba jízdní vlastnosi
Levné náhradní díly koroze
Jednoduché opravy pružnost motoru
životnost motoru  
  





Spolehlivost
3
 
Provozní náklady
1
 
Cena náhradních dílů
1
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano



hodnocení
brzdy
3
design
3
dílenské zpracování
4
dynamika motoru
4
jízdní komfort
3
ovladatelnost
3
prostornost
1
pružnost motoru
4
řazení
2
řízení
3
sedadla
3
spotřeba
2
výhled z vozu
2
zavazadelník
1
celkové hodnocení - průměr:
2.71
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist