Škoda Octavia - proč motor za tepla špatně startuje?

Studený motor nastartuje okamžitě, teplý naskočí taky velmi rychle. Když ja motor chvilku odstátý, ale není úplně vychladlý, musí se chvilku startérem točit než naskočí. http://usef.ebmsystem.com/scripts/epip.php?p=/usef//source/magazin/ed.php&vlang=&Lang=cz&p1=1&id_hesla=91&ver=1342430935&par_dif=ed_cz&cu_pr=R2&p2=/usef/gzip_data/
TECHNICKÁ PORADNA, 10.09.09 | 00:00
hodnocení článku 3.8 b / 4x
vaše hodnocení: 0 b.
Autor dotazu:Ing. Ivo Kantor
Značka, model:Škoda Octavia
Bližší označení:Combi, 1,9 Tdi
Rok výroby:prosinec 1998
Palivo:nafta
Výkon v kW:81kw
Kód motoru:1,9 TDI
Popis závady:Studený motor nastartuje okamžitě, teplý naskočí taky velmi rychle. Když je motor chvilku odstátý, ale není úplně vychladlý, musí se chvilku startérem točit než naskočí. Naskočí vždy, ale chvíli to trvá. Jak jsem zjišťoval v servisech, u vlastníků byl jsem utvrzen, že podobná závada se objevuje u části motorů podobného staří. Nikdo mi nebyl schopen říci co je příčinou. Za odpověď předem děkuji. Ivo Kantor
Kód chyby určené na diagnostice: 
Typ diagnostického přístroje: 
Kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: 

Odpověď: tento typ závady je docela běžný a může s ním počítat skoro každý, kdo má dieselové motory TDi od VW koncernu. Neplatí to jen o starých motorech, ale i u novějších PD. Závada nebo spíše opotřebení je stále stejné nebo aspoň podobné. U TDi motorů starších, s naftovým čerpadlem, se prostě toto čerpadlo opotřebuje. Pokud je motor studený, tak to zas tak nevadí, protože řídící jednotka je nastavena tak, že při studených startech má dávat více paliva, než při teplých startech. Proto, aby se rapidně zlepšily teplé starty, je zapotřebí zvýšit startovací dávku paliva v řídící jednotce. To se dělá za pomocí diagnostiky. Ale pozor - každá diagnostika to taky neumí. Zrovna tento problém jsem řešil minulý týden na Audi A4 1,9 TDi PD r.v. 2005. Měla najeto 270 000 km a když se automobil zahřál, šíleně dlouho točil motorem, než naskočil (cca 4 sek.) Tak jsem ji napojil na diagnostiku Super VAG, zjistil jestli nejsou nějaké závady v řídící jednotce motoru a potom jsem pomocí této diagnostiky v komfortních funkcích nastavil větší startovací dávku paliva. Po tomto úkonu se startování za tepla rapidně zlepšilo. Někdo si myslí, že u motorů PD tento krok nejde provést díky jinému typu vstřikování (PD čerpadlo tryska), kde je vše nastaveno od výroby, včetně vstřikovacích tlaků atd. ale jak vidíte, tak jde. U motorů TDi je to běžná věc a záleží jen na vás, za jak dlouho se Vám toto projeví. Viděl jsem motory, kde se startovací dávka nastavovala cca kolem 160 000 km. Důležitá je jedna věc: i když se Vám něco takového stane, nenechte si namluvit od servisu, že potřebujete nové palivové čerpadlo. S tím už jsem se také setkal. A taky nepočítejte s tím, že Vám budou startovací dávku nastavovat v autorizovaném servise. Tam Vám to čerpadlo rovnou dají a řeknou, že to opravit nelze. Takže na závěr: je to jednoduchý úkon, ale musíte na to mít dïagnostický přístroj.



nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - marketingové podmínky

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist