Škoda Octavia 1.8T - zhodnocení po pěti letech provozu na LPG

Nevím, jestli mám Octavii doporučit, nebo se snažit koupi zájemcům rozmlouvat. Každopádně je pravdou, že je dost poruchová.
hodnocení článku 5.0 b / 3x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Škoda Octavia
Značka:Škoda
Model:Octavia
Typ:1.8T
Karoserie:sedan
Objem motoru:1800
Palivo:LPG
Rok výroby:1999
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:65000
Najeto km nyní:175000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:cca 5 let
Průměrná spotřeba:7,5
Poruchy: 
Předchozí vozidlo:Fiat Tempra

Nevím, jestli mám octavii doporučit, nebo se snažit koupi zájemcům rozmlouvat, každopádně je pravdou že je dost poruchová, na druhou stranu nikdy mě nikde nenechala a pokud se něco pokazilo, vždycky jsem dojel.
Poprvé mě asi nejvíc překvapila již všude zmiňovaná padající okna. Pokud vám za jízdy na dálnici spadne okno, je to docela šok, hlavně pokud to nečekáte. U prvního okna mě stála oprava 1000,- pak spadla ještě dvě, to už proběhla oprava svépomocí - neoriginální táhlo jsem sehnal asi za 250 Kč a výměna byla hotova za cca 1-2 hod. (ty praskající plastíky se prodávají asi za 60Kč ale pasují jenom do faceliftovaného modelu, takže do starší je potřeba koupit ten celý mechanizmus s lankem). Pak přišly problémy se ztrátou výkonu a kolísáním otáček. Autorizovaný servis mě nechal vyměnit snad polovinu auta včetně turba a závadu neodstranili, dal jsem 25tis. za hromadu výmluv pána v kravatě. Dál jsem se už nechtěl hádat, dávat další peníze a dal jsem auto do jiného (obyčejného servisu) - proběhla výměna 2 čidel, oprava za 1.500,- dále bylo vše v pořádku.

Pak selhaly spínače centrálního zamykání ve 2 dveřích, tak jsem je musel odpojit, dosud jsem to neopravil. Měl jsem problém s čidlem teploty, auto problémově startovalo. Rozpadlo se ložisko v levém předním kole. Ač je to divné, přirezla spojka, takže výměna, už nevím cenu. Další závady: lanovod k zadní brzdě, táhlo řadicí páky se uvolnilo a nešlo řadit, vypálená pojistka k ventilátoru chlazení. Trochu mě teď trápí vůle v řízení a klepání při zatáčení (prý uložení tlumičů). V zimě se párkrát stalo, že nešly vypnout stěrače, stíraly třeba 10 minut, pak se uklidnily a zase běhaly v pohodě (to jsem doposud nějak neřešil). Párkrát vypadla táhla z klik, takže nešly z venku otvírat dveře, jinak se spotřebou jsem spokojený - v plynu se spotřeba pohybuje od 6,4 (dálnice při 80 km/hod.) až po 13 l/100 km město (prasácká jízda brzda plyn). Jinak průměr po Praze +/-9l/100, kombinovaná 7-8l/100. Dálnice při 130-140 (7,5l/100). Jezdím na plyn, takže na benzínu ty hodnoty můžou být o krapet nižší.


KladyZápory
Jízdní vlastnosti motoru málo prostoru na zadních sedačkách
levný a dostupný díly (neoriginální a z vrakoviště) nespokojenost s autorizovaným servisem
slušný poměr výkon/spotřeba velké množství drobných závad
  
  





Spolehlivost
3
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano



hodnocení
brzdy
2
design
2
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
1
jízdní komfort
2
ovladatelnost
2
prostornost
3
pružnost motoru
2
řazení
3
řízení
2
sedadla
3
spotřeba
2
výhled z vozu
2
celkové hodnocení - průměr:
2.15
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist