Škoda Octavia 1.9 TDI

RECENZE UŽIVATELŮ, 06.01.06 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Škoda Octavia

Od června 2002 do zaří 2005 jsem používal Škodu Octavii 1.9 TDI ve výbavě Elegance, se kterou jsem strávil bezmála 240 000km.

Značka:Škoda
Model:Octavia
Typ:1.9 TDI
Karoserie:limuzína, sedan, hatchback
Obsah motoru:1896
Palivo:nafta
Rok výroby:2002
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:0
Najeto km nyní:240000
Koupen jako:nový
Jak dlouho vůz využívám:3 a 3 měsíce
Průměrná spotřeba:5,7
Poruchy:ne
Předchozí vozidlo:Škoda Felicia
Kombinace úsporného, relativně dynamického motoru a prostorné karosérie s megalomanským zavazadlovým prostorem je asi stále nepřekonatelná. Odvézt v Octávii nějaký větší náklad typu lednice apod. není problém.
Jízdní vlastnosti bych označil jako průměrné, osobně mi vadila větší citlivost na boční vítr a pohupování karoserie, daň za krátký rozvor a velké převisy. U podvozku trpí pod těžkým motorem zejména přední náprava, u které je zapotřebí každých cca. 60tis.km nechat opravit uložení stabilizátoru (výměna silentbloků). Tzv. kosti na pření nápravě vyzdrží zhruba dvojnásobek.
Přední brzdové kotouče jsem měnil po 100-120 tis.km, brzdové obložení po 50-60tis.km. Zadní obložení vydrželo po celou dobu používání, pouze se čistilo.
Motor je z hlediska úspornosti skvělý, dá se jezdit běžně za 4,5l i míň. Max. je tak 8l při závodech kolem 200km/hod. V běžném režimu jízdy je motor klidný a tichý, při vytáčení se hlučnost a mírné vibrace zvětšují.
Vůz jako nový používal tzv. prodloužený servisní interval výměny oleje, ten jsem po zkušenostech s větší spotřebou oleje nechal zrušit a jezdil na výměnu po standardních 15tis. km. Prodloužený servisní interval výměny oleje používal olej Castrol Long Life II 0-W40 (cena za 1L se pohybuje okolo 700kč) a spotřeba oleje vycházela na cca.1L na 10tis. km. Při používání oleje 5-W40 jsem v rozmezí 15tis.km doléval olej minimálně.
Interiér přečkal 240tis.km téměř na výbornou, zklamáním byla prosezená sedačka řidiče a bederní opěrka nedržela nastavenou polohu (vážím cca. 80kg). Vrzání v interieru bylo minimální.
Horší už byl ale stav laku. Po 240tis. km byla již důkladně opískovaná kamínky přední kapota, která prozrazovala zcela jistě počet ujetých km.

V rámci reklamací u nového vozu se měnily tyto díly
- spojovací tyč řízení (cca.při 30tis.km)
- varovné blinkry
- bezpečnostní pásy řidiče a spolujezdce (přestaly navíjet)

Největší servisní náklady si na mě vůz přichystal ve 200tis.km
- výměna tlumičů (zvoleny Sachs sporting)
- pravá poloosa
- simerinky poloos (únik oleje z převodovky)
- prasklý hliníkový držák motoru (následek nárazu nápravnicí na nezpevněné cestě, Octavia je dost nízká)

Za tři roky byly servisní náklady na Octavii cca 150tis. Kč včetně pneu. Byly to tři roky přijemného cestovaní se spolehlivým vozem, který mě nikde nenechal stát a v nejhorším případě dovezl k nejbližšímu servisu.
KladyZápory
dynamika průměrné jízdní vlastnosti
spotřeba poddimenzovaná přední náprava
zavazadlový prostor málo místa na zadních sedadlech
dobrá zůstatková cena při prodeji  
  





Spolehlivost1
Provozní náklady2
Cena náhradních dílů2
Dostupnost náhradních dílů1
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ne



hodnocení
brzdy
2
design
2
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
2
jízdní komfort
2
ovladatelnost
2
prostornost
2
pružnost motoru
1
řazení
1
řízení
1
sedadla
3
spotřeba
1
výhled z vozu
2
zavazadelník
1
celkové hodnocení - průměr:
1.71
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist