Škoda Octavia 1,9 TDI - jaká je po jedenácti letech provozu?

Jedněmi milovaná, jinými zatracovaná. Škoda Octavia Combi TDI 66 kW očima uživatele, který ji zakoupil jako ojetou a jezní s ní už tři roky. Co na ni říká? "Při technické kontrole mechanici zjisili, že auto nepatří na silnici!"
hodnocení článku 3.4 b / 13x
vaše hodnocení: 0 b.
Značka:Škoda
Model:Octavia
Typ: 
Karoserie:kombi
Obsah motoru:1.9
Palivo:nafta
Rok výroby:1997
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:90 000
Najeto km nyní:135 000
Koupen jako:Ojetý
Jak dlouho vůz využívám:4 roky
Průměrná spotřeba:5
Poruchy:kromě všeobecně známých, které vznikají po určitých kilometrech, žádné
Předchozí vozidlo:Škoda 130
Octavii jsem zakoupil před čtyřmi lety dovezenou z Německa. Pro dovoz jsem se rozhodl po návštěvě spousty českých autobazarů a po bližším prozkoumání tam nabízených octavií, které měly většinou všechny najeto kolem 100-120 tisíc, ale stav odpovídal na 250-400 tisíc km. A navíc i v tomto příšerném stavu ty octavie vycházely o 50-100 tisíc dráž než má.

Vlastníte vůz značky Škoda? Podělte se s ostatními o své zkušenosti ZDE!

Pro octavii jsem se rozhodl z důvodu toho, že se mi zaprvé moc líbí design, a zadruhé, že TDI 66 kW má velmi nízkou spotřebu a pro mě až dost dostačující výkon. Také často něco převážím, tudíž jsem chtěl kombi.
Musím přiznat že auto už při nákupu s najetými reálnými 90 tisíci kilometry bylo ve stavu "jako nové". Jezdila s tím v Německu prý nějaká paní a bylo vidět, že to neměl nějaký klučina na závodění.
Nicméně i přes ten dokonalý stav to mělo pár much - cukající se auto v rychlosti nad 90 km/h a lehce hučící levé přední ložisko. Obojí odpovídá octavii, která má najeto 90 tisíc kilometrů. Stejně jsem chtěl navštívit servis kvůli rozvodům, tak jsem s tím i počítal.
Takže v 90 tisících výměna rozvodů a oleje, cena cca 6 500kč, váha vzduchu 2 500 Kč. Ložisko zatím bylo ještě v pohodě, tak jsem jezdil.
Po 5 tisících km už ložisko přestávalo být v pohodě a také jsem cítil vibrace ve volantu při brždění a tlumiče už byly také slabší, tak jsem si koupil nové kotouče, destičky, ložisko, plynové tlumiče - dohromady za 9 000 korun od známého a nechal to za 2 000 vyměnit.
Poté bylo vše v naprostém pořádku dalších 10 tisíc km, než odešlo pravé přední ložisko, tudíž zase servis i s gumičkami na přední nápravě, celkem za 2 000 Kč.
Pár měsíců nato jsem navštívil technickou kontrolu - oficiálně a bez podplácení. :-) Byla to celkem profi německá firma, kam lidé jezdí jen s novými auty. Záhy jsem pochopil proč. Auto mi prolezli takovým způsobem, že jsem si říkal, jestli to trochu nepřehánějí.
Nicméně zjistili, že díky tomu, že první týden jsem o obrubník na parkovišti utrhl plastový kryt motoru a poté mi orezla litinová část motoru s typem motoru, tak prý nevědí, jaký motor tam mám a nemůžou mi dát technickou. Poté prolezli právě celé auto, jestli není kradené, a rozebrali mi různě těsnicí gumičky, aby prozkoumali sváry a řekli, že to je v pořádku. Nicméně mi zjistili naprosto nefunkční zadní brzdy, takže mi dali do technického průkazu razítko, že to auto nepatří na silnici. No co se dalo dělat, tak jsem riskoval a jezdil dál, jelikož jsem musel objíždět úřady a technickou kontrolu, kde mi vyrazili na motor znova typ motoru a poté jsem jel do opravny na výměnu brzdových prasátek a patek. Stálo to asi 2 000, vyražení typu motoru 1 500 korun.
Poté jsem technickou už v pohodě dostal, ale říkal jsem si, jestli se nevyplatí si ji příště koupit... Dal bych za to méně. Ale aspoň mam dobrý pocit, že je celé auto prohlédnuté a nemusím mít obavy, co mi kde upadne. Od té doby jsem najel dalších 20 tisíc kilometrů už bez servisů a problémů.
Podle mě je Škoda Octavia velmi kvalitní a bezproblémové auto, které má ale své bolístky, které se objeví v určitých kilometrech. Také se vyplatí spíš koupit starou ojetou octavii po slušném člověku a dát do toho dalších 20 tisíc v opravách než koupit novou a muset jezdit do předražených autorizovaných servisů, kde stojí výměna oleje jako mě rozvody u normálního servisu.

Když můžu porovnat mojí 11 let starou octavii s najetými 135 tisíci kilometry a zánovní firemní fabii, tak je to skutečně nesrovnatelné a je vidět na té octavii, že je kvalitnější naprosto vše.

KladyZápory
super spotřebanižší pružnost motoru
dostačující výkon motoru (maximalka 180 km/h) nic moc výhled dozadu
obrovský zavazadlový prostor nizký předek a lámající se spodní kryt motoru
spousta místa a pohodlí vpředu slabé vzpěry pátých dveří
nadčasový design, který neomrzí málo místa na zadních sedadlech





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
1
 
Cena náhradních dílů
1
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano



hodnocení
brzdy
2
design
1
dílenské zpracování
1
dynamika motoru
3
jízdní komfort
2
ovladatelnost
2
prostornost
1
pružnost motoru
3
řazení
3
řízení
2
sedadla
2
spotřeba
1
výhled z vozu
1
celkové hodnocení - průměr:
1.84
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


1/22/2


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist