Škoda Octavia I - radíme s nefunkční klimatizací

Mám problém s klimatizací. Vůbec nechladí, když ji zapnu, motor vůbec 'nehoupne' a chladný vzduch taky nefouká. Ovšem sahary se roztočí, pojistka taky v pořádku. Můžete mi poradit? Děkuji
hodnocení článku 3.0 b / 3x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Škoda Octavia
Autor dotazu: 
Značka, model:Škoda Octavia
Bližší označení:1.9 TDI
Rok výroby:2001
Palivo:nafta
Výkon v kW:66
Kód motoru:ALH
Popis závady:Mám problém s klimatizací. Vůbec nechladí, když ji zapnu, motor vůbec 'nehoupne' a chladný vzduch taky nefouká. Ovšem sahary se roztočí, pojistka taky v pořádku. Můžete mi poradit? Děkuji
Kód chyby určené na diagnostice: 
Typ diagnostického přístroje: 
Kroky učiněné pro odstranění chyby + následky:Zkoušel jsem vyměnit chladicí medium, dokonce i čidlo tlaku, ale stále nic.


Odpověď:

Vážený pane,

Váš dotaz jsem zařadil s nadcházejícím létem, aby mohl pomoci dalším případným zájemcům.

V krátkosti si popíšeme z čeho se skládá a jak funguje klimatizace v autě:
Funkce:
Klimatizace využívá skupenského tepla a nízkého bodu varu vhodného média. Plynné médium je pomocí kompresoru stlačeno alespoň na takový tlak, aby po zchlazení v chladiči (kondenzátoru) na okolní teplotu zkapalnělo. Kapalné médium je pak skrze redukční ventil nastřikováno do výparníku, kde odebírá teplo proudícímu vzduchu do kabiny. Ve výparníku se mění skupenství média z kapalného na plynné. Plyn nasává kompresor a cyklus se tím uzavírá.

Základními prvky klimatizace tedy jsou kompresor, kondenzátor, redukční ventil a výparník. K nim je nutné přiřadit ještě provozní a bezpečnostní čidla teplot a tlaků, která zabraňují při určitých podmínkách chlazení spustit. Jde zejména o nízký tlak v soustavě, který je zapříčiněn únikem média nebo nízkou okolní teplotu, aby nedocházelo k zamrzání redukčního ventilu nebo výparníku.

Samotná regulace chlazení vychází z požadavku, který je zadáván v ovládání ventilace. Sice není zmíněno, zda jde o klimatizaci manuální (není regulována teplota vzduchu uvnitř vozu) nebo automatickou (interiér je vybaven čidly pro snímání teploty a na základě programu je řízena teplota a distribuce přiváděného vzduchu), avšak na samotnou realizaci připojování kompresoru to nemá vliv.

Vaše vozidlo je vybaveno elektromagnetickou spojkou, která připojuje kompresor v závislosti na požadavku posádky. U automatické klimatizace se připojování kompresoru řídí programem, zatímco u manuální je nutné stiskem tlačítka A/C aktivovat okruh, který řídí připojování kompresoru. Kompresor nepracuje trvale, ale v závislosti na tlaku v systému, který vychází z potřeby chlazení.

Pokud uvádíte, že jste nechal systém naplnit a vyměnit tlaková čidla, nasměroval bych Vás na kontrolu elektromagnetické spojky, respektive jejího vymezení vůlí, neboť připojováním dochází k otěru lamel. Při příliš velké vůli se stane, že spojkové kotouče na sebe „nedosáhnou“. Tomu by měla předcházet kontrola elektrických zařízení, že na spojku při aktivaci klimatizace přichází napětí. Posledním článkem, který je finančně nejnepříjemnější je porucha samotného kompresoru, která může být v zásadě dvojího typu. Buď je netěsný, takže médium ze systému unikne, což lze v servise zjistit nebo je zadřený, a to byste při připojení klimatizace asi nemohl nepostřehnout.

Tip: Klimatizace: co dělat, aby správně fungovala?

Tip: Jaký vliv má klimatizace na výkon a spotřebu?

Tip: Přístup k filtru klimatizace u Škody Fabia a jeho výměna





nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist