Škoda Octavia II 1.9 TDI - první dojmy uživatele

Vždy jsem slýchával, že se dá s Oktávkou Pumpe-Düse 1,9 TDI jezdit pod 5 litrů. Mně se to nedaří.
RECENZE UŽIVATELŮ, 26.07.12 | 12:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Škoda Octavia
Značka:Škoda
Model:Octavia II facelift
Typ:liftback
Karoserie:liftback
Objem motoru:1.9
Palivo:nafta
Rok výroby:2009
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:0
Najeto km nyní:18000
Koupen jako:nový
Jak dlouho vůz využívám:půl roku
Průměrná spotřeba:6,1
Poruchy:nedaří se snížit spotřebu, vrzání zpod přístrojové desky
Předchozí vozidlo:Renault Laguna II kombi

Vozidlo jsem dostal od zaměstnavatele nové. Ač nejsem velký fanda koncernu VW, myslím, že teď už je Škodovka v relaci výkon+vzhled/ cena dobrou volbou. Je to výbava Elegance, takže se dá srovnat s vyspělejšími značkami. Vždy jsem slýchával, že se dá s Oktávkou Pumpe-Düse 1,9 TDI jezdit pod 5 litrů. Mně se to nedaří. Jezdím hodně dálky, jezdím na tempomat a experimentuji, ale pod kombinovaných 6,1 se nedostanu. Jezdím denně 2 x 17 km do práce, z toho první 4 km po městě. V létě jsem se za celou trasu dostal na 5,5 l/ 100 km. Když je kolem nuly, nedostanu se po 6,2 l.

Motor nezahřívám stáním, nastartuji a jedu. Na dálnici, když se jede 130 na tempomat, se dá jet do 5,3 l, jakmile nejedete na tempomat a občas skočíte na 150 a předjíždíte, je to minimálně za 5,8. Čistě po městě a po nákupech se nedá udělat méně jak 7,8 l (a to prakticky nemačkám plyn). Ideál pro toto auto a motor je asi páprdovská jízda po prázdné okresce v neděli ráno, při skoro konstantních 85-90 km/h. Lze jet za 4,5 l a to i ve třech lidech. Upozorňuji, že jezdím vždy s klimatizací a v zimě si vyhřívám okna, zrcátka a sedačky, takže nějakou decku méně bych ušetřil, pokud bych se potil/ nebo mrznul.

Jinak je auto zatím v pohodě, na chebských kostkách jdou slyšet pazvuky od spodního dílu palubovky, ale to bylo u každého auta podobné. Co mi vadí, jsou netěsnosti kolem všech dveří, kdy jsem kvůli tomu už byl 3 x v servisu. A spotřeba oleje. Do laguny jsem nemusel za 320.000 km během čtyř let nalít navíc ani litr, zde už po 12000 km litr oleje. Co se týká vnějšího vzhledu, uvítal bych LED denní světla - nejdřív si totiž každý myslel, že svítím mlhovkami. Bohužel, po výměně za LED žárovky hlásí počítač poruchu osvětlení. Určitě se mi líbí, že auto má velký kufr, je to ideální pro rodinu, při dvoumetrových kusech nábytku je to tedy na knap, ale měl jsem Lagunu v kombíku a nebylo to o moc lepší. Poradíte někdo, jak jezdit úsporněji?


KladyZápory
cena/výbava zastaralý motor
 image průměrnosti
 chybí LED denní světla
  
  





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano



hodnocení
brzdy
2
design
2
dílenské zpracování
1
dynamika motoru
3
jízdní komfort
2
ovladatelnost
2
prostornost
3
pružnost motoru
3
řazení
1
řízení
1
sedadla
1
spotřeba
2
výhled z vozu
2
celkové hodnocení - průměr:
1.92
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist