Škoda Octavia II RS 2.0 TDI - hodnocení po roce provozu

Octavia RS TDI je celkově výborné a vyladěné vozítko, zatím vesměs chválím. Nejde však o sportovní, ale rychlý rodinný vůz s luxusně velkým kufrem.
RECENZE UŽIVATELŮ, 10.04.12 | 13:00
hodnocení článku 3.3 b / 3x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Škoda Octavia
Značka:Škoda
Model:Octavia II
Typ:RS 2.0 TDI CR
Bližší označení:Verze před faceliftem
Karoserie:Kombi
Obsah motoru:1968
Palivo:nafta
Rok výroby:2008
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:5000
Najeto km nyní:110000
Koupen jako:Ojetý
Jak dlouho vůz využívám:1 rok
Průměrná spotřeba:6,3
Předchozí vozidlo:Škoda Fabia 1.9 TDI

Octavia RS TDI je celkově výborné a vyladěné vozítko, zatím vesměs chválím. Nejde však o sportovní, ale rychlý rodinný vůz s luxusně velkým kufrem. Motor pak oceníte především na dálnici, když s rodinou vyrazíte na jih, protože na dálnici se cítí nejlépe.

Motor:
Motor 2.0 TDI CR mohu porovnat s předchozím 1.9 TDI PD ve Fábii Combi a zde jsou fakta:
- turbo u 1.9 je lépe vyladěné, 1.9 TDI PD táhne již někde od 1200ot, 2.0 TDI CR až od 1900ot.
- 1.9 TDI si s lehkou Fábií jen hraje, je to naddimenzovaný motor, u 2.0 TDI u Octavie už o tom tak přesvědčený nejsem.
- u označení RS by se dalo čekat, že výkon oproti Fábii bude řádově vyšší, ale rozdíl není bůhvíjaký
- 1.9 TDI i při závodech na dálnici neleze v průměru nad 6l/100km, u 2.0 si klidně vezme 8l/100km
- 1.9 TDI PD je hrozný traktor, 2.0 TDI CR má až překvapivě kultivovaný chod i za studena

Komfort a jízda:
Když se oprostím od motoru, má RSo osobitý sportovní charakter. Nejvíce chválím vyladění podvozku a sedačky s bočním vedením. Podvozek je tvrdší a drží auto přikované k vozovce i v prudkých zatáčkách. Bál jsem se trochu, co se bude dít, až najedu na dálnici Brno - Praha, ale nepoznal jsem rozdíl oproti Fábii, v obou případech je člověk vyklepaný a nepříčetný, že si ničí auto. V levém pruhu, kde nejezdí kamióny, byla na tom Octavie dokonce lépe.

Brzdy:
Brzdy u RSa jsou ostré a nevadnou, určitě si zaslouží pochvalu. Kotouče u RS jsou větší (nedáte tam ani 15ky kola), takže se jejich kvalita dala očekávat. U Fábie byly taky kotouče v předu i v zadu, ale při delším prudkém brzdění jako by je promazal olejem.

Kvalita zpracování:
Hodně mě vždy štve, když u nového auta začnou vrzat kdejaké plasty. Měl jsem dvě Fábie a u každé dříve nebo později začala vrzat palubovka, pak se přidaly výplně ve dveřích a nakonec i něco v prostoru kufru. Octavie nepřekvapila. Hed po prvních 500km začalo vrzat spojení mezi plexisklem přístrojovky a horním plastovým stínítkem a teď čekám, co bude dál. Při projíždění velkých nerovností mimo silnici taky vržou kožené sedačky, to je ale asi normální.

Závěr: Levněji vyjde přečipovat 1.9 TDI PD, se kterým pak lze jezdit jak na spotřebu, tak poměrně sportovně. V neprospěch PD hovoří akorát poruchové váhy vzduchu (měnil jsem u Fábie 2x), co se začne kazit u CR, ukáže čas.
Na závěr přidám přímé srovnání spotřeby obou (4 dospělí + lyže, Z ČR do IT a zpět): 1,9 TDI PD - 5,2l/100km, 2.0 TDI CR - 6,9l/100km.


KladyZápory
Kultivovaný motor CR Zvolený motor je silný diesel, ale nelze říct, že jde o sportovní vůz
Kvalitní brzdy Turbo bere oproti 1.9TDI až od vyšších otáček
Uložný prostor a odkladací schránky  
Výborné naladění podvozku  
  





Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
3
 
Dostupnost náhradních dílů
2
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano



hodnocení
brzdy
1
design
2
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
2
jízdní komfort
3
ovladatelnost
2
prostornost
1
pružnost motoru
2
řazení
3
řízení
2
sedadla
1
spotřeba
3
výhled z vozu
1
celkové hodnocení - průměr:
1.92
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


1/1


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist