Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

Škoda představila první studii elektromobilu. A co bude dál?

Nové modely
František Mašek | 17.09.2017
Elektromobilita se už brzy stane pro tuzemskou automobilku nedílnou součástí každodenního života. Co v této oblasti Škoda plánuje pro další roky?
Podle vyjádření automobilky hraje elektromobilita v globální růstové strategii podniku klíčovou roli. Do roku 2025 bude mít Škoda v nabídce kromě plug-in hybridů i pět čistě elektricky poháněných vozů. V praxi to bude znamenat, že bude mít každý čtvrtý na světě prodaný vůz této značky plug-in-hybridní nebo čistě elektrický pohon.

Abychom byli konkrétní, tak v modelovém roce 2019 uvede automobilka na trh Superb s plug-in hybridním pohonem. V roce 2020 bude následovat první čistě elektrický model. Současně bude Škoda na základě modulární stavebnice pro elektrifikaci vyvíjet další elektromobily. Tento vývoj probíhá paralelně se zdokonalováním automatizovaného řízení, které je uváděno do sériové výroby. V budoucnu bude řidič moci svému vozu svěřit stále více úkolů. Elektromobily od Škody budou disponovat základní architekturou, potřebnou k tomu, aby tyto ve střednědobém a dlouhodobém horizontu použitelné funkce mohly být integrovány do palubní elektroniky. Navíc podle informací z automobilky patří budoucnost také sdílení vozů (carsharingu) a poskytování mobility na vyžádání (mobility on-demand).

Na autosalonu IAA představuje ŠKODA svou první designovou studii s čistě elektrickým pohonem. Pojďme se podívat, jaké novinky se u tohoto vozu objevily vůbec poprvé:

› První studie s čistě elektrickým pohonem v historii značky ŠKODA
› Studie technicky vychází z modulární koncernové stavebnice pro elektromobily MEB (z něm. Modularer Elektrifizierungsbaukasten)
› Možnost indukčního nabíjení
› Výrazně tvarovaná kapota motoru; plynule klesající linie střechy automobilu dodává charakter vozu s karoserií kupé
› Díky chybějícímu sloupku B vznikla ještě velkorysejší nabídka prostoru
› Protiběžně otevírané dveře
› Zmodernizovaná příď
› Příď s pásem LED světel po celé šířce vozu
› Tenké trojúhelníkové světlomety s krystalickým designem a LED Matrix technologií
› Výrazně tvarovaná záď; zadní skupinová světla vybavena LED technologií
› Dění kolem vozu přenáší kamery, proto nemá vůz zpětná zrcátka
› Absence středového tunelu vpředu i vzadu umožnila vytvořit více místa pro posádku
› Samostatná otočná ergonomická sedadla skořepinového tvaru pro snadné nastupování a vystupování
› Několik dotykových obrazovek pro řidiče, spolujezdce a cestující na zadních sedadlech umožňují přístup k informacím a zábavnímu programu
› Phoneboxy ve výplních dveří
› Dva elektromotory se systémovým výkonem 225 kW (306 k)
› Pohon všech čtyř kol
› Dojezd až 500 km
› Maximální rychlost 180 km/h
› Asistent pro jízdu v kolonách automaticky brzdí a zrychluje
› Možnost autonomního řízení úrovně 3
› Parkovací autopilot Car Park Autopilot vyhledává volná parkovací místa
› Inteligentní parkování (Educated Parking) si zapamatuje řidičem upřednostňované parkovací pozice a vyhledá je
› Studie ŠKODA VISION E komunikuje s ostatními účastníky silničního provozu, vozidly a infrastrukturou
› Ovládání gesty, hlasové ovládání
› Sledování pohybu očí Eye Tracking a asistent pro rozpoznání únavy řidiče Driver Alert
› Kapacitní dotykové displeje ve skleněném designu značky ŠKODA
› Cestující jsou díky Wi-Fi hotspotu a modulu LTE vždy online
Hodnocení článku
Hodnoceno: 0x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskuze
u článku není zatím žádná diskuze
vložit příspěvek do této diskuze
Nejčtenější články předchozích 7 dnů