Škoda Roomster 1,2TSI a první dojmy po 20 tis.km.

Auto bylo vybráno po delších porovnáváních s jinými vozy stejné kategorie a výsledkem volby byl dle mého názoru zdravý kompromis užitku, předpokladu výdrže atd.
RECENZE UŽIVATELŮ, 12.05.11 | 00:00
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Škoda Roomster
Značka:Škoda
Model:Roomster
Typ:1,2TSI Style+
Karoserie:miniMPV
Obsah motoru:1,2
Palivo:benzín
Rok výroby:2010
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:4
Najeto km nyní:19500
Koupen jako:nový
Jak dlouho vůz využívám:necelý rok
Průměrná spotřeba:6,4
Poruchy:hlučný motor stěračů
Předchozí vozidlo:Škoda Octavia 1,9TDI II služební

O vzhledu Škody Roomster se už napsalo dost, takže se s vámi podělím se o mé zkušenosti s motorem 1,2TSI. Auto bylo vybráno po delších porovnáváních s jinými vozy stejné kategorie a výsledkem volby byl dle mého názoru zdravý kompromis užitku, předpokladu výdrže atd. Ve výbavě je proti paketu Style+ jěště pár věcí, jako např.: panor. střecha, lok. opěra, maxík, bílá barva, nebo dvoubarevný interiér. Motor jsem prvně testl v krátké fabce a úroveň akcelerace je ze zkušenosti i s předváděcím Roomsterem 1,4 63kW na úplně jiné úrovni. První kilometry byly brány jako záběhové a postupem času šel otáčkoměr dál a dál. Lehký zátah začíná kolem 1750 otáček. Na razantnější akceleraci je lepší počkat až od cca 2200ot., kdy se přidá v plné síle i turbodmychadlo a fouká jak má. Zátah je pododný s 1,4Tdi 59kW, ale samozřejmě se benzínový motor může déle ,držet'.
Akusticky je uvnitř pohoda neporovnatelná s 1,4 benzínem, kde je sportovní zvuk příjemný jen pár kilometrů a pak už mi lezl na nervy i když jsem byl zvyklý na dunění a hrkotání motorů 1,9SDi, 1,4TDi a 1,9 TDi. Nesympatický byl i pohled na ručičku otáčkoměru kde ve stovce bylo kolem 3100ot/min.
Samozřejmě jsem byl zvědav na srovnání papírových a reálných hodnot spotřeby. Zatím jsem trochu nad fabkou se stejným motorem. I tak se ale dá dosáhnout (i při svižnější jízdě) po okreskách na 5,3 na sto. Dálnice při rychlosti do 140km/hod. znamená spotřebu tak kolem sedmi. Dost zvláštní je chování tohoto motoru na volnoběh. Někdy přemýšlím, zda vůbec běží a někdy div by nevymlátil uložení - podotýkám že tankuji kvalitní benzín a tyto příznaky se dějí v průběhu jediné nádrže. Mechanik v servisu mi vysvětloval, že je to neustálou kontrolou procesu spalování a přímým vstřikem. Ještě malé porovnání spotřeby, kdy jsme jeli na hory patřičně naloženi a já bral ještě věci za známého. S nosičem lyží na střeše jsem měl o litr a dvě deci menší spotřebu než známého 1,4TJet Bravo. S autem tedy spokojenost, nastupování na zadní sedadla super, včetně ukládání dítěte do sedačky, nebo nasedání prarodičů.


KladyZápory
Užitná hodnota Výška čelního skla
(Ne)hlučnost motoru  
Brzdy  
Variabilita  
  





Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
2
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano



hodnocení
brzdy
1
design
2
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
2
jízdní komfort
2
ovladatelnost
1
prostornost
1
pružnost motoru
1
řazení
1
řízení
2
sedadla
2
spotřeba
2
výhled z vozu
3
celkové hodnocení - průměr:
1.69
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


1/1


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist