Škoda Roomster 1,4 TDI a dojmy po prvních 24 tis. km.

Protože kvůli dceři neustále vozíme spoustu neskladných krámů, koukali jsme po autech, která mají velký kufr, nemají obludně drahé díly a při tom jsou bezpečná.
RECENZE UŽIVATELŮ, 11.02.10 | 00:00
hodnocení článku 4.3 b / 6x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Škoda Roomster
Značka:Škoda
Model:Roomster
Typ: 
Karoserie:VAN
Obsah motoru:1,4 - 59kw
Palivo:nafta
Rok výroby:2008
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:16000
Najeto km nyní:24000
Koupen jako:Ojetý
Jak dlouho vůz využívám:6 měsíců
Průměrná spotřeba:6,0
Poruchy:Nemá
Předchozí vozidlo:Citroen AX

Úroveň této Zkušenosti uživatele komentuje: Aleš Zich, Auto AZ Consulting

Po najetí 8tis.km v průběhu půl roku nám autor předkládá zajímavou praktickou zkušenost s užitnými vlastnostmi Škody Roomster, které můžeme porovnat s teorií vyčtenou z katalogů. Pokud vás tedy zajímá, jak můžete Roomster využít zevnitř a jak se vám s ním bude pocitově jezdit, zde se to dozvíte. Hodnotit spolehlivost po najetí 8tis.km a celkově 24tis.km prakticky nelze a autor se o to ani nepokouší. Zkušenost je vyvážená s klady i zápory vozu, doplněná o rady při koupi, což hodnotím velmi pozitivně.

 

Protože kvůli dceři neustále vozíme spoustu neskladných krámů (kočárek, vanička, plyšáci, houpačka, pes) koukali jsme po autech, která mají velký kufr, nemají obludně drahé díly a při tom jsou bezpečná (výsledky crash testů). Vybírali jsme nakonec mezi Oktávkou combi, Focusem combi a Roomstrem. Toho jsme vybrali protože:
- Je o něco kratší tudíž menší trápení po městě
- Líp je vidět dozadu při couvání
- Sedí se výš (což při svých 160cm velice oceňuji)
- Děti vzadu mají výborný výhled
- Sklopná a vyndavatelná zadní sedadla

To vše se nám potvrdilo, navíc jsme zjistili tyto výhody:
- Zadní dveře jsou kratší, tudíž se dají na parkovišti víc otevřít (oproti Oktávce je úhel otevření dveří dost jiný)
- Vnější zadní sedačky jdou při vyndání té prostřední posunout k sobě - výborné pohodlí pro 4 pasažéry na dlouhé cesty
- Možnost sklopit zadní sedačky nezávisle úžasně zjednodušuje nastavení dětské autosedačky do pohodlného úhlu
- Děti se díky vyšším dveřím dají vyndat ze sedačky bez omlácení hlav a bolavých zad rodičů z ohýbání se
- Na zadních sedačkách je opravdu hodně místa, i kamarád, co má 195cm byl spokojený
- Auto úžasně rychle topí i při mrazech kolem -10st C, za 2 minuty odtává zvenku námraza. To vše díky přídavnému topení
-najezdíme 90% cest po městě (Liberec-kopec nahoru, kopec dolů), zatím jen v zimě, na zimních gumách a při tom jezdíme za 6,0l jak podle palivoměru, tak i podle tankování.
-Auto sedí dobře (ale za cenu tvrdšího pérování) i v zimě a oproti Oktávce nejde tak snadno do smyku na sněhu.
- Interiérový držák kol je super, nacpeme tam 3 kola a 3 lidi v pohodě

Pár drobných nevýhod
- Motor 1,4 TDI 59kw není špatný,ale na dálnici nad 120 km/h začíná brát kolem 6litrů a ztrácí už pružnost, kolem 130km/h už moc nezrychluje. Příště bych koupil 1,9 TDI
- Zadní okno se opravdu rychle špiní
- Pokud se na křižovatce za mne nalepí v noci auto, tak o něm nevím, schová se pod kufr.
- Docela velký mrtvý úhel za sloupky kufru, schovala se mi tam motorka. Slyšel jsem ji, ale neviděl v žádném zrcátku
- Zadní prostřední sedačka opravdu není na dlouhé cesty pro tři pasažéry. Je to daň za vynadavatelné sedačky. Když se ale všechny tři dají přesné do zákrytu a ještě se přes opěráky hodí larisa, je to hned snesitelnější.
- Studený motor dost duní, ale je to věc zvyku. Po zahřátí brumlá, ale neřve.
- Opěrka mezi předními sedadly překáží při obstarávání dětí vzadu, musel jsem ji odmontovat
- Předepsané zimní gumy 185/55 R15 dělají jen 4 firmy - nic moc výběr, obzvlášť, pokud sledujete testy pneu třeba u ADACu. Skončil jsem u Nokianu.

Rady při koupi:
- Nezapomeňte na lampičku nad zadními sedadly, ze předu tam nedosvítí ani lux světla.
- Nešetřte na motoru, obzvlášť pro časté jízdy na dálnici
- Pokud máte kolem sebe děti, nechte si nainstalovat vypínání airbagu vpředu, moc to nestojí a je to šikovné.
- Svezl jsem se s Roomstrem, co má ESP (stabilizace podvozku). Na sněhu a břečče to auto skoro nedostanete do hodin. Moc dobrá vychytávka, škoda, že ji nemám.
- Supr je mít kouli a na ní nosič na kola, protože strkat kola na vyšší střechu je pro menší lidi dost problém, navíc za kufrem jsou v závětří...

Vlastníte vůz značky Škoda? Podělte se zde s ostatními o své dojmy a zkušenosti.

KladyZápory
Celkově kratší - pro město plus Trochu líné na dálnici
Kufr slušný a variabilní Zadní prostřední sedačka spíš jen nouzovka
Možnost vozi kola uvnitř Tvrdší pružení
Prostor a výhled vzadu  
Vyšší posez řidiče  





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
1
 
Cena náhradních dílů
3
 
Dostupnost náhradních dílů
2
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano



hodnocení
brzdy
1
design
1
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
3
jízdní komfort
2
ovladatelnost
1
prostornost
1
pružnost motoru
3
řazení
1
řízení
2
sedadla
2
spotřeba
2
výhled z vozu
2
celkové hodnocení - průměr:
1.76
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist