Škoda Superb I – lepší než Octavia?

Pana Ladislava zajímá, zdali si nepohorší, pokud vymění svoji octavii za superb první generace s benzínovou přeplňovanou osmnáctistovkou.
PORADNA, 17.01.14 | 00:00
hodnocení článku 4.3 b / 7x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Škoda Superb

DOTAZ: Zdravím redakci TipCars. Podnik, ve kterém pracuji, právě prodává několik vysloužilých služebních vozů, mezi nimiž je i Škoda Superb s motorem 1.8 T. Řeknete si - desetileté auto, ale moc se s ním nejezdilo, najeto má necelých 100 tisíc km a bylo o něj dobře postaráno. Pro zaměstnance je cena poměrně výhodná, proto mne zajímá, zdali by jeho případná koupě byla dobrou volbou, nahradil bych jím moji už pomalu dosluhující octavii I, ve které mám benzínovou šestnáctistovku. Nejsou u motoru problémy s turbem nebo podobně?

Díky za odpověď.

Ladislav K.


ODPOVĚĎ: Milý Ladislave, předpokládám, že jste v onom superbu alespoň seděl nebo se s ním svezl. Oproti Vaší octavii se totiž příliš neliší, je pouze ve všech směrech větší, pohodlnější, s hůře přístupným zavazadlovým prostorem. S motorem 1.8 T je ovšem jízda s ním v porovnání s octavií s atmosférickou šestnáctistovkou někde jinde, kvůli vyšší hmotnosti ale motor s vozem necvičí tak dobře, jako kdyby byl v octavii.

Pokud Vám nevadí vyšší spotřeba kolem 8–9 litrů benzínu na 100 km (je velmi závislá na jízdním stylu, pokud mu dáte co proto, motor spořádá na stejnou vzdálenost klidně i dvojnásobek), nebudu Vám jeho koupi nikterak rozmlouvat. Čas a zkušenosti uživatelů i z jiných vozů koncernu Volkswagen, do kterých se tato motorizace montovala, ukazují, že se jedná o povedený agregát. Pokud s ním zacházíte slušně, problémy nejsou ani s turbodmychadlem, ani s ničím jiným, snad kromě zapalovací cívky.

Superb nemá žádné vyloženě slabé stránky, občas zazlobí elektroinstalace, většinou ale kvůli uvolněnému kontaktu, po letech se objevují vůle v řazení, ale není to nic závažného. Vozy z prvních let trpěly kratší životností podvozkových dílů, vůle se objevovaly na obou nápravách. Po vylepšení přední nápravy v roce 2002 se ale situace zlepšila.

Běžně potřebné náhradní díly seženete bez problému. Za oba přední brzdové kotouče zaplatíte 3.000 Kč, destičky přijdou na 1800 Kč a tyčka stabilizátoru přijde na 600 korun.

V inzerci TipCars můžete nyní vybírat téměř z dvacítky superbů první generace s motorem 1.8 T. Na tachometru mají průměrně 160 tis. km a jejich cena začíná už na 60 tis. Kč.



"originální stav ojetin je lepší než tuning"


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist