Subaru Impreza 2.0D - nejúspornější diesel?

Příchod dieselového Boxeru pod kapotu Imprezy z ní činí ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou nejúspornější vůz v nižší střední třídě.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Subaru Impreza

Subaru Impreza 2.0D - jizda pridPříchod vznětového Boxeru se neslo ve znamení modelu Legacy/Outback, kde byl dvoulitr vybaven pouze pětistupňovou převodovkou skříní se kterou překvapivě dosahoval dosud nevídaných nízkých hodnot spotřeby. Při jízdě na spotřebu si na našem tradičním testovacím okruhu řekl model Legacy o přísun rovných 5,0 l/100 km a robustnější model Outback o 5,4 l/100 km. Za nízkou spotřebou těchto modelů stojí nejspíše katalyzátor s otevřeným filtrem pevných částic a dlouhé zpřevodování. Například Forester se upraveným agregátem s uzavřeným filrem pevných částic a šestirychlostní převodovkou dosáhl spotřeby 5,6 l/100 km. Nás dnes zajímá, za kolik testovací trať zvládne Impreza vybavenou novou zbraní v podobě šestirychlostní manuální převodovky a se stejným motorem jako tepal pod kapotou Foresteru?

zdvihový objem motoru (ccm3)

1 998

 
maximální výkon motoru (kW (k) / ot./min.)

110 (150) / 6 000

 
točivý moment motoru (Nm. / ot./min.)

350 / 1 800

 
délka (mm)

4 415

 
šířka (mm)

1 740

 
výška (mm)

1 475

 
rozvor (mm)

2 620

 
provozní / celková hmotnost (kg)

1 485 / 1 920

 
zrychlení 0-100 km/h (s)

8,6

 
maximální rychlost (km/h)

205

 
objem zavazadlového prostoru (l)

301 / 1 216

 
objem palivové nádrže /benzín/ (l)

60

 

stav tachometru před začátkem testu:

3 690 km

 
venkovní teplota:

6 až 8°C

 
tankované palivo:

motorová nafta

 

Subaru Impreza 2.0D - motorPodmínky testu: Ve voze cestoval pouze řidič a zavazadla. Teplota vzduchu se pohybovala mezi 6 až 8°C a doprava v hlavním městě i mimo něj byla celkem plynulá. Na dálnici panoval poměrně řídký provoz. Vůz měl v době testu najeto pouhé 3690 kilometrů a byl obut do zimních pneumatik Nokian WR o rozměru 205/55 R16. Tankovaným palivem se stala motorová nafta. Tankování probíhalo u stejného stojanu na stejné čerpací stanici, vždy až po okraj nádrže (bylo-li to možné). Oba první okruhy byly zajety s vypnutou klimatizací, rychlý naopak se zapnutou. Naměřené údaje porovnám závěrem testu s údaji palubního počítače. Podrobný popis trasy naleznete zde.

Subaru Impreza 2.0D

 

okruh I.

 

okruh II.

 

 

průměrná spotřeba dle PP na 100 km (l/100 km)

 

5,2

 

8,2

 

 

cena paliva na 100 km (Kč)*

 

130,00

 

205,00

 

 

 

 

 

 

dosažený čas (min.)

 

50

 

42

 

 

průměrná rychlost (km/h)

 

--

 

--

 

 

ujetá vzdálenost dle PP (km)

 

48,7

 

48,7

 

 

 

 

 

 

mezispotřeba (l/100 km)**

 

6,6 / 5,6

 

10,1 / 11,8

 

 
* - v přepočtu 25,00 Kč za litr motorové nafty (cena v době testu)** - spotřeba dle PP v 1/3 a 2/3 trasy (při výjezdu z města a před nájezdem na dálnici)

Subaru Impreza 2.0D - pridobokOkruh I. vs. II.: Po absvolování prvního okruhu vykázal displej palubního počítače průměrnou spotřebu 5,2 l/100 km, což je 0,6 litru méně než udává sama automobilka pro smíšený provoz. Impreza s dieselovým srdcem a pohonem všech kol si řekla o stejný přísun paliva jako malé automobily s nízkoobjemovým benzínovým motorem nebo vozy nižší střední třídy s dieselovým dvoulitrem pod kapotou a pohonem pouze jedné nápravy. Druhý ostřeji zajetý okruh znamenal odběr 8,2 l/100 km, což je o tři litry výše. Zdolání stokilometrové trasy se při těžší noze na plynovém pedálu prodraží o pouhých 75 Kč.

Palubní počítač vs. dotankování 

okruh I.

 

okruh II.

 
spotřeba dle PP (l/100km)

5,20

 

8,20

 

spotřeba dle dotankování (l/100km)

 

5,18

 

8,07

 

rozdíl

 

- 0,02

 

- 0,13

 

Subaru Impreza 2.0D - jizdaZávěr: nejúspornější čtyřkolka pod sluncem

S dieselovou Imprezou budete jezdit doslova za hubičku. Pohon všech kol v tomto případě neznamená vyšší spotřebu paliva oproti běžným dieselovým dvoulitrovým předokolkám. Dlouhodobě lze s častým využíváním síly Boxeru jezdit za fantastických šest litrů. Vyznavači vlažného stylu jízdy hravě atakují pětilitrovou hranici. Příznivcům ostřejší jízdy pro které nejsou rychlostní limity překážkou, musejí počítat se spotřebou o dva litry vyšší (stále se však udrží na polovičních hodnotách oproti benzínovému dvoulitru).

Subaru Impreza 2.0D

 

spotřeba dle výrobce

 

naměřená spotřeba v testu

 

město: (l/100 km)

 

6,8

 

7,0

 
mimo město: (l/100 km

5,2

 

5,0

 

kombinace: (l/100km)

 

5,8

 

6,0

 



"výkonu není nikdy dost..."
1/432/433/434/435/436/437/438/439/4310/4311/4312/4313/4314/4315/4316/4317/4318/4319/4320/4321/4322/4323/4324/4325/4326/4327/4328/4329/4330/4331/4332/4333/4334/4335/4336/4337/4338/4339/4340/4341/4342/4343/43


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist