Suzuki Grand Vitara XL-7nebo Honda CR-V?

PORADNA, 27.02.06 | 00:00
hodnocení článku 4.5 b / 2x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Suzuki Grand Vitara, Honda CR-V

Dotaz

Dobrý den všem v poradně!
Uvažuji o koupi nějakého většího SUV případně i offroadu. Vzhledem k tomu, že ročně ujedu cca 60.000km, vybírám pouze z dieslových motorů. 80% všech jízd bude uskutečněno po silnici a zbytek bude velmi lehký terén (doposud zvládnutý i osobákem). Jaký je Váš názor na Grand Vitaru XL-7 HDi? Líbila by se mi i Honda CR-V 2,2iCTDi, ale nevím, zda není až zbytečně "předražená".

Děkuji za odpověď, Petr


Odpověď

Suzuki Grand Vitara XL-7 mne osobně kdysi celkem překvapila pohodlím i na delších cestách, což by člověk od ní ani nečekal. Delší rozvor jí dodal plavnost, takže na kvalitních silnicích se jen příjemně pohupuje. Různé výmoly samozřejmě odhalí zadní tuhou nápravu s jejími typickými nectnostmi, vyhýbací manévr bych s takto vysokým, dlouhým a relativně úzkým autem nechtěl zkoušet vůbec. Jízdní vlastnosti v terénu jsou stále ještě ucházející, i když přechodovým a zadním nájezdovým úhlem již tato prodloužená vitara patří mezi SUV, ne off-roady. Nemusíte mít však strach jí s ní zkusit projet co jde, protože podvozkovému rámu se nestane nic, když holt něco neodhadnete a auto pověsíte na břicho. To říkám především proto, že mnohá dnešní SUV již vůbec nejsou konstruována pro složitější terénní podmínky a jako první se u nich do kontaktu s povrchem dostává výfuk (Nissan Murano), která poškodíte, či dokonce ulomíte lambda-sondu (osobní zážitek s jedním nejmenovaným SUV z míst, kam jsem běžně dojel Š. Felicií). Motor HDI se do prodloužené verze XL-7 dává až od modernizace v roce 2003 (ve vitarách obecně od 2001), to již jeho modernizovaná 16V verze s vyšším točivým momentem. Ta má již předělané ovládací solenoidy turba a EGR, jenž byly do té doby vystaveny ostřiku nečistotami a způsobovaly časté padání motoru HDI do nouzového režimu. Kvůli tomu se o vitarách s motorem HDI od PSA (Peugeot, Citroen) někdy vypráví, že jsou nespolehlivé. Motor s vysokým točivým momentem se statečně pere s vysokou hmotností vozu a že výkon 80 kW není pro takový vůz zrovna mnoho, poznáte až při předjíždění či na dálnici.

Honda CR-V 2,2 iCTDi přišla před rokem, a proto jako ojetina jistě běžně dostupná nebude. Zvažujete tedy asi nákup nového vozu. K němu snad jen tolik: iCDTi je opravdu jeden z nejlepších dieselů, s velmi plynulým tahem a značnou silou v nízkých otáčkách. V případě CR-V je spojen se skvělou šestistupňovou převodovkou. Auto vyniká praktickým interiérem s řadou odkládacích místa, nepraktické je otevírání pátých dveří k chodníku (v Japonsku holt jezdí na „špatné“ straně). Na cestování je pohodlné, až na přenos hluku od kol. Je to u Hondy asi tradice, že každý kamínek odlétnuvší od pneumatiky slyšíte, na mokré vozovce zkoumáte, zda nemáte pootevřené dveře. Drahá asi opravdu celkem je.

Když jsme u nových vozů, napadá mne aktuální zkušenost: Hyundai Tucson CRDi od 699 000 Kč. Nový motor CRDi se vstřikováním CR Bosch 1600 barů, výkonem 103 kW a šestistupňovou převodovkou je z mého pohledu bez výhrad – výkonem, kultivovaností i pružností (snad až na decentní zavibrování z nízkých otáček). Hlavně však celé auto je skvělé, má dobrý podvozek, vzorně dimenzované odpružení, po dálnici jede 160 km/h naprosto tiše a hlavně vzorně rovně – to u korejců nikdy nebylo. Určitě si jej zajděte vyzkoušet k prodejci, pro mne to bylo součtem kvalit a ceny překvapení roku. Škoda malého zavazadelníku.

PS: Vitara XL-7 nikdy do ČR v sedmimístném provedení dovážena nebyla, i když právě to bylo jinak důvodem jejího vzniku.





nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - marketingové podmínky

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist