Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

Test Dacia Logan MCV Stepway Outdoor: rumunský Scout

Testy
Michal Štengl | 17.07.2017
dalších 16 fotek
foto: Michal Štengl
Při prvním setkání s oplastovanou verzí Dacie Logan MCV ve verzi Stepway Outdoor jsem na ni zíral doslova s otevřenou pusou. Tohle že je Dacia? A nebyl jsem zdaleka sám, komu se tohle auto vzhledově zamlouvalo.
Ještě před pár lety nad Dacii leckdo ohrnoval nos, dnes jí neustále rostoucí prodeje závidí kde kdo. I když má tahle rumunská značka pod křídly Renaultu pořád ještě nálepku diskontního zboží, neustále vylepšuje kvalitu a nabízí čím dál atraktivnější modely. O Loganu MCV v outdoorovém oblečku Stepway to platí dvojnásob.


Stříbrná taky dobrá
Poprvé Dacia použila sadu plastů na hatchbacku Sandero, a vcelku úspěšně. Postupně ji proto nalepila i na další modely Lodgy, Dokker a nakonec i na kombi Logan MCV. A výsledek je po estetické stránce opět vynikající. Dokonce si troufám tvrdit, že vypadá lépe než leckteré oplastované prémiové kombiky. Modely Stepway člověk nejčastěji potkává v kombinaci s modrou metalízou, s jinou barvou si ji snad ani nedokáže představit. Tedy nedokázal, protože ve stříbrném laku a černými litými koly vypadá snad ještě lépe. Vnější vzhled je opravdu silnými trumfem Loganu MCV Stepway, a to i díky LED denním světlům. Dacia a LED? Asi jen málokdo by si něco podobného dovedl ještě před pár lety představit. Také uvnitř už Dacia vypadá docela hodnotně. Byť plasty použité na přístrojové desce jsou pořád tvrdé jak kámen, díky kvalitnější povrchové úpravě už interiér nevypadá tak lacině jako dřív. Celkovému dojmu pomohly i oranžové dekorační linky na přístrojové desce nebo na velkých pohodlných sedadlech. Velkým trumfem Loganu MCV zůstává velký vnitřní prostor pro posádku a vysoká užitná hodnota daná 573 l v zavazadlovém prostoru, se kterými by se neztratil ani v nižší střední třídě. A když se sklopí zadní opěradla, těšit se můžete na 1518 l. Pozor ale, pokud byste snad chtěli v Loganu MCV převážet cihly na chatu, tak mějte na paměti užitečné zatížení jen 474 kg.


Nově i s kamerou
Dacia spolu se sesterským Renaultem jako první nabídla cenově dostupné dotykové displeje s rádiem a navigací v ceně kolem 10 000 korun. Loňský facelift pak dokonce přinesl i parkovací kameru s velmi slušným obrazem, a to i za tmy. Vizuálně vypadají Dacie čím dál lépe, nicméně pořád zde narazíte na větší či menší drobnosti odpovídající nízké ceně, které umí trochu ztrpčit každodenní soužití. Zadní stěrač nemá cyklovač a ten přední postrádá funkci jednoho setření, volant jde nastavit jenom výškově, a byť se v rámci faceliftu předělala madla dveří, ovladače stahování zadních oken jsou stále na středovém panelu pod rádiem.


Tip: Dacia Logan II - proč je tak malý výběr mezi ojetinami?

Výš než SUV
Už na první pohled je vidět, že má Stepway vyšší světlou výšku než běžný Logan MCV, a to o 5 cm. Se 190 mm tak hravě překonává i spoustu současných SUV, což má hned několik předností. Jednak auto dobře vypadá, usnadňuje to nastupování a vystupování a vyšší zdvihy tlumičů ještě zlepšily u Loganu už tak příjemný komfort pérování. Odvrácenou stranou jsou ale citelnější náklony karoserie v zatáčkách a obecně průměrné jízdní vlastnosti. Jenže kdo by s Loganem MCV drtil zatáčky, tohle auto je pro pohodáře. Ono nějakému divočení příliš nepřeje ani motor, v našem případě benzinový přeplňovaný tříválec 0.9 TCE. Ten mě nikdy moc neoslovil ani v Renaultech a příliš si to nevylepšil ani v Dacii, kde není zdaleka tak dobře odhlučněný jako třeba v Cliu. Absenci jednoho válce máte nejen pořád v uších, ale kvůli vibracím i v rukou. Abyste z něj dostali slibovaných 66 kW (90 k) a 140 Nm, musíte ho dost točit. Pravda, motor měl v době testu za sebou pouhých tisíc kilometrů, takže ani spotřeba 7,3 l/100 km není tak úplně „směrodatná“. Přesto vřele doporučuji ještě chvíli šetřit a připlatit si 38 180 Kč za naftový čtyřválec 1.5 dCi 90 k. Jednak je v provozu až o dva litry úspornější, pocitově nabízí lepší dynamiku (byť podle technických údajů má o 0,7 s horší zrychlení na stovku) a vyšší zůstatkovou hodnotu při následném prodeji.


Drahý, ale pořád levný
Výbavová linie Stepway Outdoor stojí na vrcholu nabídky Loganu MCV, takže s motorem 0.9 TCE přijde na 291 400 Kč. To je o 39 000 korun víc než stupeň Arctica, který vzhledem k výbavě považujeme za optimální volbu. Dacia Logan MCV není špatné auto, nicméně pořád musíte počítat s určitými kompromisy. Nicméně nikomu, kdo má 300 000 korun a chce nové auto, bych ji nerozmlouval.


+ atraktivní vzhled
+ příznivá cena
+ prostorný interiér
+ velký zavazadlový prostor
+ komfortní podvozek
+ bohatá výbava


- nepříliš pružný motor
- zvuk a vibrace motoru
- velké náklony karoserie
- chybí některé běžné funkčnosti
- nepřesné a necitlivé řízení
Hodnocení
Brzdy
2
Design
2
Dílenské zpracování
3
Dynamika motoru
3
Jízdní komfort
1
Ovladatelnost
3
Prostornost
1
Pružnost motoru
3
Řazení
2
Řízení
4
Sedadla
2
Spotřeba
5
Výhled z vozu
1
Zavazadelník
1
Celkové hodnocení - průměr:
2.36
* Hodnocení dle známky od 1 do 5 jako ve škole, kde 5 je nejhorší výsledek a 1 je nejlepší výsledek
Technický popis
Karoserie
Typ
Kombi
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)
4492
Šířka (mm)
1733
Výška (mm)
1550
Rozvor (mm)
2643
Rozchod kol vpředu (mm)
Výrobce neudává
Rozchod kol vzadu (mm)
Výrobce neudává
Světlá výška (mm)
190
Provozní hmotnost (kg)
1165
Maximální hmotnost (kg)
1620
Počet míst (os.)
5
Objem zavazadlového prostoru (l)
573/1518
Motor
Typ
Zážehový přeplňovaný
Počet válců
3
Zdvihový objem (ccm)
898
Kompresní poměr
9,5:1
Max. výkon kW (k)/ot./min.
66 (90)/5000
Max. kroutící moment Nm/ot./min.
140/2250
Spotřeba
Město
5,8
Mimo město
4,3
Kombinovaná
4,9
CO2 (g/km)
109
Palivová soustava
Palivo
Benzin
Objem nádrže (l)
50
Výkony
Max. zrychlení (0-100km/h) s
11,1
Max. rychlost (km/h)
175
Převodovka
Typ převodovky
Manuální
Počet rychlostních stupňů
5
Přenos hnací síly
Pohon
Předních kol
Zavěšení kol
Vpředu
McPherson
Vzadu
Torzní příčka
Cena
Cena testovaného vozu bez příplatkové výbavy (Kč)
291 400 Kč
Hodnocení článku
4.2 z 5 (84%)
Hodnoceno: 41x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskuze
KoobaS, 19.07.2017 13:06


Já na to mám stejnej názor jako ty. Ale pokud se podíváš na paletu motorů pro Mégane, tak mi tam výkonnější motory taky chybí... Nějaká benzínová 1,5 s turbem je podle mě pro takový auto ideální motorizace... A pokud se podíváš třeba na názor našich spoluobčanů, tak Renda je taky řazen spíš mezi lowocst - i když o patro výš než dáčka... I když nový modely Renaultu se tak vůbec netváří...
Jinak pokud je dci v loganu dobře odhlučněná, je to fajn motor. Pokud má ovšem podobný zvukový zvukový projev jako v Cliu, tak je to docela rachot. Ovšem s cliem ten motor cvičí parádně - a to jsem měl půjčenou variantu s 55kW...
Jinak i to kanibalizování prodejů je sporný... Víc než renaultu by dačka kradla prodeje korejcům, Rapidu arůzným poloužitkovým pracantům... A prachy za ty kanibalizovaný megany by zůstaly ve skupině... To je ovšem můj názor a manažeři nadnárodních skupin ho moc nesdílí - sám v jedné skupině pracuju...
driver111, 19.07.2017 13:41


JJ tak nějak to asi bude, ale shodneme se na tom prostě, že tam benzín není...
Fanda, 19.07.2017 21:00


Tak motor v kopcích v Beskydech brečí pod 1800 ot/min?Tak ty budeš asi řidič.Škoda,že Ti to nemůže za to podtáčení nafackovat.
darrok, 07.08.2017 00:03
Spotřebu 4,9 vidím udávanou na konci v tabulkách. Ano, v testu je napsána spotřeba 7,3 litru, ale jak autor sám píše, není tak zcela směrodatná. Reálně půjde dolů, neříkám, že k výrobcem udávaným 4,9, ale půjde. Proto jsem se ptal.

Nicméně vy se ptáte na 5, a tou pětkou, kterou zmiňuji ve svém příspěvku, jsem měl na mysli autorovo subjektivní hodnocení.
Fido, 01.09.2017 06:52
Dobry den,jaky prosim doporucite motor do Dačia Sandero?Ten novy 1 Sce nebo ten stary 1.2 16V.dekuji
vstoupit do diskuze
vložit příspěvek do této diskuze
Nejčtenější články předchozích 7 dnů