Volkswagen Golf III - jak jezdí s motorem 1,9D?

Začínající koroze a špatný motor, to jsou největší mínusy v této Zkušenosti uživatele. Atmosférický vznětový agregát 1.9 (1Y) pod kapotou Goflu III zřejmě není vhodnou volbou…
RECENZE UŽIVATELŮ, 15.09.08 | 12:00
hodnocení článku 5.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Volkswagen Golf
Značka:Wolksvagen
Model:Golf
Typ:III řada
Karoserie:Variant
Obsah motoru:1896
Palivo:nafta
Rok výroby:1997
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:120000
Najeto km nyní:229000
Koupen jako:Ojetý po prvním majiteli
Jak dlouho vůz využívám:6 let
Průměrná spotřeba:6,5
Poruchy:zatím žádné
Předchozí vozidlo:Škoda Felicia

Když jsem tenkrát před šesti lety kupoval tohohle golfa, musím říct, že se mi vůbec nelíbil. Byl z Prahy, omlácený, poškrábaný, prostě provozák po podnikateli. Navíc ten motor... starý atmosférický diesel 1,9 (1Y). Líný, hlučný...hrůza...

Vlastníte vůz značky Volkswagen? Podělte se s ostatními o své zkušenosti ZDE!


Na druhou stranu, zkaženou náladu z motoru mi zlepšila výbava vozu, ve které nechybí 2x airbag a ABS. Což byl oproti Felicii dost pokrok...ano, hlavním trumfem tohoto vozu je jistě jeho bezpečnost.


No po jeho koupi následovala série drobných oprav, jako výměna rozvodů, oleje a dalších maličkostí, nic závažného na něm náš automechanik nenašel, akorát se mu moc nezdál údaj na počítadle kilometrů...tenhle golf prý má najeto o dobrých padesát tisíc km víc... Následovalo šest let naprosto bezproblémového provozu. Na lenost motoru jsem si rychle zvykl a naučil se využívat jeho pružnost. Vybízí spíš k pohodové jízdě klidným tempem.

Interiér vozu je úžasně variabilní, po sklopení zadních sedaček vznikne rovná ložná plocha, na které se pohodlně vyspí dva dospělí lidé. Navíc na střeše jsou hagusy, takže není co řešit. Ještě se mi nestalo, že bych něco neodvezl.


Jediné, co mě trápí je počínající koroze, kterou budu muset velmi rychle řešit. Týká se to hlavně dveří - jejich vnitřní straně u pantů a okolo vnějších klik… no a taky cyklovač zadního stěrače už podruhé vypověděl službu a zlobí též i osvětlení přístrojové desky...ale není se co divit...vždyť už je to jedenáct let staré auto.


Olej měním po 15 tisících kilometrech nejpozději, ročně do vozu investuji na opravách průměrně deset tisíc korun (brzdy, tlumiče, pneu, olej, rozvody, atd). Tento motor bych ale nedoporučil. Má na diesel vysokou spotřebu a jeho jediným kladem je snad jeho trvanlivost.


Věřím, že v plné výbavě a s motorem TDI bych jiný vůz nechtěl..


KladyZápory
Bezpečnost Motor 1,9D (1Y)
Variabilita a prostornost Chudá výbava (chybí klima, elektrika)
Jízdní vlastnosti Spotřeba motoru 1,9D (1Y)
Spolehlivost  
  



Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
2
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano



hodnocení
brzdy
3
design
1
dílenské zpracování
1
dynamika motoru
4
jízdní komfort
2
ovladatelnost
2
prostornost
1
pružnost motoru
4
řazení
2
řízení
2
sedadla
2
spotřeba
3
výhled z vozu
2
celkové hodnocení - průměr:
2.23
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist